×

راهنمای سفر به سامویی

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به تایلند /  راهنمای سفر به سامویی

سامویی جزیره ای بسیار زیبا در تایلند شناخته می شود که در گذشته خیلی شناخته شده نبوده اما   در چند سال اخیر و با توسعه و رشد صنعت گردشگری کشور تایلند ، این جزیره نیز در دسته جاذبه های گردشگری تایلند قرار دارد و در میان گردشگران خارجی بسیار محبوب می باشد ، راهنمای سفر به سامویی (تور سامویی)  می تواند کمک کند تا شما در سفر خود تجربه های بهتری داشته باشید. جزیره سامویی به عنوان بهشت روی زمین شناخته می شود ، حتما یک بار به این جزیره سفر نمایید و تجربه بودن در بهشت را در دنیا کسب کنید. در سواحل شرقی تایلند این جزیره واقع شده است . امرار معاش مردم سامویی بیشتر از طریق خرید و فروش نارگیل صورت می گیرد و صادرات اصلی نارگیل تایلند از این جزیره زیبا خواهد بود. در جزیره سامویی صخره های شنی بزرگ و نامنظم ، سواحل بکر و زیبا را بسیار مشاهده خواهید کرد. سامویی یکی از شهرهای پرطرفدار در تایلند بوده که در سال میزبان میلیون ها توریست از سرتاسر دنیا است، این جزیره زیبا در سواحل خلیج تایلند جا خوش کرده و پر از سواحل بسیار زیبا و بکر ، درختان نخل و نارگیل ، صخره های مرجانی ، جنگل های انبوه و کوهستانی و همچنین هتل های لوکس و ساحلی است ، هتل های سامویی جهت اقامت بهترین امکانات را دارند و بسیار با کیفیت و محبوب و مشهور خواهند شد.  

Image

آب و هوای سامویی

سامویی همچون دیگر نقاط تایلند از آب و هوای گرم و استوایی برخوردار می باشد که در تمام طول سال آفتاب داغ بر آن می تابد ، هوای سامویی بسیار شرجی بوده و برای شنا و غواصی و دراز کشیدن در ساحل و آفتاب گرفتن  مناسب خواهد بود، کسانی که با شرجی و گرمای هوا مشکلی ندارند در همه ی طول سال می توانند سفر را خریداری نمایند اما  افراد گرمایی بهتر است که در ماه های آبان تا اسفند به این جزیره سفر داشته باشند ، سامویی دارای دو فصل خشک و پربارش بوده ، بهترین زمان سفر به سامویی فصل خشک می باشد و فصل بارانی از بهار آغاز خواهد شد و تا اواسط تابستان ادامه می یابد ، در فصل گرم لذت ورزش های آبی بیشتر خواهد بود ، چرا که دریا همیشه آرام می باشد و خورشید در وسط آسمان تابیده می شود و می توانید به راحتی  شنا و فعالیت های آبی را تجربه خواهید کرد.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

جاهای دیدنی و سوغات سامویی

شکلات کاراملی کالامائی ، محصولات نارگیل، شلوار ماهی گیری تای و صنایع دستی تایلندی از مهم‌ترین سوغاتی‌های سامویی محسوب می شوند. برای خرید می ‌توانید به  یکشنبه بازار شبانه لامات مرکز خرید سنترال فستیوال سامویی و مرکز خرید وارف سامویی مراجعه نمایید. از محبوب ‌ترین جاهای دیدنی سامویی می ‌توان «پناهگاه فیل سامویی، معبد وات پلای لائم ساحل مائنام، معبد پاگودا خائو هوا جوک ساحل چوئنگ مون، معبد وات راتچاتامارام و پارک پارادایز  را نام برد. دیگر دیدنی‌های جزیره سامویی شامل «ساحل چاونگ  باغ بودای پنهان معبد وات فرا یای ساحل چاونگ نوی» ، «معبد چینی ‌های مائنام از نمونه های آن می باشد. 

Image

مشهورترین سواحل جزیره سامویی

در نواحی شمالی و غربی سامویی بهترین سواحل سامویی قرار  دارد، هر یک از این جزایر امکانات رفاهی زیادی را ارائه می کنند به گونه ای که هر یک به تنهایی یک شهر به شمار می رود. هتل ها، رستوران ها و مراکز تفریحی در هر یک از این سواحل فراهم گشته است.

ساحل چاونگ

دو ساحل چاونگ و چانگ کنار هم قرار دارند که ساحل چاونگ را در بر می گیرندد. این ساحل به عنوان محبوب ترین مناطق طبیعی در جزیره سامویی شناخته می شوند و گردشگران زیادی به سمت خود جذب می کند. در ساحل چاونگ رستوران و کافه هایی قرار  دارد که غذاهای محلی سامویی را سرو می نماید. طبیعت بکر این ساحل را از دست ندهید.

Image

ساحل منام

در بخش شمالی و در نزدیکی جزیره پانگان ساحل منام قرار دارد . این ساحل به دلیل عمق بیشتری که دارد بیشتر گردشگران جزیره سامویی این ساحل را برای شنا انتخاب می نمایند. حتی در فصل زمستان هم این ساحل طرفدار بوده و بسیار از گردشگران ساحل منام را برای اقامت انتخاب می کنند.

ساحل باپت

در شمال جزیره سامویی این ساحل قرار دارد. در آنجا می توان رستوران های تایلندی و مغازه های محلی زیادی را مشاهده کرد. آب در این ساحل اغلب در فصول مختلف سال، آرام باقی خواهد مانم

مطالب مرتبط : 
راهنمای سفر به پاتایا
راهنمای سفر به بانکوک
راهنمای سفر به پوکت
تفریحات تایلند
جاهای دیدنی تایلند
جزیره بون
کوه فو چی فا
دریاچه زمرد سبز

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر