×

راهنمای سفر به پوکت

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به تایلند /  راهنمای سفر به پوکت

پوکت به اندازه‌ای که بانکوک در میان گردشگران شناخته شده و محبوب است ، مورد توجه مسافرانی از سراسر جهان قرار دارد. بسیاری از توریست ‌ها در سفر به این شهر، سراغ سواحل و اقامتگاه‌های جزیره‌‌ای بی ‌نظیر آن می باشند. با تمام این موارد، می بایست این جزیره را گران ‌ترین بخش کشور تایلند محسوب کرد. بی تردید گزینه‌ های مقرون به ‌صرفه‌ای هم هست، ولی تفرجگاه‌ های مجلل آن در مقایسه با هرجای دیگر در جنوب شرقی آسیا، پر هزینه خواهد بود. راهنمای سفر به پوکت (تور پوکت) به شما کمک می کند تجربه سفر بهتری داشته باشید.

Image

تاریخچه پوکت

بخشی از ایالت‌های تای را  پوکت در بر می گیرد، این جزیره در قرن 16 به «پادشاهی آیو» پیوست و بعد از قرن 18 تعداد زیادی چینی وارد این جزیره گشتند و بیشتر از نصف جمعیت حال حاضر آن، چینی می باشد. پوکت در گذشته به عنوان یکی از شاخه‌ های اصلی تجارت بین چین و هند به شمار می رفت. 

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

فرهنگ، دین و آداب و رسوم مردم پوکت

به طور معمول درصد بالایی از  مردم پوکت از دین بوداییسم را مذهب خود می دانند، به همین دللی هم این دین در فرهنگ و آداب و رسوم مردم کاملا تاثیر قرار دارد . ولی با این اوصاف یکی از سنت ‌ها و فرهنگ‌ هایی که همچنان حفظ شده، سنت استادانه هنرهای نمایشی خواهد بود. مورد دیگری که باید توجه داشت وجود چینی‌های زیادی در این جزیره می باشد، آن‌ها هم سنت ‌ها و فرهنگ ‌های خود را به این جزیره آورده‌اند. ولی  همچنان این فرهنگ ‌ها متاثر از بوداییسم می باشد. معابد و رستوران‌ های چینی زیادی در پوکت وجود دارند. به خاطر داشته باشید که فرهنگ‌هایی از دیگر ملت‌ ها هم در این جزیره وجود دارند.فستیوال گیاه‌خواری چینی از فستیوال‌ های  محبوب در پوکت می باشد که هر ساله آن را برپا می نمایند.

Image

بهترین تفریحات در پوکت

پوکت در زمینه ‌های تفریحات هیجان ‌انگیز متنوع می باشد، در صورتی که از علاقه‌ مندان به جاذبه‌ های تاریخی می باشید یا طبیعت و زیبایی‌ های آن را دوست دارید، پوکت برای شما جاذبه های دیدنی فراوانی خواهد داشت. تفریحات پوکت، آنقدر زیاد و متنوع می باشد که بازدید از تمام آن ‌ها، بدون برنامه ‌ریزی امکان‌ پذیر نخواهد بود. به همین دلیل شاید مهم ‌ترین نکته‌ای که در راهنمای سفر به پوکت وجود دارد، همین موضوع باشد که برای سفری لذت ‌بخش به این شهر در ابتدا باید با بهترین تفریحات آن آشنا شوید. بازدید از مجسمه بودای بزرگ، رفتن به کیپ پرومتپ، بازدید از ساحل نای هارن یا ساحل شن‌های سفید، بازدید از بنیاد سگ سوئی، بازدید از ساحل کاتا نوی، اسپا و درمان آبگرم در پوکت و تورهای گردش آبی با قایق  بهترین تفریحات پوکت خواهد بود.

آب و هوای پوکت

با وجود نزدیکی به  شمال خط استوا، پوکت در تمام طول سال، از آب و هوایی داغ و مرطوب برخوردار می باشد . با درجه حرارتی ثابت خواهد بود. فصول خشک و بدون باران از ماه نوامبر تا آوریل و فصل‌های بارانی از ماه مه تا اکتبر زمان خواهد برد ولی همیشه طی ماه‌ های بارانی،  رگبار بعد از ظهر به ‌جای بارش مداوم در بسیاری از روزها، امری عادی به شمار می رود.

اقامت در منطقه پوکت 

پوکت به چند منطقه مختلف دسته بندی می گردد  که هر یک ویژگی‌های خاص خودشان را دارد و مناسب افراد خاصی می باشد.
•    در صورتی که قصد دارید  کنار ساحل اقامت داشته باشید، کاتا (Kata) شهر ساحلی کوچکی بوده که دو ساحل تمیز و آرام دارد که Kata Beach و Nai Harn Beach می باشد. در این سواحل، ریزورت‌های لوکسی جهت اقامت وجود دارد.
•    اگر دوست دارید در قلب تپنده و شلوغ پوکت اقامت داشته باشید، ساحل پاتونگ (Patong) را انتخاب نمایید. هرچند این شلوغی گاهی ممکن است مناسب سفرهای خانوادگی نباشد.
•    در صورتی که به  گشت و گذارهای شهری علاقمند هستید به نقاط دیدنی و فرهنگی شهر پوکت بروید، شهر قدیمی پوکت (Old Town Phuket) را برای اقامت انتخاب کنید. 

Image

نکات مهم در برخورد با مردم تایلند

رفتار دوستانه مردم تایلند از مواردیست که تعطیلات در پوکت را بسیار خوشایند خواهد کرد. ولی گردشگران می بایست در نشان دادن بعضی از رفتارها و اعمال از خودشان در تایلند توجه لازم را داشته باشند:
• وقتی که در تایلند در زمان خدمات رسانی یا مبادله کالا بحثی وجود دارد  هرگز آرامش خود را از دست ندهید و از کوره در نروید. ممکن است اینگونه رفتارها در بعضی از جوامع نتییجه خوبی در پی داشته باشد، اما در تایلند اینگونه رفتارها مورد احترام نیست و معمولا کاری از پیش نخواهید برد.
• هرگز به اعضای خانواده سلطنتی تایلند بی احترامی نکنید. این کار نه تنها جرم شناخته می شود، بلکه ممکن است باعث شود به زندان بیفتید.

مطالب مرتبط : 

راهنمای سفر به سامویی
راهنمای سفر به پاتایا
راهنمای سفر به بانکوک
تفریحات تایلند
جاهای دیدنی تایلند
جزیره بون
کوه فو چی فا
دریاچه زمرد سبز

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر