×
مزایا و معایب تور مالدیو

مزایا و معایب تور مالدیو

این کشور را به عنوان یک مجمع الجزایر می‌شناسند که تشکیل شده از بیش از هزار جزیره کوچک و بزرگ می‌باشد. پایتخت این کشور ماله است و واحد پول رسمی آن روفیه می‌باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید کشور مالدیو از نظر وسعت و جمعیت جزو کوچک‌ترین کشورهای قاره آسیا به حساب می‌آید.
مدت زمان پرواز تهران تا مالدیو حدوداً ۶ ساعت می‌باشد و اختلاف ساعتی که بین تهران و پایتخت مالدیو یعنی ماله وجود دارد یک ساعت و نیم است. ماله یک ساعت و نیم از تهران جلوتر می‌باشد. زبانی که در این کشور وجود دارد زبان هندی و آریایی می‌باشد و ترکیب این دو زبان، زبانی خارق العاده را ایجاد کرده است.

مزایا و معایب تور مالدیو

قطعاً یکی از رویایی‌ترین سفرها در زندگی هر فرد می‌تواند تور مالدیو باشد. حضور در مالدیو و تماشای چشم اندازهای فوق العاده آن می‌تواند اوقاتی به یاد ماندنی را برای شما فراهم سازد.
مانند هر مقصد گردشگری دیگر، بایدها و نبایدهایی وجود دارد که در سفر به آن باید این موارد را به خاطر بسپارید و به آنها پایبند باشید. در ادامه به تعدادی از این بایدها و نبایدها در سفر به مالدیو اشاره خواهیم کرد.
با حضور در جزیره مالدیو به پوشش خود دقت داشته باشید
برخلاف تصور عده‌ای از گردشگران، با حضور در جزیره مالدیو باید به پوشش خود توجه داشته باشید. در سواحل زیبای این کشور می‌توانید با پوششی دلخواه آبتنی کنید و در آب‌های زلال آن شنا و یا غواصی را تجربه نمایید اما در قسمت‌های غیر توریستی و سنتی این جزیره، لازم است تا اندکی پوشیده‌تر باشید.
به دنبال خرید سوغاتی‌های ممنوعه نباشید
در جزیره مالدیو دستفروشهایی را شاهد خواهید بود که در حال فروش صنایع دستی خاصی هستند. شاید در نگاه اول تصور کنید این صنایع دستی بسیار ویژه هستند و به عنوان یک سوغاتی به یاد ماندنی در خاطر‌ها می‌مانند. اما نکته‌ای که لازم است بدانید آن است که برخی از این صنایع دستی ممنوع الخروج هستند. در نتیجه در هنگام ورود به خاک ایران نمی‌توانید آنها را به همراه داشته باشید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در هنگام خرید سوغاتی دقت کنید.
به مرجان‌های صورتی مالدیو دست نزنید
این قانون جز قوانین سفت و سخت جزیره می‌باشد و مربوط به حفاظت از محیط زیست است. انجام هر حرکتی که منجر به آسیب زدن به محیط زیست و طبیعت بکر این منطقه شود می‌تواند شما را به دردسر بیندازد. در نتیجه اگر به غواصی در این جزیره مشغول شدید به هیچ عنوان به موجودات درون آب دست نزنید و صرفاً تماشاچی باشید.
حتی در گرم‌ترین روزهای سال در کشور مالدیو لازم است تا لباس گرم به همراه داشته باشید
از دیگر بایدهایی که در این کشور برای گردشگران وجود دارد به همراه داشتن یک دست لباس گرم می‌باشد. البته منظور از لباس گرم کاپشن و یا ژاکت‌های ضخیم نیست. در برخی از روزهای سال در مالدیو شاهد بارش‌های باران شدید خواهید بود.
در نتیجه بهتر است در سفر به این کشور، یک کت پاییزه و یا بهاره به همراه داشته باشید. نکته‌ای که لازم است بدانید آن است که در سفر به این کشور رویایی نمی‌توانید آب و هوا را پیش بینی کنید و صرفاً بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی سفر خود را برنامه‌ریزی نمایید. چرا که این کشور از لحاظ آب و هوایی کاملاً غیرقابل پیش‌بینی می‌باشد.

مزایا حضور  در مالدیو 

یکی از بزرگترین مزیت‌های سفر به مالدیو تجربه حضور در سواحل و طبیعت بکر این منطقه می‌باشد. با سفر به این کشور می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی استفاده کنید و اوقاتی آرامش بخش را سپری نمایید.
اغلب مردم امروزه در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند که آلودگی هوا و آلودگی صوتی در این منطقه بسیار زیاد می‌باشد. سفر به کشور مالدیو فرصت بسیار مناسبی است تا با ذات طبیعی این کشور آشنا شوید.
تنها کافی است در سفر به این کشور رویایی یک دوربین به همراه داشته باشید و لحظه‌های قدم زدن در طبیعت بکر این منطقه را ثبت نمایید. از دیگر مزیت‌های این طبیعت زیبا می‌توان به انجام انواع تفریحات آبی اشاره نمود.
با سوار شدن در قایق‌های کف شیشه‌ای و لذت تماشای دریا در زیر پاهایتان می‌توانید تجربه بی‌نظیر را کسب نمایید. همچنین همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم در قسمت‌هایی از جزیره می‌توانید تجربه غواصی را کسب کنید و از کایت سواری، موج سواری و غیره نیز استفاده نمایید.

 

تور مالدیو نوید گشت

 

معایب حضور در مالدیو

از معایب کشور مالدیو می‌توان به این مورد اشاره کرد که، آب لوله کشی در تمامی جزیره‌های این کشور قابل آشامیدن نیست و برای مصرف آب حتماً باید نسبت به خرید آب معدنی اقدام نمایید.
توصیه می‌کنیم در سفر به مالدیو هنگامی که در رستوران و یا هتل‌های آن حضور دارید باقیمانده آب خود را دور نریزید تا مجبور نشوید هزینه‌ای گزاف بابت تهیه آب پرداخت نمایید.
از دیگر معایب این کشور رویایی وجود پشه مالاریا می‌باشد که در برخی از جزیره‌های این کشور وجود دارد. برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری، تنها کافی است اصول بهداشتی را رعایت نمایید و به توصیه‌های تور لیدر خود گوش کنید.

تفریحات رایج در مالدیو

همانطور که بالاتر نیز عنوان کردیم با حضور در جزیره مالدیو می‌توانید از تفریحات بی‌نظیری استفاده نمایید. تفریحاتی مانند، کایت سواری، قایق سواری، موج سواری، غواصی، شنا و غیره.
حتی اگر به تفریحات آبی نیز علاقه‌مند نیستید می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این جزیره دیدن کنید و با حضور در جنگل‌های سرسبزر و سواحل بکر، اوقات خوشی را سپری نمایید.

خدمات تور مالدیو آژانس هواپیمایی نوید گشت  

آژانس هواپیمایی نوید گشت برگزار کننده تورهای آسیایی و اروپایی با بالاترین سطح و کیفیت ممکن آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد. برای آنکه در طول سفر اوقاتی خوش و لحظاتی به یاد ماندنی را تجربه نمایید پیشنهاد می‌کنیم خرید تور مالدیو خود را از مجموعه‌های معتبر هواپیمایی انجام دهید تا در طول سفر دغدغه‌ای از این بابت و مشکلات رایج در سفر نداشته باشید.
برای ارتباط با کارشناسان این مجموعه می‌توانید از طریق تلفن، وب سایت و یا به صورت حضوری اقدام نمایید و به ابهامات خود در این زمینه به صورت کامل پایان دهید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم در خصوص تور مالدیو و بایدها و نبایدهای آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. همانطور که بالاتر نیز عنوان کردیم مالدیو را بهشت گمشده بر روی زمین می‌دانند. در نتیجه اگر به دنبال سپری کردن اوقاتی آرام و لذت بخش هستید پیشنهاد می‌کنیم حتماً یک بار در زندگی خود خرید این تور را تجربه نمایید.


 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر