×

میدان گاوبازی

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به اسپانیا /  راهنمای سفر به شهر مالاگا  /  میدان گاوبازی

گاوبازی سنتی ترین فستای اسپانیایی است. مردم اسپانیا آنها را اشکال هنری می دانند که با تاریخ، هنر و فرهنگ کشورشان پیوند تنگاتنگی دارد. گروه‌های فشار تلاش می‌کنند علیه گاوبازی لابی کنند، اما خود پادشاه اسپانیا گفته است که روزی که اتحادیه اروپا گاوبازی را ممنوع می‌کند، روز خروج اسپانیا از اتحادیه اروپا است. گاوبازی را می توان به دوران باستان ردیابی کرد. آنها در روم باستان نمایش های محبوبی بودند، اما در شبه جزیره ایبری بود که این مسابقات به طور کامل توسط مورهای آفریقای شمالی که در سال 711 پس از میلاد بر اندلس تسخیر شدند، توسعه یافت. فتح مورها، سوار بر اسب های بسیار آموزش دیده، با گاوهای نر مقابله کرد و آنها را کشت. در حالی که گاوبازی در قلب مادرید، اندلس و اکسترمادورا از حمایت قوی برخوردار است، در کاتالونیا ممنوع شده است. حال نگاهی به عرصه های گاوبازی و رینگ گاوبازی مادرید و میدان گاوبازی گرد و بلیط گاوبازی و غیره می اندازیم.

Image

عرصه های گاوبازی

میدان گاوبازی اسپانیا پلازا د توروس نام دارد. همه شهرهای بزرگ اسپانیا دارای میدان های گاوبازی چشمگیر هستند اما احتمالاً برجسته ترین آنها در مادرید، سویا و روندا هستند.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

رینگ گاوبازی مادرید

سالن گاوبازی لاس ونتاس در سال 1929 ساخته شد و اولین بار در سال 1931 مورد استفاده قرار گرفت و با ظرفیت 25000 نفر مهم ترین سالن گاوبازی در جهان است. هر روز عصر در جشنواره گاوبازی مشهور جهانی سن ایسیدرو در ماه ژوئن، هر صندلی گرفته می شود.

رینگ گاوبازی سویا

ساخت میدان گاوبازی سویا در سویل در سال 1758 آغاز شد و آن را به قدیمی ترین رینگ گاوبازی در اسپانیا تبدیل کرد. منشاء گاوبازی امروزی با پای پیاده (به جای اسب) را می توان به اینجا و روندا جستجو کرد. این یکی از جذاب ترین سالن های گاوبازی در کشور است و با اینکه ظرفیت آن تنها 12500 نفر است، گاوبازان برتر را به خود جذب می کند. می‌توانید گاوبازی‌ها را در سویل از آوریل (در طول فریا د ابریل سویل) تا اکتبر ببینید. تقویم گاوبازی را بررسی کنید زیرا هر آخر هفته برگزار نمی شود.

میدان گاوبازی گرد

میدان گاوبازی روندا در سال 1785 ساخته شد و یکی از قدیمی ترین و زیباترین سالن های اسپانیا است. قبلاً مرکز آموزش سوارکاری فیلیپ دوم بود. در این آموزش از گاو نر استفاده شد و هنگامی که یک روز اشرافی از اسب خود به زمین افتاد، یکی از فرانسیسکو رومرو با استفاده از کلاه خود برای پرت کردن حواس او به کمک او آمد. کلاه با شنل جایگزین شد و گاوبازی امروزی متولد شد. پدرو رومرو، نوه رومرو، تمام پاس ها و حرکاتی را که تا به امروز در گاوبازی دیده می شود، توسعه داد. او در هشتاد سالگی پس از کشتن بیش از 5600 گاو نر بدون اینکه آسیبی ببیند بازنشسته شد. بنابراین روندا خانه گاوبازی در نظر گرفته می شود.
می توانید از میدان گاوبازی در Ronda بازدید کنید که موزه گاوبازی کوچکی را در خود جای داده است. فصل گاوبازی در روندا از آوریل تا اکتبر است، اگرچه دعوا بسیار نادر است. با دفتر گردشگری در کنار میدان گاوبازی تماس بگیرید.

بلیط گاوبازی

بلیط های گاوبازی با توجه به موقعیتی که در عرصه گاوبازی دارند، قیمت متفاوتی دارند. آنهایی که در سایه هستند (سومبرا) گرانتر از آنهایی که در آفتاب هستند (سول) هستند. برخی از صندلی‌ها به‌عنوان آفتاب و سایه تعیین می‌شوند، زیرا در زیر نور خورشید شروع می‌شوند اما با پیشروی بعد از ظهر به سایه می‌روند. صندلی‌هایی که در نزدیک‌ترین فاصله به گاوبازی قرار دارند نیز گران‌تر از صندلی‌های نزدیک عقب هستند. بنابراین آنهایی که در نزدیکی مانع کنار حلقه هستند که در سایه نیز هستند گرانترین هستند.

خرید بلیط در میدان واقعی می تواند یک دردسر بزرگ باشد زیرا تشخیص اینکه به کدام پنجره بلیط باید بروید دشوار است و بدون سطح بسیار خوب اسپانیایی تقریباً غیرممکن است که توضیح دهید یا بفهمید که کدام بلیط را می خواهید بخرید. خرید فقط پوستر رویداد را از قبل مطالعه کنید تا تصمیم بگیرید کجا می خواهید بنشینید، سپس آن صندلی ها را بخواهید یا به سادگی نام محل نشستن را کپی کنید و آن را به فروشنده بلیط نشان دهید.

Image

آرناس، بارسلونا

از آنجایی که گاوبازی در کاتالونیا غیرقانونی شده است، آنها کاربردهای متفاوتی برای سالن های گاوبازی خود پیدا کرده اند. میدان گاوبازی لاس آرناس در بارسلونا درست در کنار پلازا اسپانیا قرار دارد و اکنون به یک مرکز خرید بزرگ چند طبقه تبدیل شده است. از بیرون هنوز هم می‌توانید ساختار دایره‌ای مانند گاوبازی را که با پنجره‌های سبک موری پوشانده شده است، تحسین کنید، اما از داخل یک مجتمع تجاری براق و مدرن است. به قسمت پشت بام بروید تا از مناظر دیدنی شهر شگفت زده شوید یا در یکی از رستوران های متعدد غذا بخورید.

میدان گاوبازی Real Maestranza de Caballería سویل

بسیاری از مردم آن را قدیمی‌ترین میدان گاوبازی در اسپانیا می‌دانند، ساخت این میدان گاوبازی در سال 1760 آغاز شد تا جایگزین سازه چوبی قدیمی شود که در جای خود قرار داشت. کار ساختمانی در اینجا تا 120 سال بعد تکمیل نشد و آن را به یکی از پیچیده ترین و زیباترین میدان های گاوبازی در اسپانیا تبدیل کرد. Real Maestranza de Seville نه تنها یکی از چشمگیرترین میدان های گاوبازی در کشور است، بلکه یکی از مهم ترین هاست که در اینجا بود، همراه با Ronda، جایی که ورزش مدرن گاوبازی آغاز شد. حتی اگر نمی‌خواهید یک گاوبازی ببینید، ارزش آن را دارد که وارد میدان گاوبازی شوید تا موزه آن را ببینید - یکی از بهترین‌های کشور.

مطالب مرتبط : 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر