×

معبد پانتئون پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /   کلیساهای پاریس /   معبد پانتئون پاریس

غیرممکن است که پانتئون در منطقه 5 را از دست بدهید، با مناره های بلند و ستون های رومی باستان که تغییر خیره کننده ای از مناظر را در میان ساختمان های پاریس ایجاد می کند. با پیوندهای قوی با تاریخ پر فراز و نشیب پاریس و بزرگترین نمادهای فرانسه، سالن های پیچیده آن همیشه مملو از گردشگرانی است که به دنبال نگاهی اجمالی به گذشته هستند. در زیر حقایقی در مورد پانتئون آورده شده است. در این مقاله به بررسی تاریخچه و دفن نویسندگان فرانسوی و هدف پانتئون و نکاتی در مورد آن می پردازیم.

Image

تاریخچه معبد پانتئون پاریس

معمار آن، ژاک ژرمن سوفلوت، قصد داشت سبکی و روشنایی کلیسای جامع گوتیک را با اصول کلاسیک ترکیب کند، اما نقش آن به عنوان مقبره مستلزم مسدود شدن پنجره‌های بزرگ گوتیک بود. پادشاه لوئی پانزدهم در سال 1744 عهد کرد که در صورت بهبودی از بیماری خود، کلیسای ویران شده کلیسای سنت Genevieve را با عمارتی که شایسته قدیس حامی پاریس است، جایگزین کند. پادشاه سلامت خود را به دست آورد و به مارکیز ماریگنی وفای به عهد سپرده شد. ژاک ژرمن سوفلوت، ژاک ژرمن سوفلوت، شاگرد مارینی مسئول این طرح ها شد و ساخت پانتئون آغاز شد. پایه ها در سال 1758 گذاشته شد، اما به دلیل مشکلات اقتصادی در فرانسه در این زمان، کار به کندی پیش رفت. در سال 1780، سوفلوت درگذشت و شاگردش، ژان باپتیست روندله، جایگزین او شد. ابی بازسازی شده سنت ژنویو سرانجام در سال 1790، مصادف با مراحل اولیه انقلاب فرانسه، تکمیل شد.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

یک زن تا سال 1995 در معبد پانتئون پاریس دفن نشده بود!

دفن در پانتئون راهی برای تجلیل از زندگی شخصیت های برجسته فرانسوی بود، اما این فهرست در ابتدا فقط به مردان محدود می شد. تنها در سال 1995 بود که پانتئون سنت شکنی کرد و فیزیکدان و شیمیدان ماری کوری را به خاطر مشارکتش در مطالعه رادیواکتیویته در تالارهای مقدس خود دفن کرد. شوهر او، فیزیکدانی به نام پیر کوری، نیز در پانتئون به خاک سپرده شده است.

بسیاری از نویسندگان برجسته فرانسوی در پانتئون به خاک سپرده شده اند

عشق فرانسه به هنر و فرهنگ به وضوح به ساکنان ارواح پانتئون منتقل می شود و بسیاری از نویسندگان، فیلسوفان و فیلمسازان در داخل دیوارهای آن آرام گرفته اند. اینها شامل ویکتور هوگو از Les Miserables و The Hunchback of Notre Dame، الکساندر دوما، ژان ژاک روسو، ولتر و امیل زولا هستند.

معبد پانتئون پاریس یکی از بهترین مناظر پاریس را دارد

به یکی از راهنمایان پانتئون نزدیک شوید و از گنبد چشمگیر آن که منظره ای باورنکردنی از شهر نورها را به رخ می کشد، بخواهید بالا بروید. دوربین خود را بیاورید و پاشنه ها را در خانه بگذارید - این یک صعود شیب دار است.

معبد پانتئون پاریس پاریس از نمونه رم ساخته شده است

پانتئون یک سازه خیره کننده است و نمای نئوکلاسیک آن کاملاً با خط افق فرانسه در تضاد است و به جای احساسات بزرگ فرانسوی، دیدگاه های روم باستان را به ذهن یادآوری می کند. بارزترین تفاوت بین این دو این است که معماران فرانسوی یک گنبد غول‌پیکر به آن اضافه کرده‌اند.

Image

معبد پانتئون پاریس در ابتدا یک کلیسا بود

زمانی که پانتئون طراحی شد، در نظر گرفته شد که کلیسایی برای بزرگداشت سنت ژنویو، قدیس که گفته می‌شود پاریس را از طریق دعای دسته جمعی نجات داده و آثار باستانی باقی‌مانده‌اش ساخته شود. این بنا توسط پادشاه لوئیس پانزدهم برای جایگزینی کلیسایی که قبلا ویران شده بود سفارش داده شد.

پس از وقوع انقلاب فرانسه، هدف پانتئون تغییر کرد

پانتئون به عنوان پروژه ای از پادشاه لوئیس پانزدهم، نماد سلطنت بود. پس از انقلاب فرانسه، دولت جدید آن را به مکانی برای قدردانی از کسانی که در جنگ برای فصل جدید تاریخ فرانسه و بزرگترین مردان فرانسوی درگذشته بودند، تبدیل کرد.

معبد پانتئون پاریس ترکیبی از معماری نئوکلاسیک و گوتیک است

معماران Jacques-German Soufflot یک پروژه جاه طلبانه را با پانتئون انجام دادند. نمای بیرونی نئوکلاسیک آن از معماری روم باستان الهام گرفته شده است، در حالی که فضای داخلی چشمگیر و چشمگیر آن غیرقابل انکار گوتیک فرانسوی است. در حالی که این دیدگاه کاملاً با دیدگاه سوفلوت که قبل از اتمام آن درگذشت صادق نیست، هنوز هم به شدت از طرح های اولیه او استفاده می کند.

بالای مجسمه های کنده کاری شده در نمای پانتئون، کتیبه ای وجود دارد

روی کتیبه فرانسوی «AUX GRANDS HOMMES LA PATRIE RECONNAISANTE» نوشته شده است که به «به مردان بزرگ، وطن سپاسگزار» ترجمه شده است.
 

لئون فوکو ثابت کرد که زمین در پانتئون می چرخد

فوکو آزمایشی را در سال 1851 انجام داد تا با ساختن یک آونگ آهنی غول‌پیکر در پانتئون ثابت کند که جهان حول محور خود می‌چرخد. پس از موفقیت، به هنرستان ملی هنر و صنایع دستی منتقل شد، اما یک ماکت در پانتئون به نمایش گذاشته شده است.

پانتئون نه تنها یک مؤسسه تاریخی بزرگ است، بلکه از هنرهای چشمگیر نیز پوشیده شده است
پانتئون با نقاشی‌های دیواری، موزاییک‌ها و نقاشی‌هایی که سنت ژنویو را به تصویر می‌کشد، لحظات کلیدی تاریخ فرانسه و صحنه‌هایی از انقلاب، مجموعه‌ای هنری خیره‌کننده دارد که می‌تواند برخی از موزه‌ها را شرمنده کند. این معمار، ژاک ژرمن سوفلوت بود که قصد داشت سبکی و روشنایی کلیسای جامع گوتیک را با اصول کلاسیک ترکیب کند. سوفلوت قبل از اتمام کارش درگذشت و برنامه‌هایش به طور کامل اجرا نشد. شفافیتی که او برای شاهکارش در نظر گرفته بود هرگز به دست نیامد. با این وجود، یکی از مهمترین دستاوردهای معماری زمان خود و اولین بنای بزرگ نئوکلاسیک است.

Image

در اینجا 10 نکته در مورد معبد پانتئون پاریس آورده شده است:

•    بین سال های 1757 و 1791 ساخته شد.
•    طول آن 110 متر و عرض آن 85 متر است.
•    پانتئون در پاریس در ارتفاع 83 متری/272 فوتی قرار دارد.
•    آدرس آن در پاریس Place du Pantheon است.
•    پانتئون از سنگ و مرمر ساخته شده است.
•    آدرس آن در پاریس Place du Pantheon است.
•    به دستور پادشاه لویی پانزدهم ساخته شد.
•    معماران پانتئون ژاک ژرمن سوفلوت و گیوم روندله بودند.
•    آزمایش با آونگ فوکو در پانتئون در سال 1851 انجام شد.
•    پانتئون در حال حاضر به عنوان یک مقبره عمل می کند و یکی از جاذبه های توریستی پاریس است.

 

مطالب مرتبط :

کلیسای نوتردام پاریس
کلیسای سنت شاپل

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر