×

غذاهای محبوب سریلانکا

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای تور سریلانکا / غذاهای محبوب سریلانکا

سریلانکا که در اقیانوس هند و در نزدیکی ضلع جنوبی هند قرار دارد، جزیره ای استوایی است که به خاطر زیبایی طبیعی، چای درجه یک و مردم همیشه خندان شهرت دارد. غذاهای محبوب سریلانکا توسط فرهنگ های بسیاری شکل گرفته و با روابط آن با کشور همسایه هند غنی شده است. نتیجه این امر ترکیبی منحصر به فرد از غذاهای خوش طعم است که به سبک زندگی سالم مردم کمک می کند. به همین منظور در این مقاله غذاهای محبوب سریلانکا را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

Image

1. کاری ماهی ترش Ambul Thiyal

یکی از غذاهای محبوب سریلانکا، کاری ماهی است. کاری ماهی برخلاف نامش چندان ترش نیست و یکی از خوشمزه ترین روش های طبخ ماهی است. این غذا به عنوان روشی برای نگهداری ماهی به وجود آمد. خمیری تهیه شده از گوراکای خشک که به طور گسترده با نام Garcinia Cambogia شناخته می شود، یک میوه استوایی است که به حفظ ماهی تا یک هفته بدون یخچال کمک می کند. 

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 


برای پخت این غذا مکعب های ماهی، به طور ایده آل ماهی تن، در ترکیبی از ادویه جات ترشی جات از جمله دارچین، زردچوبه، سیر، فلفل سیاه، برگ کاری و برگ های پاندان می جوشند تا زمانی که یک پوشش ضخیم تشکیل دهند. این همان چیزی است که به آن طعم بی نظیری می دهد که به طرز شگفت انگیزی با برنج هماهنگ می شود.

2. کاجو مالووا: کاری بادام هندی

حتی دوستداران گوشت نیز این غذای وگان بدون گلوتن، گوشت را از دست نخواهند داد. عنصر کلیدی این مورد از  غذاهای محبوب سریلانکا، بادام هندی است (بدیهی است!) و این خورشت کاری در مناسبت های خاص همیشه مورد علاقه است. برخلاف غذاهای تند معمول سریلانکا، کاجو کاری نسبتاً ملایم است و بافت ترد نرمی دارد. بافت خامه ای آن مکمل هر نوع منویی است. بادام هندی در آب نمک ملایم خیس می شود تا طعم خوبی پیدا کند و بتواند طعم کامل ادویه های ملایم را جذب کند.

3. کاری خرچنگ سریلانکا

یکی از چیزهایی که سریلانکا به آن بسیار معروف است خرچنگ ها است. آنها به طور کلی بزرگتر از بسیاری از گونه های دیگر هستند و به عنوان یک غذای لذیذ در نظر گرفته می شوند. علاقه مندان به غذاهای دریایی چه در سطح محلی و چه در سطح بین المللی، باید مطمئن باشند که آنها را از دست ندهند.
کاری بافت تند اما خامه ای دارد در حالی که گوشت آن نرم است و تقریباً در دهان آب می شود. با توجه به اینکه این یک غذای نسبتا عجیب و غریب است، کاری خرچنگ می تواند کمی گران باشد، اما، مطمئن باشید، ارزش پولی که خرج می شود را دارد.
کاری خرچنگ جز غذاهای محبوب سریلانکا است و معمولاً در رستوران های خوب موجود است، بسیاری از نسخه های این غذا را می توان به ویژه در مناطق شمالی جزیره میل کرد.

Image

4.شیربرنج 

این غذا با تمام جشن های سنتی سریلانکا از جمله سال نو سریلانکا که در ماه آوریل جشن گرفته می شود، تولدها، عروسی ها، آیین های بودایی و غیره مرتبط است. گردشگران معمولاً آن را به عنوان شیر برنج می شناسند. همانطور که از نام آن پیداست، مواد اصلی آن برنج و شیر نارگیل است. شیر برنج سریلانکا به جای آب، در مقدار زیادی شیر نارگیل پخته می شود. این به آن طعم خامه ای می دهد و اغلب با خمیر فلفل دلمه ای محلی و/یا کاری خورده می شود.

5. روتی گیاهی

روتی سبزیجات یکی از غذاهای محبوب سریلانکا است که غذای خیابانی بحساب می آید و می تواند کاملاً اعتیاد آور شود. خوردن آن بر روی فیلینگ لذیذ پیچیده شده با خمیر خوب سرخ شده در تابه بسیار راحت است. آنها به صورت مثلث، استوانه و مربع می آیند.
اشکال مثلث رایج ترین نوع آن است و کاملا غذایی گیاهی است، در حالی که شکل های دیگر آن شامل گوشت یا تخم مرغ آب پز است. همه آنها کاملا تند و ایده آل با یک جرعه چای داغ سریلانکا هستند و آن را به یک میان وعده عالی برای چای تبدیل می کند.

6. آپا: هاپر

 آپا غذای محبوب تمام دوران در سریلانکا است. این یک غذای آسان برای رفع گرسنگی در سفر است، و می‌توانید این لذت محلی را در گوشه و کنار غذاهای خیابانی و هتل‌های مجلل پیدا کنید.
آنها از خمیری از آرد برنج تخمیر شده مخلوط با شیر نارگیل، نمک و کمی مخمر تهیه می شوند. اگر آن را به روش سنتی می خواهید، یک قطره از سریلانکایی تادی طعم آن را افزایش می دهد.

.

Image

7. ایندیاپا: هاپرهای زهی

این یک صبحانه معروف سریلانکا است که نرم و راحت هضم می شود و بافتی شبیه به رشته فرنگی برنج دارد.
برای تهیه ایندیاپا، آرد برنج مرطوب را با استفاده از دستگاه قیف ساز رشته ای، قطعه ای از تجهیزات طراحی شده، به شکل گرد کوچک بافته می کنند. سپس به مدت نیم ساعت بخارپز می شوند.

8. پولوها: کاری جک فروت جوان

پولپ یکی از آن غذاهای محبوب سریلانکا است که با اولین طعم شما را می گیرد. جک فروت بسیار متنوع است و در هر مرحله از رسدش می تواند به غذاهای خوش طعم تبدیل شود. این غذا مورد علاقه گیاهخواران است زیرا سرشار از مواد مغذی و فیبر است.

9.کوتو

شایددر بین غذاهای محبوب سریلانکا  محبوبترین گزینه در بین مسافران کوتو باشد که در غذاهای خیابانی یافت می شود. در اصل روتی خرد شده با سبزیجات خرد شده، تخم مرغ، ماهی، پنیر و گوشت های مختلف مخلوط می شود و با روغن و ادویه طبخ می شود. بله درست است؛ این غذا اساساً همه کاره است! به عنوان میان وعده عصرانه یا شام مصرف می شود. ابزار فلزی مورد استفاده برای برش مواد، صدای ریتمیک زنده و بلندی به نام "ضربه کوتو" تولید می کند.

10. پیتو

پیتو یک صبحانه یا شام معمولی سریلانکا است که با آرد برنج و نارگیل خراشیده درست شده است. مخلوط آرد برنج برای پیتو که بخارپز می شود به مدت چند دقیقه به صورت یک قالب استوانه ای شکل است و به پیتو شکل یک لوله جامد می دهد.
پیتو اغلب با شیر نارگیل و مقداری خمیر چیلی محلی سرو می شود و به عنوان یک وعده غذایی نسبتاً سنگین شناخته می شود که ساعت ها شما را سیر نگه می دارد.

مطالب مرتبط : 

تاریخچه سریلانکا
حمل و نقل عمومی در سریلانکا
جشنواره وساک
قدردانی از سوریا
امنیت در سریلانکا

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر