×
3 دلیل برای نخریدن تور ژاپن

3 دلیل برای نخریدن تور ژاپن

 عده‌ای از افراد با این سوال روبرو می‌شوند که آیا ژاپن کشوری گران برای سفر کردن می‌باشد؟ در پاسخ باید گفت با توجه به نوسانات نرخ ارز، هزینه‌های سفر به ژاپن برای افراد ایرانی و ساکن ایران، گران‌تر از سایر افراد می‌باشد. در ضمن لازم است بدانید سفر به ژاپن مانند سفر به تایلند و یا ترکیه سفر متداولی نیست اما حقیقتی که وجود دارد این است که هزینه زندگی در ژاپن با توجه به کیفیت بالای زندگی در این کشور بسیار معقول و مناسب می‌باشد.
 مناطق توریستی که در ژاپن وجود دارد برای مسافران هزینه اضافی ایجاد نمی‌کند اما به طور کل می‌توان گفت ژاپن یک مقصد گردشگری گران برای افراد ایرانی به حساب می‌آید. سفر به این کشور مدرن و دوست داشتنی شامل دو بخش اصلی می‌شود. هزینه‌های قبل از سفر و هزینه‌هایی که در حین سفر باید پرداخت کنید. البته اگر برای سفر به ژاپن تورهای گروهی را انتخاب نمایید بخش‌هایی از هزینه شما کاهش پیدا می‌کند. هزینه‌های قبل از سفر به ژاپن به شرح ذیل می‌باشد:

  •  هزینه عوارض خروج از کشور.
  •  هزینه ترجمه مدارک.
  •  هزینه رزرو پرواز رفت و برگشت.
  •  هزینه اخذ ویزا.
  •  هزینه اخذ پاسپورت و هزینه رزرو هتل.
  •  هزینه‌های حین سفر در تور ژاپن.
  •  هزینه تورهای آپشنال.
  •  هزینه ورودی مناطق گردشگری.
  •  هزینه غذا.
  •  هزینه حمل و نقل.
  •  هزینه مترجم و یا راهنما.

آداب مردم ژاپن

فرهنگ کشور ژاپن بسیار غنی می‌باشد و موارد زیادی را شامل می‌شود یکی از مواردی که در سفر به ژاپن قطعاً جلب توجه می‌کند ادای احترام به یکدیگر می‌باشد. افراد در ژاپن برای یکدیگر احترام ویژه قائل هستند و به محض روبرو شدن با هم به یکدیگر تعظیم می‌کنند و یا یکی دیگر از آداب مردم این کشور استفاده از چوب در حین غذا خوردن می‌باشد.
 همانطور که ما عادت به استفاده از قاشق و چنگال داریم مردم ژاپن نیز از چوب در حین غذا خوردن استفاده می‌کنند. خانواده‌های ژاپنی همیشه تلاش می‌کنند تا رسم و رسوم‌های خود را به نسل‌های بعدی انتقال دهند. یکی از این سنت‌ها، سنتی به نام ستسوبون می‌باشد. این سنت قبل از آغاز بهار شروع می‌شود. اهالی این کشور باور دارند که در شب قبل از انجام این کار، روح هستی به زمین می‌آید و شیاطین ظهور می‌کنند.
به همین دلیل والدین با پوشاندن نقاب‌های ترسناک سعی می‌کنند تا کودکان خود را به وحشت بیندازند. این رسم امروزه حالت نمایشی دارد و والدین تلاش می‌کنند تا کودکان ترسی واقعی را تجربه نکنند.
یکی دیگر از رسوم عجیب و اما فوق العاده در این کشور، شناور کردن عروسک می‌باشد. ژاپنی‌ها با انجام این کار سعی دارند تا بخت بد را از خود دور کنند. نام این رسم هینا ناکاشی می‌باشد. این رسم یکی از جذاب‌ترین آداب و رسوم مردم این کشور به حساب می‌آید. بر اساس این سنت، کودکان عروسک‌های خود را در آب رودخانه و یا دریاچه رها می‌کنند تا به وسیله این کار بخت دور از آنها دور باشد.  مردم ژاپن بر این باورند که با انجام این کار ارواح خبیث از کودکان آنها دور می‌شود و آنها ایمن می‌مانند. این رسم در روز دختر اجرا می‌شود و هر ساله گردشگران بسیاری هزینه می‌کنند تا شاهد اجرای این رسم باشند.
شاید برایتان جالب باشد چند نکته جذاب در خصوص کشور ژاپن را بدانید.
این کشور ۶۸۰۰ جزیره وجود دارد که هر کدام از آنها بسیار فوق العاده و دیدنی هستند.
در کشور ژاپن شاهد ۳۰۰۰ شعبه مک‌دونالد خواهید بود.
مانند ایرانی‌ها احترام به بزرگتر در میان افراد ژاپنی بسیار رواج دارد.
در مردم این کشور امید به زندگی بسیار بالایی دارند و در صدر این جدول قرار گرفته‌اند.
در این کشور چشمه‌های آب گرمی وجود دارد که هر ساله افراد بسیاری برای استحمام و یا تفریح به این مناطق سفر می‌کنند.
اگر زمانی بخت با شما یار بود و به این کشور رویایی سفر کردید حتماً در کنار مردم این کشور غذاهای محلی فوق العاده این کشور را بچشید و با سنت‌های این کشور بیشتر آشنا شوید.

 

تور ژاپن

 

از انجام این کارها در ژاپن خودداری کنید

قطعاً رفتارهای ژاپنی و هنجارهایی که وجود دارد برای کسانی که اولین بار به این کشور سفر می‌کنند گیج کننده می‌باشد. ژاپنی ها اغلب این موضوع را درک می‌کنند و می‌دانند که گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند از عمد آداب و رسوم آنها را زیر پا نمی‌گذارند. اما پیش از سفر لازم است تا با تفاوت‌های فرهنگی که دارند آشنا شوید تا سوء تفاهمی ایجاد نشود. در ادامه به کارهایی که در این کشور نباید انجام دهید و به نظر ژاپنی‌ها ناپسند می‌باشد اشاره خواهیم کرد.
به هیچ عنوان وسایل گمشده را از خیابان برندارید.
شاید قصد شما گذاشتن آن بر مکانی باشد که راحت‌تر افراد به آن دسترسی داشته باشند اما ژاپنی‌ها این مورد را بسیار بد می‌دانند و برای اشیای گمشده ارزش بسیار بالایی قائل هستند.
شانه‌های خود را بپوشانید
در ژاپن معمولاً زن‌ها به ویژه زن‌های بزرگسال شکم و شانه خود را می‌پوشانند. حتی در هوای به شدت گرم نیز خانم‌های ژاپنی از دستکش‌های بلند استفاده می‌کنند و چتر به همراه دارند تا از نور خورشید در امان باشند. در نتیجه در سفر به ژاپن به هیچ عنوان لباس‌های بسیار باز بر تن نکنید چرا که ممکن است با نگاه متعجب مردم ژاپنی روبرو شوید.
ژاپنی‌ها عادت به خوردن غذا در سر و صدا دارند
برای افرادی که عادت به خوردن و نوشیدن در آرامش دارند این امر بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. اما ژاپنی‌ها دوست دارند تا غذای خود را با میزان مشخصی از صدا میل نمایند.                                                                                                            انعام دادن در ژاپن ممنوع است.
افراد ژاپنی خدمات خود را با یک کیفیت بسیار مطلوب ارائه می‌دهند و انعام دادن در کشور ژاپن تعریف نشده است ژاپنی‌ها این مورد را بسیار بد می‌دانند.
مواردی که عنوان کردیم تنها تعداد اندکی از بایدها و نبایدهای این کشور به حساب می‌آید.

نوید گشت مجری تور ژاپن

آژانس هواپیمایی نوید گشت برگزار کننده تور ژاپن با بالاترین کیفیت می‌باشد. برای اخذ ویزای ژاپن و خرید تور ژاپن می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید تا ابهامات شما در این خصوص به صورت کامل رفع گردد.

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر