×

امنیت در سریلانکا

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای تور سریلانکا /  امنیت در سریلانکا

امنیت در سریلانکا یک مساله مهم و حیاتی است زیرا این کشور در حال تجربه یک بحران اقتصادی است. کمبود مایحتاج اولیه از جمله سوخت، گاز پخت و پز و دارو وجود دارد. ممکن است با اختلال در تامین سوخت و قطعی برق طولانی مدت برنامه ریزی شده مواجه شوید. تظاهرات عمومی می تواند در سراسر سریلانکا برگزار شود. چندین حادثه خشونت آمیز در جریان تظاهرات بزرگ رخ داده است که امنیت سریلانکا را زیر سوال برده است. برای اینکه در این کشور امنیت بیشتری داشته باشید باید از تظاهرات و رویدادهایی که گروه‌ های بزرگی را جذب می‌ کنند، خودداری کنید. تظاهرات می  تواند منجر به اختلال در ترافیک و حمل و نقل عمومی شود. توصیه های مقامات محلی را دنبال کنید و رسانه ها را برای به روز رسانی زیر نظر بگیرید. می توان وضعیت اضطراری عمومی اعلام کرد و ممکن است در کوتاه ترین زمان منع آمد و شد برای امنیت سریلانکا اعمال شود. مدارک مربوط به سفر و شناسایی را همیشه همراه خود داشته باشید. تروریسم یک تهدید در سریلانکا است. حملات ممکن است در هر مکانی و در هر زمان رخ دهد. تروریست ها ممکن است مناطق توریستی را هدف قرار دهند در نتیجه از شلوغی پرهیز کنید.

Image

توصیه های مقامات محلی را دنبال کنید. پس از حملات تروریستی 21 آوریل 2019، امنیت در سریلانکا افزایش یافته است. مدارک مسافرتی و شناسایی را همیشه همراه داشته باشید. برای پاکسازی بررسی های امنیتی، به ویژه در فرودگاه ها، زمان بیشتری در نظر بگیرید. میدان های مین مشخص و بدون علامت و سلاح های منفجر نشده در استان شمالی و بخش هایی از استان شرقی وجود دارد. در جاده های اصلی بمانید به علائم هشدار مین زمینی به خوبی توجه کنید. جنایات خشونت آمیز از جمله تجاوز جنسی، آزار و اذیت و سرقت ممکن است در این کشور رخ دهد. اگر زنی هستید که به تنهایی سفر می کنید، از طریق یک شرکت معتبر ترتیب سفر خود را بدهید. کلاهبرداری و دزدی در این کشور رایج است، از جمله کلاهبرداری از کارت اعتباری، هزینه بیش از حد و کالاهای جعلی. مراقب کالاهای تقلبی، به ویژه جواهرات و زیورآلات قیمتی باشید. صورت های بانکی خود را اغلب چک کنید. سیل و رانش زمین در فصل باران های موسمی رخ می می دهد. این ماه دسامبر تا مارس در شمال شرقی و می تا اکتبر در جنوب غربی است. برای تغییر برنامه های سفر خود آماده باشید. به این نکته توجه کنید که یک حمله تروریستی ممکن است در هر نقطه از سریلانکا در هر زمانی رخ دهد و هر کسی را هدف قرار دهد. تروریست ها ممکن است مناطق محبوب خارجی ها را هدف قرار دهند.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

برای کاهش خطر درگیر شدن در یک حمله تروریستی

از مناطق شلوغ خودداری کنید
همیشه هوشیار باشید
توصیه های مقامات محلی را دنبال کنید
نظارت بر رسانه ها و سایر منابع را فراموش نکنید
حملات تروریستی  هتل ها و کلیساهای برجسته ای را در شهرهای کلمبو، نگومبو و باتیکالوآ هدف قرار دادند. بیش از 250 نفر کشته و بیش از 450 نفر زخمی شدند.
وقتی در سفر هستید:
برای هر پست بازرسی مدارک مسافرتی و شناسایی همراه داشته باشید
زمان بیشتری برای پاکسازی تشریفات امنیتی در نظر بگیرید
آماده باشید تا در فرودگاه بین المللی بندرانایکه تحت بررسی های امنیتی بیشتری قرار بگیرید
تروریسم یک تهدید در سراسر جهان است و تنها مختصر به امنیت در سریلانکا نیست پس در هنگام سفر هوشیار باشید و از شرکت در مکان های خطرناک و مشکوک بپرهیزید.

Image

نا آرامی مدنی و تنش سیاسی

تظاهرات عمومی می تواند در سراسر سریلانکا برگزار شود و امنیت در سریلانکا را خدشه دار کن‌د. چندین حادثه خشونت آمیز در جریان تظاهرات بزرگ رخ داده است. همانطور که گفتیم از تظاهرات و رویداد هایی که گروه‌ های بزرگی را جذب می‌ کنند، خودداری کنید. تظاهرات می تواند منجر به اختلال در ترافیک و حمل و نقل عمومی شود. توصیه های مقامات محلی را دنبال کنید و رسانه ها را برای به روز رسانی زیر نظر بگیرید. چنین رویدادهایی ممکن است به هدفی برای حملات با انگیزه سیاسی تبدیل شوند.
می توان وضعیت اضطراری عمومی اعلام کرد و ممکن است در کوتاه ترین زمان منع آمد و شد اعمال شود. 
تنش های جمعی و بین قومی از زمان حملات عید پاک 2019 در سریلانکا بالا بوده است. حوادث خشونت آمیز منفرد می تواند بدون هشدار قبلی رخ دهد.

جنایات

شما می توانید در سریلانکا با جنایات خشونت آمیز از جمله تجاوز جنسی و سرقت روبرو شوید که امنیت در سریلانکا را زیر سوال می برند.
جیب بری، کیف قاپی و سایر جرایم کوچک خطراتی هستند. مراقب سرقت در شلوغی ها و در این مکان ها باشید:
بازارها
رویدادهای ورزشی
حمل و نقل عمومی
هتل ها و مهمانسراها

مسافران زن

زنان ممکن است توجه ناخواسته را تجربه کنند. آزار و اذیت و تجاوز جنسی خطراتی هستند که انها را تهدید می کنند. در این مکان ها بیشتر مراقب باشید:
مناطق محبوب خارجی ها
اتوبوس های عمومی
وسایل نقلیه 3 چرخ (tuktuks)
اگر یک مسافر زن انفرادی هستید، سفر خود را از طریق آژانس های مسافرتی معروف ترتیب دهید.
از مناطق بدون نور و مکان های دور از شلوغی، از جمله خیابان های شهر، معابر روستاها و سواحل خودداری کنید.
جرایم زیر نیز گزارش شده است:
آزار و اذیت کلامی
تجاوزهای فیزیکی

برای محافظت 

وسایل خود را به خصوص در مناطق شلوغ نزدیک نگه دارید
غذا، نوشیدنی، آدامس یا سیگار را از غریبه ها نپذیرید
نوشیدنی های خود را بدون مراقبت رها نکنید
اگر مطمئن نیستید که نوشیدنی ایمن است، آن را میل  نکنید
در مهمانی ها و بارها، کلوپ های شبانه و تاکسی ها با افرادی که به آنها اعتماد دارید بپیوندید

مطالب مرتبط : 

تاریخچه سریلانکا
حمل و نقل عمومی در سریلانکا
غذاهای محبوب سریلانکا
جشنواره وساک
قدردانی از سوریا

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر