×

محله های پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /  محله های پاریس

در  مقاله محله های پاریس قصد داریم به بررسی محله های مهم و پرطرفدار پاریس بپردازیم با ما باشید تا در مورد هر یک از محله های پاریس توضیحاتی داشته باشیم.

Image

خیابان شانژه لیزه پاریس

خیابان شانزه لیزه نیازی به معرفی ندارد. جایی که در فهرست برترین جاذبه‌های پایتخت فرانسه قرار دارد، هر روز نزدیک به 300000 نفر از آن بازدید می‌کنند تا بناهای باشکوه آن را تحسین کنند، از خرید و فروش لذت ببرند یا در هیجان رویدادهای جشن بزرگی که سازمان‌دهی می‌شوند غرق شوند. اینجا. همیشه چیزی در اینجا، در امتداد زیباترین خیابان جهان، در روز یا شب در جریان است. در اینجا به بررسی خیابان شانژه لیزه پاریس، محله مون مارت و محله لاتین پاریس می پردازیم.
شانزلیزه یک خیابان واقعا دوست‌داشتنی است: یک صحنه کارت پستال تصویری. این گذرگاه تاریخی که نزدیک به ۲ کیلومتر طول دارد، از میدان کنکورد تا طاق پیروزی با شکوه امتداد دارد. اما اگرچه از آن زمان به «زیباترین خیابان جهان» تبدیل شده است، شانزلیزه زمانی یک باتلاق بود. در قرن هفدهم بود که آندره لو نوتر، باغبان پادشاه خورشید، مسیر اصلی آن را دنبال کرد. و به این ترتیب یک افسانه متولد شد. خیابان با گذشت هر دهه زیباتر می شود.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 


اگر مایل به بازدید از یک نمایشگاه هستید، تنها در فاصله کوتاهی از میدان شانزه لیزه، یک مکان دیدنی در پاریس وجود دارد که باید آن را ببینید: کاخ باشکوه Grand Palais. این بنای تاریخی که برای نمایشگاه جهانی در سال 1900 ساخته شد، میزبان نمایشگاه های بزرگی است که در پایتخت فرانسه برگزار می شود. و درست در آن سوی خیابان، می‌توانید مجموعه فوق‌العاده آثار هنری در پتی کاخ را تحسین کنید. در مورد علاقه مندان به فیلم: خیابان مملو از سالن های سینما است. در واقع، این خیابان با بیشترین تعداد سینما در پاریس است - از جمله سالن‌های قدیمی که قدمت آن به سال 1930 بازمی‌گردد.
قسمت بالاتر شانزه لیزه از مکان شارل دوگل آغاز می شود، جایی که طاق پیروزی باشکوه با فروشگاه های سطح بالا، رستوران ها، سینماها و فروشگاه های بزرگ متعدد در آن قرار دارد. شانزه لیزه به سمت مقابل طاق پیروزی ختم می شود، جایی که خیابان د لا گراند آرمه به طاق بزرگ دفاع و ناحیه لا دفنس منتهی می شود.

Image

محله مون مارت

با خیابان های سنگفرش شده، کلیسای خیره کننده، هنرمندان، اغذیه فروشی ها... مونمارتر پر از جذابیت است! معروف‌ترین منطقه پاریس که بر بالای تپه‌ای کوچک در منطقه هجدهم قرار دارد، هیچ یک از حال و هوای روستای خود را که برای هنرمندان قرن 19 و 20 جذابیت زیادی داشت، از دست نداده است. مونمارتر که یک دیگ ذوب واقعی هنر و الهام بخش سینما است، هنوز هم به کسانی که در اطراف آن قدم می زنند لذت می بخشد و در لیست بالا برای اقامت در پاریس قرار می گیرد. با دوست یا دوستان خود، از بازدید از موزه و منظره فوق العاده شهر از بالای سکره کور لذت ببرید، سپس در پله های Amelie of Montmartre حرکت کنید.
اگر به دنبال یک پناهگاه سبز کوچک هستید، مونمارتر با باغ ها و تاکستان های فراوانش شما را شگفت زده خواهد کرد! درختان انگور که در سال 1930 در ضلع شمالی بوته معروف کاشته شده اند، خاطره محله ای روستایی در قلب پایتخت را ماندگار می کنند. شراب Clos Montmartre را می توان هر پاییز در طول فستیوال برداشت شراب - یک موقعیت دلپذیر برای به اشتراک گذاشتن با دوستان یا یکی از عزیزانش - امتحان کرد.
قطار کوچک مونمارتر یک منظره شناخته شده در منطقه است و به آرامی مسیر خود را به سمت بالای تپه می پیچد. در اطراف Place Blanche می چرخد و بازدیدکنندگان را در یک تور 40 دقیقه ای همراه با تفسیر برای کشف مناظر اصلی محلی آغاز می کند. یک تور بدیع و بدیع که باید انجام شود!
اگر یک فیلم در مونمارتر وجود داشته باشد که به خاطر بسپارید، آن فیلم آملی مونمارتر است! این فیلم تحسین‌شده بین‌المللی ساخته ژان پیر ژونه، با خیابان‌های سنگ‌فرش، خواربارفروشی‌های کوچک و کافه‌هایش در صفحه نمایش بزرگ، جذابیت این منطقه افسانه‌ای را به نمایش می‌گذارد. کافه ای که آملی در آن کار می کرد هنوز وجود دارد! هیچ چیزی مانند مکث در یکی از این موارد برای جذب فضای منطقه وجود ندارد.
میدان ویلت (امروزه میدان لوئیز میشل زیر سکره کور) با چرخ و فلک قدیمی‌اش، که آملی در اطراف آن برای جذب نینو کوینکامپوآ پرسه میزند نیز تغییری نکرده است!

Image

محله لاتین پاریس

خیابان‌های باریک، پرپیچ‌وخم و سنگ‌فرش محله لاتین به ما یادآوری می‌کند که شهر قرون وسطایی پاریس چگونه بود، زمانی که دانشمندان اصلی دانشگاه سوربن در خیابان‌ها پرسه می‌زدند و به زبان لاتین صحبت می‌کردند. در واقع، به دلیل اینکه محله سوربن است، این ناحیه (منطقه پنجم پاریس) به نام دانشمندان اصلی دانشگاه که به آن زبان رومی باستان صحبت می کردند، نامگذاری شده است.
موزه کوری یکی از مکان های دیدنی در این محله است.
این موزه رایگان جذاب در واقع در ساختمانی است که مادام کوری در آن کار می کرد و اکتشافات قابل توجه خود را در مورد رادیواکتیویته انجام داد. اگر تاریخ علمی فرانسه خود را فراموش کرده اید، ماری کوری اولین زنی بود که برنده جایزه نوبل شد، اولین زنی بود که در دانشگاه سوربن استاد شد و یکی از تنها دو زنی بود که در پانتئون دفن شد. متأسفانه او در سن 66 سالگی به دلیل قرار گرفتن در معرض تشعشعات در طول آزمایشات خود درگذشت.
در سال 2012، موزه به لطف املاک ایو کوری، کوچکترین دختر مادام کوری، به زیبایی چهره بسیار مورد نیاز خود دست یافت. اگرچه موضوع عجیب به نظر می رسد، موزه مملو از ابزارهای علمی عتیقه جالب است و یک باغ کوچک شگفت انگیز برای مکث و تفکر در مورد چگونگی تغییر جهان توسط ماری کوری وجود دارد. موزه رایگان است (یک جعبه اهدا وجود دارد) و از چهارشنبه تا شنبه از ساعت 13 تا 5 بعد از ظهر باز است. (در تعطیلات کریسمس بسته است.)

مطالب مرتبط : 

کلیساهای پاریس 
کاخ های پاریس 
میدان های پاریس 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر