×

راهنمای سفر به بانکوک

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به تایلند / راهنمای سفر به بانکوک

شهر بانکوک به عنوان پایتخت تایلند از محبوب ‌ترین نقاط توریستی در جنوب شرقی آسیا شناخته می شود. با تجربه ی سفر می توانید  ترکیبی از انواع خوش گذرانی‌ها خواهد بود. از جاذبه‌ های تاریخی بازدید می نمایید، به سراغ طیف متنوعی از مراکز خرید مدرن بروید و از برندهای معروف دنیا خرید داشته باشید و یا به بازارهای محلی و بومی بروید و با شلوغی و ارزانی کالاها لذت ببرید. در صورتی که تمایل دارید از مکان‌هایی همچون آکواریوم و باغ وحش دیدن نمایید و یا به سراغ تفریحات هیجانی همچون شهربازی و پارک آبی بروید؛ بانکوک بهترین گزینه برایتان خواهد بود. برای داشتن یک تجربه ی دلبخش می توانید راهنمای سفر به بانکوک (تور بانکوک) را مطالعه نمایید. 

Image

زبان رایج در بانکوک

در شهر بانکوک زبان رایج تایلندی می باشد و دانش زبان انگلیسی مردم این شهر نسبتا کم خواهد بود.  لذا بدون بلد بودن زبان تایلندی شاید اقامت در بانکوک سخت تر خواهد شد ولی در زمان وارد شدن به بانکوک می توانید که صمیمیت و مهربانی در نگاه مردم این شهر موج خواهد زد. به این دلیل رفتار دوستان و مهربانی باعث جذب گردشگران زیادی به این شهر و کشور شده است.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

پول رایج در سفر به بانکوک

واحد پول تایلند بات  بوده و از این واحد پولی در سرتاسر کشور استفاده می گردد. موقع سفر به بانکوک هم می بایست این واحد پولی را همراهتان حمل نمایید.ضمن اینکه  کارت ‌های اعتباری بین‌المللی برای هتل ‌ها و رستوران‌ های بزرگ بانکوک قابل قبول خواهد بود ولی در صورتی که قصد گشت زنی در بازار و خرید از فروشگاه‌ ها و مغازه‌ های کوچک را دارید، می بایست وجه نقد ارائه نمایید. در حالی که دلار یا یورو همراهتان داشته باشید، می ‌توانید آن‌ها را از طریق صرافی هتل، صرفی فرودگاه یا صرافی‌های سطح شهر به بات تبدیل نمایید. حواستان باشد که پولی که دریافت می‌کنید واقعی باشد و تبدیل ارز به‌ درستی صورت گرفته است.

راه های دسترسی از فرودگاه بانکوک به مرکز شهر

بانکوک دارای دو فرودگاه بین المللی به نام‌ های سووارنابومی و دن موئنگ می باشد. مهم ترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه، سووارنابومی بوده که در ۲۵ کیلومتری بانکوک واقع شده است. راه های دسترسی از این فرودگاه به مرکز شهر عبارت اند از:
مترو: متروی بانکوک یک خط ویژه مترو به نام ARL دارد که دسترسی از فرودگاه به مرکز شهر بانکوک را امکان خواهد داد. 
اتوبوس: اتوبوس‌های فرودگاه را می ‌توانید در طبقه سوم و چهارم سووارنابومی خواهید یافت. در این ایستگاه ۱۲ خط متفاوت مشاهده می شود که شما را به نقاط مختلفی از بانکوک خواهد برد.
تاکسی: هزینه کرایه تاکسی‌های فرودگاه با توجه به مسافتی که طی می شود بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ بات خواهد بود.

دیدنی های معروف بانکوک

بانکوک گزینه‌ های متعددی جهت خوش‌گذرانی برایتان رقم خواهد زد. برخی از معروف ترین دیدنی‌های بانکوک عبارت اند از:
وات آرون:  وات آرون یکی از زیباترین معابد بانکوک بوده که در کنار رودخانه معروف شهر واقع شده است. این معبد یک ساختمان مخروطی بزرگ می باشد که چهار ساختمان مشابه و کوچک تر در اطرافش دیده می شود. ساختمانی پلکانی وات آرون برای بازدید کنندگان شگفت زده خواهد شد.

قایق سواری در رود چائوفرایا: در همان روز اول سفر به بانکوک، با این رود وسیع در میان شهر رو به رو می شوید. معبد وات فو:  یک مجسمه غول پیکر و متفاوت این معبد تاریخی و شگفت انگیز در این معبد قرار دارد  که به طور کل از طلا ساخته شده و به صورت دراز کشیده و لمیده درون معبد جا خوش کرده است. درست در حوزه‌ جنوب کاخ بزرگ وات فو یا معبد بودای خمیده واقع شده است. این معبد فرصتی عالی برای آشنایی برای یکی از بهترین معابد تایلندی را در اختیار شما قرار می ‌دهد. ساعات به کار معبد نیز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۶ عصر می باشد. 

Image

آب و هوا و بهترین زمان سفر

بانکوک در فاصله نزدیکی نسبت به خط استوا واقع شده است که اغلب  در بیشتر روزهای سال هوای گرمی دارد؛ به گونه ای که شاید در فصل بهار، دمای هوا به 37 درجه برسد حالا به این دمای هوا میزان رطوبت را هم اضافه شود تا به وضعیت آب ‌و هوای بانکوک، در فصل ‌های گرم  پی خواهید برد. بازه زمانی از آبان تا اواخر بهمن بهترین برای بازدید از بانکوک و جاذبه‌هایش خواهد بود. فصل سرد در تایلند نیز هوای خوبی برای سفر خواهد بود.

مطالب مرتبط : 

راهنمای سفر به سامویی
راهنمای سفر به پاتایا
راهنمای سفر به پوکت
تفریحات تایلند
جاهای دیدنی تایلند
جزیره بون
کوه فو چی فا
دریاچه زمرد سبز

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر