×

فرم سفارت کانادا

یکی از کشورهایی که در شمال قاره آمریکای شمالی واقع شده کانادا است این کشور از ده استان و سه قلمرو ایجاد شده‌است. کانادا به دلیل داشتن موقعیت های اجتماعی و اقتصادی خاص جزء کشورهایی است که مهاجران زیادی را هر ساله به خود جذب می کند. این کشور طبیعت بسیار چشم نوازی دارد و به دلیل وجود موقعیت های شغلی پذیرای بسیاری از مهاجران است. کسانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند بایستی به سفارت این کشور در ایران مراجعه کرده و فرم سفارت کانادا را پر کنند. در ادامه مبحث فرم سفارت کانادا می خواهیم به معرفی کشور کانادا بپردازیم:
کشور کانادا طولانی ترین مرز زمینی مشترک را در جهان به با ایالات متحده به خود اختصاص داده است پایتخت این کشور اتاوا و بزرگترین شهر آن تورنتو است. به دلیل مجاورت قسمت اعظمی از سرزمین کانادا به قطب شمال و سرمای بیش از حد، قابلیت زندگی وجود ندارد.

 

ورود مشخصات فردی در فرم سفارت کانادا

نوع حکومت کانادا متشکل از یک پادشاهی مشروطه و یک دموکراسی پارلمانی فدرال است که هم اکنون ملکه الیزابت دوم رئیس این کشور است. چارچوب حکومت کانادا متشکل از موارد زیر می باشد:

  • پادشاه یا ملکه
  • دولت فدرال
  • دو مجلس سنا و عوام
  • دولت های ایالتی و فرماندار کل که به عنوان نماینده ملکه الیزابت مسئولیت های به عهده دارد.

کشور کانادا دارای منابع طبیعی بسیار زیادی است. شرایط آب و هوایی سردی داشته و در اکثر مناطق قطبی است. ولی آب و هوا در ناحیه جنوب غربی، جایی که شهر ونکوور واقع شده، معتدل است. پهناورترین آبشار جهان یعنی آبشار نیاگارا، نیز در مرز این کشور با ایالات متحده قرار دارد. از آنجایی که کشور کانادا با آمریکا همسایه است به همین دلیل روابط اقتصادی بسیار زیادی با همدیگر دارند، به صورتی که آمریکا و کانادا عظیم ترین روابط اقتصادی را در دنیا دارند و حجم معاملات این دو کشور با هم نسبت به میزان معاملات سایر کشورها بالاتر است. با این وجود این رابطه اقتصادی قدرتمند، ضررهایی هم برای کانادا به دنبال داشته است.
آلودگی برآمده از فعالیت کارخانه جات آمریکایی در مجاورت مرز دو کشور یکی از این ضررها به شمار می آید. تمام ایرانیان برای وارد شدن به کشور کانادا احتیاج به ویزا خواهند داشت و یکی از با اهمیت ترین مدارکی که به آن احتیاج خواهد بود، فرم سفارت کانادا برای درخواست ویزا است. کامل نمودن فرم سفارت کانادا بایستی به درستی انجام شود زیرا هر نوع تناقضی در فرم سفارت کانادا ثبت نام مهاجرت به کانادا با مدارک تحویل داده شده می تواند منتج به رد تقاضای ویزای فرد خواهد شد.

در این مقاله سعی بر آن داریم تا با ارائه مواردی در خصوص نحوه تکمیل فرم درخواست ویزا، شما را در این مسیر همیاری کنیم. توجه داشته باشید که در حال حاضر، این امکان وجود دارد که فرم درخواست ویزا را به صورت آنلاین دانلود کرده و از طریق کامپیوتر تکمیل کنید. دقت کنید که تمام قسمت های درج شده در فرم بایستی کامل گردد. چنان چه اطلاعاتی راجع به یک بند وجود ندارد، بایستی از اصطلاحاتی مثل NA یا “Not Applicable”  کمک بگیرید. در آخر نیز بایستی تاریخ تکمیل فرم را درج نمایید و فرم بایستی امضا شده باشد. چنانچه برای کامل نمودن یک قسمت به فضای بیشتری احتیاج داشتید، یک صفحه اضافه دربرگیرنده قسمت مد نظر را چاپ کرده و بعد از کامل نمودن، آن را در اختیار مسئولان بگذارید.

ورود مشخصات فردی در فرم سفارت کانادا

قسمت اول فرم سفارت کانادا درخواست ویزای کانادا مربوط به مشخصات فردی است. سوال اول راجع به نام خانوادگی شخص است که با عنوان Family name یا surname درج شده است. چنان چه شخصی نام خانوادگی نداشته باشد، بایستی نام کامل خود را در این قسمت درج کند. در قسمت دوم یا Given names (first, second, or more) بایستی اسم فرد به شکل کامل بیان شود. دقت کنید چنان چه این قسمت از گذرنامه شما فاقد نام است اصلا هیچ اصطلاحی به کار نبرید و حتما آن قسمت را خالی بگذارید. در واقع این قسمت، تنها کادری است که مجاز هستید آن را خالی بگذارید.

 

سایت سفارت کانادا

سایت سفارت کانادا

اساسا مسئولیت اداره مهاجرت، ارزیابی اشخاص و ورود و خروج درخواست کنندگان برای مهاجرت به این کشور است. اداره مهاجرت کانادا از راه سفارتخانه های خود مراکز ویزای کنسولگری ها را تاسیس می کند تا توسط آن ها مسئولیت خود را به درستی انجام داده و در کمترین زمان، جوابگوی تقاضای متقاضیان مهاجرت این کشور باشد. از جمله اموری که این اداره انجام می دهد، می توان به انجام امور مربوط به مهاجرت موقت و دائم درخواست کنندگان، عرضه ویزای بازدیدکننده، عرضه مجوز کار کانادا و انجام امور مربوط به پناهندگان کانادا و اسکان آنها اشاره کرد. مراکز مهاجرت بیرون از کشور کانادا با عرضه الزامات به درخواست کنندگان سفر و مهاجرت به کانادا با گرفتن مدارک با اجازه ای که از طرف اداره مهاجرت کانادا دارند، اقدام به صادر کردن ویزا به این اشخاص می کنند.
اداره مهاجرت کشور کانادا مطابق با سیاست های ملی و شهروندی اجازه اقامت، کار و یا تحصیل را از طریق کنسولگری های خود برای متقاضیان صادر می کند. این مجموعه به طور کلی کار نظارت، ردیابی و در موارد لازم دیپورت مهاجران غیرقانونی این کشور را بر عهده دارد. کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند می توانند به سفارت این کشور در ایران مراجعه کنند و فرم سفارت کانادا را پر کنند در این فرم مشخصات فردی و دلیل مهاجرت خود را به این کشور بیان خواهند کرد. 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر