×

خیابان شانزه لیزه پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /  محله های پاریس /  خیابان شانزه لیزه پاریس

خیابان شانزلیزه پاریس به عنوان زیباترین خیابان فرانسه به شمار می رود که در شهر پاریس قرار دارد. این  خیابان معروف ترین خیابان ها در جهان محسوب می شود. شانزلیزه در زبان فرانسه به معنی راه الیزه می باشد. طول خیابان شانزلیزه پاریس ۱۹۱۰ متر و عرض خیابان ۷۰ متر که به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم می گردد. این خیابان قسمتی از تاریخ با شکوه پاریس شناخته می شود.  میدان کنکورد را به میدان شارل دو گل و دروازه پیروزی پاریس مرتبط می کند.  

Image

تاریخچه خیابان شانزلیزه

خیابان شانزلیزه فرانسه تا سال ۱۶۱۶ تنها یک خیابان معمولی به شمار می رفت  تا اینکه همسر پادشاه تصیمم گرفت تا درختان بلند در امتداد این خیابان به صورت یک بلوار ساخته شود. با گذشت سال ها همواره به معماری این خیابان بیشتر توجه گردید. سرانجام  در سال ۱۷۲۴ باغ تولریس و خیابان شانزلیزه را با هم یکی شدند و طول این خیابان را تا کاخ آی اتویل امتداد دادند. به مرور شانزلیزه در دوران ناپلئون سوم به اوج جذابیت خود دست یافت  و یکی از سمبل های پاریس را به خود اختصاص داد. در دوران ناپلئون سوم فواره ‌ها، عابرگذر ها و همچنین روشنایی شانزلیزه تجهیز گردیدند.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

جاذبه های خیابان شانزلیزه

در قسمت پایین خیابان شانزلیزه  به میدان کنکورد نزدیک تر خواهد بود متوجه  ساختمان های جذاب و باشکوه معروفی همچون قصر اکتشافات یا پاله دو لا دِکوورت، موزه هنری پتی پاله و کاخ بزرگ یا گراند پاله دیده می شود. از میدان شارل دو گل که به میدان اتوال در قسمت بالایی خیابان شانزه لیزه شناخته شده است شروع می شود. در همین قسمت طاق مشهور پیروزی پاریس قرار دارد.  در خیابان شانزلیزه می توانید از باکلاس ترین و لاکچری ترین فروشگاه ها دیدن نمایید و خرید داشته باشید. وجود بهترین رستوران ها و کافه ها شما را به تجربه  سرو غذا در مشهورترین رستوران های پاریس در خیابان شانزلیزه دعوت می کند تا  لحظات خاطره انگیزی را در خاطرات خود ثبت نمایید. 

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

پیاده روی در شانزه لیزه پاریس

خیابان شانزه لیزه دارای دو بخش می باشد که  قسمت پایینی به میدان کنکورد نزدیک تر بوده و ساختمان های باشکوه و معروفی مثل قصر اکتشافات یا پاله دو لا دِکوورت ، موزه هنری پتی پاله  و کاخ بزرگ یا گراند پاله  را می توان در آنجا مشاهده نمایید.  قسمت بالایی خیابان شانزه لیزه از میدان شارل دو گل شروع می شود که به میدان اتوال هم معروف است و طاق مشهور پیروزی پاریس در همین مکان قرار دارد.  باکلاس ترین و لاکچری ترین فروشگاه ها، رستوران ها، سینماها و مراکز خرید بزرگ و لوکس در این قسمت قرار دارد.
در مقابل طاق پیروزی خیابان شانزه لیز به اتمام می رسد که از آن جا خیابان لا گراند آرمه آغاز می گردد. خیابان لا گراند آرمه در آخر به طاق بزرگ لا دفانس و محله مشهور لا دفانس می رسد و که از آنجا می توان چشم انداز بی نظیری به خیابان شانزه لیزه داشت.

Image

جاذبه های مشهور در خیابان شانزه لیزه

حد فاصل میدان کنکورد و طاق پیروزی پاریس خیابان شانزه لیزه قرار دارد که در امتداد خیابان آن بناهای تاریخی و جاذبه های فراوانی قرار دارند. برخی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شانزه لیزه عبارتند  از:
    پتی پاله | Petit Palais
    میدان کنکورد | Place de la Concorde
    موزه دو لورانژری | Musée de l’Orangerie
     لا مادلن | La Madeleine
     موزه دِزِگو دو پاریس | Musée des égouts de Paris
    کاخ الیزه | Elysee Palace
    مجسمه شار ل دو گل | La Statue du General de Gaulle
    ساختمان تاریخی بالزاک | Le Balzac
    مجسمه سیمون بولیوار | Simon Bolivar Statue

بهترین زمان بازدید از شانزلیزه

شانزلیزه در تمامی فصل‌ ها خیابانی جذاب و زیبا می باشد که می باشد که می توانید از پیاده روی در آن  لذت کافی  ببرید. فصل بهار، بازگشت زندگی به این خیابان زیبا و دلفریب  خواهد بود. فصلی که به درخت‌ ها و باغ ‌ها رنگ می دهد. بهار برای پیاده ‌روی بهترین زمان در خیابان شانزلیزه می باشد که  حضور گردشگران کم تر می باشد. در تابستان این خیابان میزبان هزاران گردشگر بوده و به راحتی نمی توان از  یک صندلی در کافه‌های اطراف استفاده نمایید. اگر چه  پاریس در تابستان لذت‌ بخش بوده و شانزلیزه یکی از بهترین خیابان‌ها جهت غرق شدن در نور خورشید به شمار می رود. تابستان همچنین زمانی است که این خیابان دارای رنگ و بوی خط پایانی مسابقات تور دو فرانس را می گیرد و هزاران نفر جهت تماشای پیراهن زرد های معروف و عبورشان از خط پایان به خیابان شانزلیزه در حرکت هستند. 

مطالب مرتبط :
محله مون مارت
محله لاتین پاریس
 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر