×

محله مون مارت

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /  محله های پاریس /  محله مون مارت

اگر به  پاریس آمده باشید بی شک از  محله مون مارت پاریس دیدن کرده اید و در خیابان ها و کوچه های آن قدم زده اید. اگر قصد سفر به پاریس را دارید حتما در لیست بازدید های خود این محله را قرار دهید. این مکان از بهترین جاذبه های دیدنی پاریس و خیابان های رمانتیک به شمار می رود. قطعا دیدن محله مون مارت و آثار هنرمندانی که در اینجا به فروش می رود، در روحیه شما تاثیر زیادی خواهد داشت. 

Image

تاریخچه محله مون مارت

لازم است با دانستن تاریخ وسعت دید و چشم انداز خود را بیشتر کنید. محله مون مارت پاریس دارای تاریخ بسیار جالبی می باشد. تپه مون مارتر دارای ارتفاعی حدود ۱۳۰ متر می باشد که در ناحیه شمالی شهر پاریس قرار دارد  و هجدهیمن محله شناخته می شود. این محله در گذشته محل زندگی بسیاری از هنرمندان شهر بوده است. کلمه مونمارتر به معنی “کوه شهید” می باشد و به شخصی به نام سنت دنی ، اسقف پاریس می باشد  در بالای این تپه و در سال ۲۵۰ میلادی سرش را بریدند. در طول تاریخ ناپلئون بناپارت سوم، قسمت هایی از زمین های درون شهر را به دوستان ثروتمند خود اختصاص داد. در نهایت مردمی که در این زمین ها زندگی می نمودند به بیرون شهر و تپه مونمارتر مهاجرت کردند. مردم در این قسمت شروع به ساخت و ساز خانه های خود بدون توجه به قوانین و مقررات شهری کردند و این محله را تاسیس نمودند. به همین خاطر این منطقه در قرن هجدهم در میان مردن محبوبیت بالایی به دست آورد  و همگی برای تفریح به این محله مراجعه می نمودند. در نهایت در آخر قرن ۱۸۰۰ هنرمندان به زندگی در این ناحیه علاقمند شدند.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

هنرمندانی همچون پیسارو و جانگمایند، اولین کسانی بودند که در این منطقه زندگی نمودند. در آخر  هنرمندانی همانند ادگار دگاس ،هنری ماتیس ،تولوز لوترک ،پیر آگوست رنوار و پابلو پیکاسو نیز در محله مونمارتر پاریس ساکن گشتند. موسیقیدانان بزرگی نیز در اینجا زندگی می کردند می توان به اریک ساتیه اشاره کرد.  مونمارتر با داشتن چنین پیشینه از تاریخ اکنون یکی از محله های مهم و شناخته شده است. 

محله مون مارتر و کلیسای سَکرِه‌کُر پاریس

در سفر به پاریس بازدید از بام پاریس یا محله مونمارتر ، یکی از اماکن دیدنی و بی نظیر می باشد که معماری، هنر و تفرج یک جا در خود قرار داده است. بام پاریس یا مونمارت از مشهور ترین مکان هایی که در پاریس برای همه گردشگران جذاب خواهد بود.
کلیسای سَکرِه‌ کُردر قلب محله مونمارتر قرار دارد که از مهم‌ترین کلیساهای پاریس به شمار می رود  که سالانه میلیون‌ها نفر از آن بازدید دارند. در محله مون مارتر  این ساختمان بر بالای تپه‌ای قرار دارد و با توجه به گزارش سازمان ملی جهانگردی، مقام دوم اماکن توریستی فرانسه را در سال ۲۰۰۶ به خود اختصاص می دهد. به این شکل بعد از کلیسای نوتردام فرانسه قرار گرفته است. تپه مون مارتر  مکانی جهت عبادت می باشد. در گذشته  روحانیون در آنجا عبادت می نمودند.معماری این بنا توسط پل آبادی معمار فرانسوی انجام شده است. در ۱۶ ژوئن ۱۸۷۵  اولین سنگ بنای آن گذاشته شد. این ساختمان به صورت یک صلیب بوده که در چهار طرف گنبد مرکزی آن، چهار گنبد کوچک ‌تر قرار گرفته است. گنبد مرکزی ۸۳ متر از  بلندی و ۱۶ متر قطر برخوردار می باشد. از بالای گنبد می‌توان تا ۵۰ کیلومتری را برانداز نمود. در طراحی این بنا از هنر بیزانس و از کلیسای جامع واتیکان استفاده شده است.  

Image

تپه مون مارت و واگن ‌‌های مسافربری

برای بازدید از مونمارتر، متروی M2 به سمت ایستگاه آنوِر  در منطقه ۹ پاریس بروید. در صورتی که خیابان استَن کِرک  را به سمت بالا حرکت کنید، تپه مونمارتر را مشاهده خواهید کرد که جلوی چشمان ‌تان قرار دارد. پارکی که در انتهای این خیابان وجود دارد، پارک لویی میشل می باشد که مسیرهایش در آخر برروی تپه به کلیسای ساکره کور خواهد رسید. این مسیر تنها یک دقیقه و نیم طول کشیده و واگن‌های مسافربری آن، سالیانه حدود ۲ میلیون نفر را جا به ‌جا خواهد کرد.

ساکره کور و بهترین نماهای پاریس

پس از رسیدن به بالای تپه، منظره فوق العاده ای را مشاهده خواهید کرد. به روی  پله ‌های جلوی کلیسا افراد زیادی را مشاهده خواهید کرد  که در حال طی همین مسیر می باشند، این بخش به دلیل  نمای فوق ‌العاده‌ای که از بام خانه‌ های پاریسی به شما می ‌دهد، از مشهورترین مناطق پاریس به شمار می رود. منظره‌ی شهر در شب نیز بسیار متفاوت و خاص خواهد بود. بعد از روشن شدن چراغ ‌ها خیابان ها بسیار دلچسب خواهد بود.

Image

بام پاریس محله مون مارت

مونمارتر یکی از مشهورترین مناطق پاریس می باشد که گاها مونتمارتر یا مون ‌مارت  نیز گفته می ‌شود. محله مونمارتر یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی پاریس است که خیابان‌های رمانتیکی نیز را دارد همچنین ساکنان قدیمی این محل هنرمندان مشهوری چون سالوادور دالی ، کلود مونه ، پابلو پیکاسو ، ونسان ونگوگ و اریک ساتیه می باشد. مونمارتر دهکده ‌ای اصیل در قلب پاریس به شمار می رود که جذابیت بی ‌نظیر منطقه در کنار موزه ‌های آن ، باغ ‌های انگور و آسیاب ‌های بادیش را خواهید دید. هرساله این منطقه میلیون ‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می ‌کند.

مطالب مرتبط :

خیابان شانژه لیزه پاریس
محله لاتین پاریس

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر