×

کوه فو چی فا

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به تایلند /  کوه فو چی فا

کوه فو چی فا با بلندای ۳۷۷۶ متر، بلندترین کوه ژاپن به شمار می رود. این کوه یک آتشفشان خاموش به شمار می رود که آخرین فوران آن به سال‌های ۱۷۰۷-۱۷۰۸ میلادی مربوط می شود. کوه فوجی به عنوان یکی  از سه کوه مقدس ژاپن ببه شمار می رود . دامنهٔ کوه فوجی در مرز بین استان ‌های شیزوئوکا و یاماناشی در غرب توکیو واقع شده است و می ‌توان آن را در یک روز آفتابی مشاهده نموده است. کوه فوجی نزدیک به کنارهٔ اقیانوس آرام در جزیره هونشوی مرکزی قرار دارد و سه شهر کوچک آن را احاطه می نمایند. روزانه تقریباً ۱۰ هزار نفر از این کوه بالا می ‌روند. ریختِ زیبای کوه فوجی که به ریخت یک مخروط متقارن می باشد به عنوان نِمادی از کشور ژاپن معرفی می شود و همواره در نقاشی‌ها و عکس ها قابل مشاهده می باشد.

Image

تاریخچه کوه فو چی فا

نام کوه فوجی در زبان  آینو  به وسیله اهالی بومی ژاپن انتخاب می شود و معنای آن  «زندگی جاویدان» می باشد. البته بعضا زبان‌ شناسان معتقد هستند  این نام از زبان «یاماتو» مشتق شده و به فوچی الهه آتش بودایی‌ها اشاره می نماید. اولین کسی که از این کوه بالا رفت و آن را فتح کرد یک راهب بود که در سال ۶۶۳ به این امر نایل گردید. بعد از آن مردان زیادی فوجی را فتح نمودند ولی  بانوان تا اواخر قرن ۱۹ حق بالا رفتن از آن را نداشتند. کوه فوجی در میان مردم برای قرن‌ های متمادی کوهی مقدس به شمار می رفت. معتقدین به مذهب «شینْتو»، قله فوجی را جایگاه الهه  سِنگِن سام می باشد که در واقع  مظهر طبیعت بوده و برای این الهه زیارتگاهی در بالای کوه ساخته شده است ولی بودیست‌ های ژاپنی این کوه دروازه‌ ای به جهان دیگر می دانند. کوه فوجی بیش از تمام کوه‌های دیگر جهان صعود شده و سالانه بیش از ۱۰۰,۰۰۰ نفر قله آن را فتح می نماید. حدود ۳۰٪ این جمعیت خارجی و باقی همه ژاپنی می باشند. این کوه یکی از زیباترین‌های جهان محسوب می شود را شاید بتوان محبوب‌ ترین جاذبه گردشگری ژاپن به شمار آورد. 

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

دانستنی‌ های جالبی درباره کوه فوجی

•    اگر قصد صعود فوجی را دارید لازم است بدانید که فصل صعود آن از اولین روز ماه جولای آغاز نموده و در آخرین هفته ماه آگوست به پایان می ‌رسد.
•    در دسامبر سال ۱۷۰۷ آخرین فوران این کوه آتشفشانی آغاز گردید و تا اولین روز سال ۱۷۰۸ ادامه پیدا کرد.
•    دمای قله  از حقایق جالب این کوه می باشد. دمای روز قله در ماه جولای بدون وزش باد ۵ درجه سلسیوس و در ماه آگوست به ۶.۶ درجه می‌ رسد.
•    این کوه به طور کامل متقارن می ‌باشد که با توجه به آتشفشانی بودن و کوه بودن آن نکته ‌ای جالب توجه خواهد بود.

Image

جاذبه‌ برتر کوه فوجی

معبد فوجی‌سان سنگن

شینتو نام مذهب قدیمی و بومی ژاپنی‌ها می باشد و معابد شینتویی وقف پرستش خدایان یا «کامی‌»های مختلف این مذهب می‌ گردد. تقریباً همه ی شهر‌های ژاپن حداقل یک معبد شینتو را برخوردار می باشد. در میان انواع معروف معابد شینتویی، معابد فوجی سنگن مجموعه ‌ای شامل بیش از ۱۳۰۰ معبد در سرتاسر ژاپن می باشد که به پرستش کوه فوجی و کامی مرتبط با آن، یعنی پرنسس کونوهاناساکویا اختصاص می یابد.

 فوجی کیو هایلند (Fuji-Q highland)

یکی از جذاب ‌ترین شهربازی‌ های ژاپن فوجی کیو هایلند می باشد و شاید تنها شهربازی ژاپن که توان رقابت با آن‌ را دارد، ناگاشیما اسپالند در ناگویا می باشد. این شهربازی در شمال کوه فوجی و در نزدیکی دریاچه‌ ی کاواگوچیکو قرار دارد و مقصد اصلی آن‌ هایی بوده که قصد دارند هیجان را در سطوح دیوانه‌ واری تجربه نمایند.
فوجی کیو خانه ‌ی چند مورد از رولر‌کوسترهایی می باشد که رکوردهای جهانی را در بر می گیرد. 
در شهربازی فوجی کیو مدام وسایل و سواری‌های جدیدی افتتاح می گردد و بخش‌های بسیار جالب و ویژه‌ای را شامل می شود  که در میان آن‌ ها می ‌توان به بخش انیمه ‌ای شهربازی  رویدادهای فصلی و توماس لند برای کودکان اشاره داشت. 

موزه‌ی هنری ایتچیکو کوبوتا

ساختمان‌ های خاص موزه‌ ی ایتچیکو کوباتا که با سنگ ‌های مرجانی و آهکی ایجاد گشته است در سواحل شمالی دریاچه‌ی کاواگوچیکو موزه‌ی ایتچیکو کوبوتا قرار دارد که مکانی جهت  نمایش کیمونوهای ابریشمی (لباس ‌های سنتی ژاپنی) تزئین شده با تکنیک تسوجی ‌گاهانا می باشد. تسوجی ‌گاهانا مرحله‌ ای از فرآیند آماد ه‌سازی و رنگرزی کیومنوهای آستین بلند ابریشمی است که نیاز به مهارت و تجربه‌ ی بالایی خواهد داشت. این هنر در دوره‌ی موروماچی شهرت بسیاری زیادی را به خود اختصاص داد و در آخر جای خود را به تکنیک‌ های ساده‌ تر و سبک‌ های آسان ‌تر داد.

مطالب مرتبط : 

راهنمای سفر به سامویی
راهنمای سفر به پاتایا
راهنمای سفر به بانکوک
راهنمای سفر به پوکت
تفریحات تایلند
جاهای دیدنی تایلند
جزیره بون
دریاچه زمرد سبز

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر