×

راهنمای سفر به پاتایا

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به تایلند /  راهنمای سفر به پاتایا

پاتایا از شهرهای ساحلی کوچک به شمار می رود که در شرق تایلند واقع شده است  و از مناطق پربازدید این کشور شناخته می شود. این شهر به عنوان نزدیک ترین تفریحگاه ساحلی به بانکوک شناخته می شود و به همین علت افرادی که به بانکوک می روند می توانند دسترسی راحتی به این شهر خواهند داشت. این شهر ساحلی از جاذبه‌ های زیادی همچون جزیره‌ی مرجانی، باغ‌های زیبا، مراکز فرهنگی مذهبی و موزه‌های دیدنی برخوردار بوده که دست کم ارزش یک بار بازدید را خواهد داشت. ولی قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان کسب  اطلاعات کافی در خصوص جاذبه های مقصد وجود خواهد داشت . بنابراین توصیه می شود که راهنمای سفر به پاتایا را قبل از سفر بخوانید.

Image

آب و هوای پاتایا

شهر پاتایا از شرایط آب و هوایی گرمسیری برخوردار می باشد و تقریبا از شباهت زیادی از نظر آب و هوای شهر بانکوک برخوردار می باشد. زمستان‌ های این شهر خشک و از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار می باشد ولی  در ماه آوریل، هوا بسیار گرم خواهد بود. فصل ‌های بارانی اغلب از ماه مه تا نوامبر زمان خواهد برد، اما بارش شدیدتری در طول ماه‌ های سپتامبر و اکتبر شاهد خواهید بود. باران در شهر پاتایا به شکل نم نم می بارد و بیشتر مواقع به شکل رگباری و کوتاه مدت می باشد. غذاهای خیابانی تایلند بسیار لذیذ و دلچسب می باشد و این روزها به عنوان  یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ های این کشور برای گردشگران خواهد بود. مثل اهالی شهر غذا میل کنید  تا غذایتان ارزان‌ تر تمام شود. غرفه‌های غذا در رستوران ‌های کوچک محلی  در سراسر شهر و بازارها دیده می شود که می ‌توانید با خیال راحت، تازه‌ ترین و باکیفیت ‌ترین و لذیذترین غذاهای محلی را میل نمایید و به میزان قابل ‌توجهی در هزینه‌های خورد و خوراک خود صرفه ‌جویی داشته باشید. غذا خوردن در رستوران‌ های لوکس، تجربه ‌ای جذاب خواهد بود که هزینه‌ بسیار زیادی خواهد داشت.  

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

جاهای دیدنی پاتایا

پاتایا به عنوان مقصد گردشگری بسیار محبوب در تایلند شناخته می شود که دلایلی این محبوبیت زیاد خواهد بود.  از سواحل بکر و زیبا تا پارک‌های آبی از جمله، جاذبه‌های گردشگری فراوان و متنوعی که در پاتایا وجود دارد؛ باغ وحش، رستوران ‌های خوب، بازارها ومعابد قدیمی همگی جاذبه های خاصی برای گردشگران خواهد بود که باعث جذب آن ها شده است. هر گوشه‌ای از پاتایا، جاذبه ‌ای بوده که باعث جلب توجه شما شود.  برای همه‌ سلیقه ‌ها و سنین مختلف، حتما یک سرگرمی عالی خواهید داشت. 
 از جمله جاذبه های گردشگری پاتایا می توان به پاتایا ویوپوینت ، جزیره مرجانی ، موزه‌ ریپلی ، موزه هنر‌هایی با بطری ، کوه بودا ، پارک سنگی میلیون سال ، مزرعه کروکودیل‌ها ، بازار شناور پاتایا ، پاتایا پارک ، موزه خرس تدی ، واکینگ استریت ، پناهگاه حقیقت ، تندیس بزرگ بودا ، پارک آبی رامایانا ، بازار ماهی ناکلوا ، مینی سیام ، دنیای زیر آب پاتایا ، باغ گیاه‌شناسی استوایی نانگ نوچ و ساحل جامتین می باشد. 

Image

مراکز خرید پاتایا

خرید در پاتایا لذت بسیار زیادی خواهد داشت که می توان  در مراکز خرید پاتایا با کمی هوشیاری و زیرکی خرید خوب و با کیفیت و ارزانی انجام نمایید ، در پاتایا لوازم برقی و الکترونیکی خرید خوبی نخواهد بود زیرا ه بسیار گران بوده اما خرید خوراکی و پوشاک انتخاب بهتری خواهد بود ، همچنین به مغازه های سوغاتی فروشی سر بزنید و برای عزیزان خود سوغاتی تایلند ببرید از مراکز خرید شناخته شده مرکز خرید سنترال فستیوال ، مرکز خرید رویال گاردن پلازا ، مرکز خرید بیگ سی ، مرکز خرید میموسا و همچنین مرکز خرید اوت لت می باشد.

بهترین زمان سفر به پاتایا

بهترین زمان سفر به پاتایا (تور پاتایا)  با توجه به شناختی که از آب و هوای پاتایا وجود دارد از ۲۶ نوامبر تا ۲۵ مارس (۵ آذر تا ۵ فروردین) خواهد بود ولی  با این اوصاف در دیگر ایام سال نیز به پاتایا می ‌توانید سفر داشته باشید. اگر می خواهید در ماه های گرم سال سفر داشته باشید، می، آوریل و ژوئن (فروردین، اردیبهشت و خرداد) بهترین زمان خواهد بود . در اواخر ماه فروردین، میانگین دمای پاتایا به ۳۳ درجه سانتی گراد می‌ رسد و شهر گرم ترین روزهای سال را سپری خواهد کرد. برای تجربه تفریحات ساحلی در پاتایا این زمان، بهترین موقع خواهد بود.

Image

زبان رایج در پاتایا

پاتایا به عنوان یک شهر از  تایلند بوده؛ لذا مردمی که در این شهر حضور می یابند تایلندی صحبت می نمایند. در صورتی که عازم این شهر می باشید، می بایست تایلندی را تا حدودی آموزش دیده باشید. البته بدون دانستن این زبان هم کارتان در شهر پاتایا رفع خواهد شد. چون پاتایا یک شهر گردشگر پذیر بوده و مردمانش همیشه از مسافران استقبال خواهند کرد.

پول رایج در پاتایا

پول رایج در پاتایا بات می باشد. چنانچه که یورو یا دلار همراهتان دارید، شاید بتوانید هزینه هتل یا خریدهایتان در فروشگاه‌های بزرگ را بپردازید، ولی برای گشت ‌زدن در بازارهای کوچک و خوردن غذاهای خیابانی حتما باید بات همراه داشته باشید. این واحد پولی را می‌ توانید از صرافی‌های معتبر پاتایا، صرافی‌های فرودگاه بانکوک یا صرافی‌های هتل‌های لوکس تهیه نمایید. 

مطالب مرتبط : 

راهنمای سفر به سامویی
راهنمای سفر به بانکوک
راهنمای سفر به پوکت
تفریحات تایلند
جاهای دیدنی تایلند
جزیره بون
کوه فو چی فا
دریاچه زمرد سبز

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر