×

جاهای دیدنی شهر مالاگا

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به اسپانیا /  راهنمای سفر به شهر مالاگا  /  جاهای دیدنی شهر مالاگا

مالاگا قرن ها را با گام های بلند پشت سر گذاشته است. مالاگا که بیش از دو هزار سال پیش تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین بنادر دریای مدیترانه است. بناهای دیدنی منعکس کننده میراث چند وجهی شهر هستند. لایه‌های تاریخ را می‌توان در هر نقطه مشاهده کرد: ویرانه‌های یک تئاتر رومی، یک قلعه موری قرون وسطایی که بر روی بقایای فانوس دریایی فنیقی ساخته شده است، آلکازابا متعلق به قرن سیزدهم، و یک کلیسای جامع باروک با شکوه. حال نگاهی به مناظر مالاگا و ارگ مالاگا و کلیسای جامع مالاگا و نما  و شهر قدیمی  و غیره می اندازیم.

Image

مناظر مالاگا

علاوه بر جاذبه های فرهنگی، مالاگا مناظر خیره کننده کوستا دل سول را به همراه آب و هوای مطبوع و سواحل زیبای خود ارائه می دهد. درختان خرما برگ‌دار در تفرجگاه‌های ساحلی قرار دارند و پوشش گیاهی استوایی در سرتاسر شهر رشد می‌کند. محیط دنیای قدیم مالاگا بازدیدکنندگانی را که برای گشت و گذار وقت می گذارند مسحور خود می کند. سرگردانی در مرکز تاریخی منجر به کشف میدان‌های دلپذیر و خیابان‌های سنگ‌فرش شده باریک، پر از بوتیک‌های کوچک، کافه‌های روباز، و رستوران‌های تاپاس می‌شود. بندر فضاهای باز و وسیعی را برای قدم زدن خوش منظره و همچنین رستوران هایی با منظره دریا ارائه می دهد.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 


مالاگا مملو از فرصت‌های دیدنی است. با فهرست برترین جاذبه های گردشگری و کارهایی که باید در مالاگا انجام دهید، بهترین مکان ها را برای بازدید کشف کنید.

ارگ مالاگا

این قلعه باستانی مورها که قلعه تاریخی پادشاهی گرانادا است در قرن یازدهم بر روی خرابه‌های یک سنگر رومی ساخته شد و در قرن سیزدهم بازسازی شد. فرمانروایان مسلمان شهر برای چندین صد سال از این ارگ حکومت کردند. این کاخ مستحکم که به نحو مطلوبی در مونت د جیبرالفارو قرار داشت، با سه مدار دیوار دفاعی طراحی شد و در ابتدا دارای 110 برج اصلی به اضافه برج های کوچکتر بود.
این ارگ یک جواهر معماری اسلامی دوره ناصری است که دارای جزئیات تزئینی پیچیده و زمین های زیبا است. حیاط باغ های پلکانی لذت بخشی با فواره های با طراوت و استخرهای تزئینی وجود دارد. برخی از نقاط دیدنی در فضای باز دارای منظره دریا هستند. در نزدیکی این ارگ و در سمت غربی کوه جبلالفارو، ویرانه‌های یک تئاتر رومی باستانی متعلق به زمان امپراتور آگوستوس قرار دارد. گاهی اوقات نمایش های تئاتر در فضای باز در اینجا برگزار می شود. این ارگ هر روز در تمام طول سال باز است. پذیرش و تورهای راهنما در روزهای یکشنبه رایگان است.

Image

کلیسای جامع مالاگا

از پلازا د لا مارینا، به شهر قدیمی منتهی می شود، که تحت سلطه کلیسای جامع مالاگا است. کلیسای جامع مالاگا که قدمت آن به قرن پانزدهم می رسد، جایگزین مسجد بزرگ شهر شد و به عنوان جواهری از رنسانس اسپانیا در نظر گرفته می شود. این معماری همچنین شامل عناصر باروک است که در قرن 17 و 18 اضافه شده است. بازدیدکنندگان از فضای داخلی متناسب و حس جادار بودن خیره می شوند. Capilla del Rosario کلیسای جامع (سومین کلیسای کوچک در راهرو جنوبی) با نقاشی از ویرجین با مقدسین اثر آلونسو کانو تزئین شده است.
در Capilla Reyes نخستین نمازخانه گروه کر در سمت راست و در دیوار سمت چپ چهره های زانو زده از پادشاهان کاتولیک توسط پدرو د منا قرار دارند. این کلیسا همچنین حاوی مجسمه باکره است که فردیناند و ایزابلا در لشکرکشی های خود با خود حمل می کردند. محراب مدرن در Capilla Mayor صحنه‌های   Passion  مربوط به سال 1580 را به نمایش می‌گذارد. گروه کر با غرفه‌های قرن هفدهمی حکاکی شده‌ای بسیار قابل توجه است. 40 مجسمه چوبی حکاکی شده از قدیسین کار پدرو د منا و خوزه میکائیل آلفارو بود.

نما

نمای بیرونی کلیسای جامع به دلیل کمبود بودجه هرگز تکمیل نشد. اگرچه این بنای تاریخی در ابتدا به عنوان یک سازه برج دوقلو طراحی شده بود، اما تنها برج شمالی با ارتفاع 86 متر تکمیل شد. به همین دلیل، مردم محلی این کلیسا را "لا مانکیتا" می نامند که به "زن یک دست" ترجمه می شود. برای تحسین چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز مالاگا و بندر آن، گردشگران می‌توانند با راهنما از پشت بام 50 متری کلیسای جامع که با مسیرها، ریل‌های ایمنی و سکوی تماشا تجهیز شده است، استفاده کنند. این تور فقط برای افراد خوش اندام توصیه می شود، زیرا بازدیدکنندگان باید از پله های مارپیچ برج شمالی 200 پله ای برای دسترسی به پشت بام بالا بروند.
 

شهر قدیمی

اطراف کلیسای جامع، شهر قدیمی، هزارتویی از مسیرهای پیاده‌روی قرون وسطایی و میدان‌های آرام قرار دارد. بسیاری از خیابان‌های جوی پر از بوتیک‌های عجیب، کافه‌ها، و رستوران‌های تاپاس جوی هستند.
این پلازا در قلب شهر قدیمی، مرکز فعالیت است. اینجا مکان خوبی برای شروع کاوش در مرکز تاریخی مالاگا است. این شهر در نزدیکی Plaza de la Constitución Iglesia de San Juan Bautista قرار دارد که توسط پادشاهان کاتولیک پس از فتح مجدد شهر در قرن پانزدهم تأسیس شد. کلیسا عناصر معماری گوتیک و مودجار را در هم می آمیزد، در حالی که فضای داخلی دارای دکوراسیون باروک قرن 18 است.

ساحل مالاگوتا

مالاگا تنها چند سواحل در محدوده شهر خود دارد. محبوب ترین و نزدیک ترین آنها به مرکز تاریخی شهر است. این ساحل زیبای شهری دارای خط ساحلی وسیع شنی و سنگریزه ای و گردشگاهی است که درختان نخل در حال نوسان است. امکانات رفاهی در ساحل مالاگوتا عبارتند از بارهای میان وعده، رستوران‌های کنار ساحل، دوش، زمین بازی کودکان، و اجاره تخت‌های آفتاب و چتر، و همچنین تجهیزات ورزش‌های آبی. در کنار ساحل، باشگاه قایق‌رانی مالاگا قرار دارد. پلیا د لا مالاگوئتا به دلیل داشتن آب های سالم و تمیز، نشان پرچم آبی را دریافت کرده است، بنابراین مکانی عالی برای شنا، ورزش های آبی و قایقرانی است.

مطالب مرتبط : 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر