×

وقت سفارت کانادا

از جمله کشورهای مهاجر پذیر در دنیا کانادا است. برای آن که بتوانید به کانادا مهاجرت کنید باید به سفارت آن کشور مراجعه کرده و از آن جا وقت سفارت کانادا اخذ کنید. مطابق با قوانین تازه مهاجرتی کانادا، همه درخواست کنندگان اخذ ویزای کانادا، قبل از اقدام برای انگشت نگاری باید وقت سفارت کانادا را دریافت کنند. فرقی ندارد به صورت اینترنتی برای ویزای کانادا اقدام نموده یا از طریق حضوری مراجعه کرده باشید. به منظور انگشت نگاری احتیاج به وقت سفارت دارید که فقط می توان از راه سایت و به صورت اینترنتی برای آن اقدام نمایید. تمامی متقاضیان ویزای کانادا باید قبل از درخواست انگشت نگاری وقت سفارت کانادا بگیرند. فرقی نمی کند که برای ویزای کانادا به صورت آنلاین یا حضوری اقدام کرده باشید. وقت سفارت کانادا فقط برای انگشت نگاری و عکاسی از متقاضیان ویزای توریستی، کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری کانادا گرفته می شود.

وقت سفارت کانادا

مراحل تعیین وقت سفارت کانادا

برای گرفتن وقت سفارت کانادا باید مراحل زیر را طی کنید:

تهیه اسناد

اولین قدمی که باید بردارید تهیه مدارک است. طبق خواسته سفارت مدارک را تهیه کنید. این مدارک را تهیه کنید و طبق استانداردهای سفارت مرتب کنید. پس از آن می توانید تمامی مدارک آماده شده را به دارالترجمه تحویل دهید.

ترجمه مدارک برای سفارت

باید مدارک را به یک دارالترجمه رسمی که دارای مهر است ارائه دهید. اگر به عنوان توریست قصد سفر دارید و نمی خواهید برای مهاجرت اقدام کنید، نیازی به مهر دادگاه ندارید. اما مدارک باید دارای مهر رسمی ترجمه باشند. با مهر دارالترجمه مدارک ترجمه شده شما به زبان انگلیسی آماده ارائه به سفارت می باشد.

انتخاب مکانی برای انگشت نگاری

همانطور که میدانید کانادا در ایران سفارت ندارد. برای اینکه بتوانید برای سفارت اقدام کنید، باید از کشورهای همسایه درخواست دهید. شما باید شهری را انتخاب کنید که زودتر از سایر شهرها به شما پاسخ دهد تا بتوانید سریعتر ویزای کانادا خود را دریافت کنید.

تعیین وقت سفارت کانادا

اکنون باید با بارگذاری مدارک در سایت، از سفارت کانادا وقت بگیرید. برای اخذ روادید کانادا به دو شیوه زیر می‌توان اقدام نمود:

  • ثبت نام اینترنتی
  • رجوع حضوری به سفارت

به علت تعطیلی سفارت کانادا در ایران و همین طور اعلام وب سایت رسمی سفارت کانادا، شیوه اسم نویسی اینترنتی گزینه ای به مراتب بهتر، پرسرعت تر و قابل پیگیر‌تری نسبت به شیوه رجوع حضوری یا Draft است.
تا قبل از تحولات اخیر در مورد ضرورت معین کردن وقت سفارت، شیوه اینترنتی برای انگشت نگاری یا بیومتریک هم مزیتی مهم به شمار می آمد. ولی هم اکنون برای معین کردن وقت سفارت تفاوت زیادی وجود ندارد از شیوه اینترنتی برای تقاضای روادید کانادا اقدام کرده باشید و یا رجوع حضوری؛ زیرا برای معین کردن وقت سفارت فقط یک روش جود دارد و آن هم معین کردن وقت اینترنتی از راه وب سایت VFS Global است. پس حتی در صورتی که برای مراجعه حضوری هم به یکی از موسسه های وَک (VAC Center) مراکز VFS Canada رجوع کرده باشید، باز هم جهت معین کردن وقت سفارت و انجام انگشت نگاری بایستی به صورت اینترنتی اقدام نمایید.

●    مراجعه حضوری به سفارت

اگر قصد دارید به صورت حضوری برای ویزای کانادا اقدام کنید، به دلیل عدم وجود سفارت کانادا در ایران، باید مدارک خود را به یکی از آژانس های کانادا در کشورهای همسایه تحویل دهید. ابتدا مدارک را ارسال کرده و فرم مربوطه را پر می کنید و سپس در روز و تاریخ تعیین شده باید برای انگشت نگاری به مراکز EQA مراجعه کنید. قبل از آن یک اثر انگشت بدهید و به کارگزار ارائه دهید. اکنون باید صبور باشید و منتظر نامه با پاسخ ویزای کانادا باشید.

●    ثبت نام آنلاین

در این روش به وب سایت VFS Global رفته و برای خود یک حساب کاربری ایجاد می کنید. پس از بارگذاری مدارک، سفارت برای شما کد رهگیری صادر می کند. بسته به کشوری که قرار است انگشت نگاری کنید، دفتر مورد نظر خود را انتخاب کرده و هزینه ویزا و انگشت نگاری را به صورت آنلاین پرداخت می کنید. حالا باید منتظر نامه سفارت باشیم. اگر مهلت انگشت نگاری بگذرد، درخواست ویزای شما نامعتبر خواهد بود.

مزیت این روش این است که در صورت ناقص بودن می توانید مدارک خود را تکمیل کنید و فقط برای انگشت نگاری به کشور مورد نظر بروید.

سایت سفارت کانادا در ایران

قیمت وقت سفارت کانادا

هزینه وقت سفارت، جزء مخارجی است که برای گرفتن ویزا، باید واریز نمود. کانادا جزء کشورهای بزرگ آمریکای شمالی به شمار می آید. چیزی که تحت عنوان مخارج وقت سفارت، بیان شده مخارجی است که به شکل اینترنتی واریز می شود تا به وسیله آن زمان رجوع به سفارت و معین کردن وقت سفارت کانادا برای انگشت نگاری و رجوع حضوری فرد به هر کدام از دفاتر VAC فراهم شود. کانادا جزء کشورهای جذابی است که سالیانه شمار زیادی مهاجر را به سمت خود جذب می‌کند. کانادا با شرایط آب و هوایی سردی رو به روست و جاذبه های گردشگری آن نادر هستند. تورنتو یکی از استان های شناخته شده کانادا است. می توان این استان را پایتخت اقتصادی و توریستی کانادا به شمار آورد. زبان رایج اهالی کانادا انگلیسی است ولی در بعضی از استان ها، کسانی ساکن هستند که به سایر زبان های مانند فرانسه هم صحبت می کنند. کانادا کشوری با جمعیت کم ولی توسعه یافته است. این کشور سالیانه شمار زیادی مهاجر را به خود جذب کرده و نیروی کار این کشور را از این راه، فراهم می کند. برای آن که بفهمید چگونه باید وقت بگیرید و مخارج وقت سفارت کانادا به چه میزان است بایستی اطلاعات بیشتری راجع به این کشور به دست آورید.

کانادا یک مقصد مهاجرتی پرطرفدار در دنیا محسوب می شود. این مقصد مهاجرتی برای ایرانیان اهمیت زیادی دارد و مهاجران ایرانی کثیری درخواست مهاجرت به این کشور را دارند. اهالی ایران برای آن که مرحله های گرفتن ویزای کانادا را سپری کنند بایستی از سفارت وقت گرفته و مخارج وقت سفارت کانادا را واریز نمایند. دقت در جمعیت کانادا بیانگر آن است که ایرانیان فراوانی از شمال تا جنوب این کشور ساکن هستند. برای ایرانیان تفاوتی ندارد که در کدام قسمت کانادا باشند. هم در قسمت انگلیسی زبان کانادا می توان مهاجران ایرانی را مشاهده کرد و هم در قسمت فرانسوی زبان کانادا جمعیت ایرانیان مهاجر مشاهده می شود. مهاجران ایرانی با مقاصد متفاوتی مانند تحصیل یا کار به این کشور سفر کرده اند. کانادا از نظر طبیعت، کشور جذابی به شمار نمی آید که اشخاص برای زندگی یا به قصد گشت و گذار به آن مسافرت کنند. پس می توان گفت چیزی که ایرانیان را به سوی کشور کانادا می کشاند شرایط مطلوب تحصیلی و کاری موجود در این کشور است.

سایت سفارت کانادا در ایران

سفارت کانادا در تهران در رابطه با پرونده های مهاجرت به کانادا و روادید همیشگی کانادا و صادر کردن روادید موقت کانادا مثل روادید کار کانادا، روادید دانشجویی کانادا و روادید توریستی کانادا اصلا فعالیتی ندارد. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا و ویزاهای دائم کانادا بهتر است با مشاوران خبره در تماس باشید.

قیمت وقت سفارت کانادا

آدرس سفارت کانادا در تهران

به منظور گرفتن ویزای کانادا، بایستی نخست وقت گرفته و سپس مخارج آن را پرداخت کنید. به منظور واریز هزینه نخست باید به سایت سفارت کانادا مراجعه نموده و یک حساب کاربری تشکیل دهید. بعد از آن، با وارد شدن به سایت سفارت، آیکونی با عنوان رزرو وقت درج شده که آن را در سایت کلیک کرده و اسکن مدارکی که سایت آن را الزامی می داند اسکن نموده و بارگذاری کنید. در مرحله بعد فرم های تقاضای روادید را پر و آن ها را درج کنید. در آخر، مخارج مرتبط به ویزا به شکل آنلاین، واریز خواهد شد. بعد از وقت گرفتن در سایت، یک ماه مهلت دارید که مدارک را به شکل حضوری به سفارت تحویل دهید. آدرس سفارت کانادا در تهران: تهران، خیابان استاد مطهری خیابان شهید سرافراز ـ پلاک 57 .کانادا یکی از کشورهایی است که در قاره آمریکا واقع شده و از اقتصاد مناسبی برخوردار است. به همین دلیل مهاجران بسیار زیادی سالیانه قصد عزیمت به این کشور را می کنند برای آن که بتوانید وارد این کشور شوید باید از سفارت این کشور در ایران و یا کشورهای همسایه وقت سفارت کانادا دریافت کنید. 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر