×

جزیره بون

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به تایلند /  جزیره بون

جزیره بون یکی از کوچکترین جزیره ها بوده که در فاصله دو کیلومتری ساحل راوای در امتداد جنوب غربی سواحل پوکت قرار دارد، یک جزیره صخره ای دور افتاده که از دو ورودی جهت بازدیدکنندگان برخوردار می باشد. رستوران جزیره بون میان دو ساحل کوچک در شمال غربی نوک جزیره قرار می گیرد. ساحل ماسه های سفید لانگ به عنوان یک ساحل نیمه اختصاصی با طول 300 متری در سواحل شمال غربی کو بون قرار می گیرد. راحت ترین راه جهت دسترسی به کو بون اجاره یک قایق تایلندی بلند در اسکله راوای یا در امتداد ساحل راوای است. هزینه اجاره این قایق ها 1000 تا 1200 بات جهت یک مسیر دو طرفه می باشد. طی کردن هر یک از این مسیرها 15 دقیقه زمان خواهد برد. 

Image

همه چیز درباره جزیره بون پوکت در فاکت، تایلند

جزیره بون به عنوان برترین جاذبه تایلند در پوکت قرار دارد و از ساحل شنی برخوردار می باشد. سفر به این جزیره کوچک می تواند یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پوکت باشد که در  یک روز از صبح تا شب می توانید تجربه کنید. مسافران می توانند تجربه ی قایق سواری را در  ساحل واوای یا لیم کا داشته باشند. جزیره لیم کا یکی دیگر از دیدنی های پوکت تایلند محسوب می شود.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

ویژگی های برتر کو بون 

طول این جزیره 1.2 کیلومتری و عرض 500 متری می باشد که آن را به عنوان  کوچکترین جزایر منطقه محسوب می کند، سرزمینی بهشت گونه که میزبان حیات وحشی متنوع و شگفت انگیز خواهد بود. ضمن داشتن  خرچنگ گوشه گیر نمونه هایی از خرچنگ های متنوع دیگر، تعداد زیادی مارمولک آبی نیز در این جزیره دیده می شود. می توان این جزیره را یکی از محبوب ترین نقاط جهت انجام فعالیت مهیج غواصی با لوله تنفسی دانست، جزیره ای فوق العاده با دسترسی بسیار آسان از طریق پوکت دست یافتنی خواهد بود. 

رستوران کو بون 

رستوران جزیره بون را می توان یکی از مکان  های  ایده‌آل جهت لذت بردن از یک روز کامل در ساحل  پوکت دانست. فعالیت ‌های مختلفی همچون شنا، غواصی سطحی و دنبال کردن خرچنگ‌های بزرگ و مرغ‌ های گوشه‌ گیر از نمونه های سرگرمی در اطراف رستوران می باشد. همانطور که می دانید  جزیره بون جزیره‌ی کوچکی بوده ولی با این وجود گونه‌های مختلفی  از حیات وحش در این جزیره سکن گزیده اند.  غیر از مرغ گوشه ‌گیر و خرچنگ‌ها ، این جزیره تعداد زیادی بزمجه آبی، پرندگان محلی و حشرات را در خود جای داده است. این حیات وحش روی خشکی، همچنین جانداران دریایی که در اطراف سواحل جزیره دیده می ‌شوند، جزیره بون را به گریزگاهی عالی و در دسترس، به دور از شلوغی شهر پوکت تبدیل نموده است. در ساحل جنوب غربی جزیره، مکانی عالی برای غواصی سطحی وجود دارد.

Image

قایق های Longtail در جزیره بون

فقط دو ساحل واقعی در Koh Bon قرار دارد به زبان تایلندی ، جزایر "Koh" می باشند. یکی محل سقوط کنونی بسته شده Evason Resort Phuket و دیگری رستوران مخفی "Dawn" یک بانوی مشهور انگلیسی می باشد که بیش از دو دهه پیش خانه خود را جزیره کوه بون بنا نهاده است.  جزیره بون به اندازه جزیره مرجان یا جزیره سیمیلان چشمگیر نمی باشد ، ولیکن به جزیره پوکت نزدیک می باشد ، یک فرار جالب برای ناهار است. با داشتن سقف های خاردار و یک رستوران چوبی ، کمی دلگیر است.

Image

نحوه دسترسی به جزیره بون

در ساحل راوی جزیره بون  قرار دارد که دسترسی به آن از پوکت بسیار ساده خواهد بود. استفاده از یک قایق از بندر راوی یا ساحل راوی  یکی از راحت ترین راه دسترسی به آن خواهد بود. هزینه استفاده از این قایق ها به شکل دو طرفه حدود 1000 تا 1200 بات بوده و فاصله زمانی آن نیز 15 دقیقه می باشد.به اندازه ای که  تعداد مسافران افزایش یابد ، می توانید توافق داشته باشید تا هزینه ی کمتری برای رفت و آمد با قایق پرداخت نمایید. 

مطالب مرتبط : 

راهنمای سفر به سامویی
راهنمای سفر به پاتایا
راهنمای سفر به بانکوک
راهنمای سفر به پوکت
تفریحات تایلند
جاهای دیدنی تایلند
کوه فو چی فا
دریاچه زمرد سبز

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر