×

محله لاتین پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /  محله های پاریس /  محله لاتین پاریس

شهر پاریس به عنوان  شهرهای زیبا و دیدنی دنیا شناخته می شود  که هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر می‌ کنند. در این بین محله های قدیمی و مهم این شهر منطقه لاتین پاریس می باشد که فضایی بسیار دل انگیز برخوردار است. محله لاتن پاریس دارای فضاهای شناخته شده و پر جنب و جوش بوده چرا که  تعداد زیادی دانشگاه، موسسات عالی و دیگر موسسات در این منطقه ساخته شده است. بنابراین بدون تردید دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در شهر پاریس را دارند با این محله مواجه می شوند .

Image

تاریخچه محله لاتین

محله لاتن پاریس از محله های بسیار قدیمی شهر به شمار می رود که  در سال ۱۹۶۸ به علت اعتراضات ضد دولتی دانشجویان دانشگاه سوربن به محله ای آشنا برای مردم تبدیل گردید. به صورتی که این اعتراضات تعدادی از ماموران پلیس را مجروح کرد و تعدادی از دانشجویان نیز بازداشت گشتند. این دانشگاه به مدت چند روز بسته شد. البته با وجود چنین داستانی همچنان این منطقه حس و حال دانشجویی خود را حفظ نموده است و دانشگاه های متعددی در این منطقه دیده می شود. از سویی نزدیکی مدارس و کالج های معتبر و تاریخی در این منطقه باعث شده تا  رفت و آمد استادان و دانشجویان در محله لاتین پاریس بیشتر شود. نکته دیگری  که می بایست در این رابطه دانست وجود کافه ها و رستوران های متعدد در آن می باشد که تمام این موارد دست به دست هم داده تا محله لاتن پاریس به یک محله معروف تبدیل گردد. 

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

جاذبه های اصلی محله لاتین

جاذبه های مهم در محله لاتین وجود دارد که بر محبوبیت آن می افزاید . وجود سه کلیسا، معماری می باشد که در سبک گوتیک فرانسه سنتی ایجاد شده است سنت چاپل،- در-دو-مونت و معروف در سراسر جهان، نوتردام پاریس می باشد. این سه در مرکز شهر قرار دارند که محل سنت میشل، در 1257 تاسیس گردید. به موزه به Cluny، واقع در عمارت گوتیک نیز وجود دارد که دیوارهای یک مجموعه بزرگ از هنر قرون وسطی، از جمله از سری معروف از شش پرده های نقش دار "بانو با اسب شاخدار" را نمایش می دهد. قسمتی  از موزه باقی مانده از حمام رومی می باشد که  در نهایت، پارک لوکزامبورگ با گل های زیبا، چشمه ها و مجسمه های آن، بخش اصلی این محله می باشد .

بهترین کافه های محله لاتین پاریس

کافی نت  واقع در خیابان Ansen Comedie قدیمی ترین کافه در نزدیک تقاطع اودئون  در جهان می باشد. این کافه میزبانی چندین  شخصیت های تاریخی به عنوان ولتر، بنجامین فرانکلین، روبسپیر و ناپلئون بوده که هیمن باعث شناخته شدن آن شده است. . در بلوار مونپارناس کافه "Closerie پردازنده Lilas" به عنوان محل ملاقات بوهمیا اروپا خدمت کرده بود. کافه ارنست همینگوی نوشت رمان "خورشید هم طلوع." اما لئون تروتسکی و لنین اغلب استفاده می شود به اینجا بروید به بازی یک بازی شطرنج می باشد.کافه د فلور ، واقع در گوشه ای از بلوار سن ژرمن و غم و اندوه سنت بنوا است.
به طور کلی کافه های زیادی در این محیط دیده می شود که هر یک در گذشته میزبان افراد شناخته شده ای می باشند. برای رفتن به محله لاتین پاریس ابتدا  سمت چپ رود سن در محله پنجم و قسمتی از محله ششمین شهر پاریس باید رجوع کنید.  این منطقه که در پیرامون دانشگاه سوربن قرار دارد از کلیسای سن ژرمن دپره تا کاخ لوکزامبورگ ادامه دارد. با وجود کافه های رمانتیک موجود در این منطقه ، پیشنهاد می‌ شود در سفر به پاریس پس از گشت و گذار در این محله حتما خود را به سرو فنجانی کافه لاتی فرانسوی دعوت نمایید و از فضای بی نظیر این کافه ها لذت ببرید.

Image

اهمیت بازدید از محله لاتین در پاریس

این محله از مکان های مهم شهر پاریس می باشد که می توان در آن پیاده روی دلچسبی داشته باشید. کوچه های این محله بسیار  تنگ است و ضمن بر جذابیت‌ های بصری شما می توانید در آن زندگی روستایی و به دور از دنیای مدرن را در شهر را مشاهده نمایید.با وجود اینکه تحولات زیادی در شهر پاریس اتفاق افتاده  آ ن را  به یک شهر کاملا مدرن تبدیل کرده که بسیار جذاب می باشد. برای دیدن زندگی در دوران کهن در شهر پاریس رفتن به این محله می تواند گزینه ای مناسب باشد. در هنگام غروب آفتاب در خیابان‌ های این محله می توانید اجرای زنده نوازنده های خیابانی را مشاهده نمایید و از آن لذت ببرید. 

مطالب مرتبط :

خیابان شانژه لیزه پاریس
محله مون مارت

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر