×

امنیت در آفریقا جنوبی

راهنمای سفر به آفریقا /   راهنمای سفر به آفریقای جنوبی /   راهنمای تور سشیل /   امنیت در آفریقای جنوبی

هرکشوری بسته به موقعیت استراتژیک خود سعی در برقراری امنیت در سراسر شهرها و مناطق تحت سلطه خود دارد. آفریقا جنوبی هم از این قضیه مستثنی نیست و امنیت در آفریقا جنوبی تا حدود متناسبی برقرار است. اما بطور کلی ممکن است شرایطی پیش آید که امنیت در آفریقا جنوبی را هم مانند سایر مناطق جهان خدشه دار کند. در ادامه برای حفظ شما از خطرات احتمالی و آگاهی از امنیت در آفریقا جنوبی چند نکته و توصیه مهم را بررسی می کنیم.در آفریقا جنوبی از اسناد حاوی جزئیات کارت های اعتباری یا حساب های بانکی محافظت کنید و جزئیات اطلاعات حساب شخصی یا مالی را به کسی ندهید. هنرمندان کلاهبردار پیچیده ممکن است از رسانه های اجتماعی و پلتفرم های دوستیابی برای تعامل با قربانیان استفاده کنند. احتیاط کنید و اگر در مورد آن شخص شک دارید با او ملاقات نکنید.

Image

اگر می‌خواهید خدمات یک نماینده ویزا را حفظ کنید، مراقب عوامل متقلب باشید که وعده زمان تحویل سریع‌تر را می‌دهند. همیشه مطمئن شوید که روند صحیح درخواست ویزا را از طریق وزارت امور داخلی دنبال کنید. کلاهبرداری می تواند یک خطر فیزیکی و خطر مالی بزرگ برای قربانیان ایجاد کند و امنیت در آفریقا جنوبی را زیر سوال برند. برای کسی که نمیشناسید پول نفرستید. کمیسیون عالی و سرکنسولگری بریتانیا هرگز با مردم در رابطه با مسائل مالی شخصی از جمله از طرف هیچ بانک یا سایر مؤسسات مالی بریتانیا تماس نخواهند گرفت. شما باید این تماس ها را به پلیس گزارش دهید. مراقب مجرمانی باشید که به عنوان مقامات برای منافع مالی یا شخصی ظاهر می شوند و اقدامات احتیاطی در بخش جرایم خشونت آمیز را دنبال کنید.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

آدم ربایی 

یکی از موارد مخل امنیت در آفریقا جنوبی، خطر آدم ربایی در سراسر آفریقای جنوبی است که روز به روز هم در حال افزایش است. آدم ربایی ها عموماً برای منافع مالی یا با انگیزه جنایت انجام می شود. در سال های اخیر چندین شهروند خارجی از جمله اتباع بریتانیایی ربوده شده اند. گزارش هایی از ربوده شدن کودکان خردسال از داخل مغازه ها، مراکز خرید و سواحل وجود دارد.
اتباع بریتانیا را می توان ثروتمندتر از مردم محلی دانست و ممکن است در معرض خطر ربوده شدن برای منافع مالی باشد.

فرودگاه ها

از موارد نقص امنیت در آفریقا جنوبی حوادثی است که در آن افراد از فرودگاه بین‌المللی OR Tambo در ژوهانسبورگ به مقصد خود تعقیب شده و سپس مورد سرقت قرار می‌ گیرند، اغلب با تهدید اسلحه. همچنین حوادث جنایی در داخل و اطراف خود فرودگاه رخ داده است. در داخل و اطراف فرودگاه و هنگام رانندگی مراقب باشید. هنگامی که از سالن چمدان خارج شدید، از مناطق عمومی به سرعت عبور کنید و از مناطق ایزوله اجتناب کنید. اگر با فرودگاه آشنا نیستید، در نظر بگیرید که در بدو ورود، به عنوان مثال توسط هتل یا اپراتور تور خود، با شما ملاقات کنند. اگر در حال حمل و نقل هستید، به سرعت به پرواز اتصال خود ادامه دهید.
سرقت های فرصت طلبانه، از جمله چمدان ها و اشیای قیمتی، می تواند در فرودگاه های آفریقای جنوبی رخ دهد. در جایی که مقررات محلی اجازه می‌دهد، چمدان‌های بسته‌بندی با خلاء را در نظر بگیرید. تمام اشیای قیمتی را در چمدان دستی خود نگه دارید و از آن مراقبت کنید.

جرم وسایل نقلیه

حوادث ربودن وسیله نقلیه و سرقت، به ویژه پس از تاریکی هوا، رایج است و امنیت در آفریقا جنوبی را به خطر می اندازد. به جاده های اصلی بروید و در مکان های پر نور پارک کنید. مناطق آسیب‌پذیر عبارتند از: چراغ‌های راهنمایی، تقاطع‌ها، پمپ بنزین‌ها و هنگام نزدیک شدن یا خارج شدن از جاده‌ها. همیشه مراقب اطراف خود باشید و مراقب باشید.
سعی کنید از ثابت ماندن در وسیله نقلیه خود برای مدت طولانی خودداری کنید (مثلاً با پرداخت هزینه در داخل مغازه به جای منتظر ماندن در ماشین هنگام توقف برای سوخت). پنجره های خود را بسته نگه دارید، به خصوص زمانی که در محلی ساکن هستند. مجرمان از روش های مختلفی برای وادار کردن خودرو به توقف استفاده می کنند. تاکتیک‌های رایج شامل پرتاب میخ‌ها (ممکن است در کیسه‌های پلاستیکی پنهان شده باشند)، سنگ یا شیشه در جلوی خودرو به منظور سرقت از سرنشینان است. اگر وسیله نقلیه شما هدف قرار گرفت، قبل از توقف تا آنجا که ممکن است با خیال راحت رانندگی کنید.
افراد غریبه را سوار نکنید یا برای کمک به رانندگان به ظاهر مضطرب توقف نکنید، زیرا این تکنیکی است که گاهی اوقات توسط هواپیماربایان استفاده می شود. بهتر است به راه خود ادامه دهید و هر گونه حادثه را به پلیس گزارش دهید. اگر با دزد درگیر شدید، خونسرد باشید و در صورت درخواست، اشیاء قیمتی و وسیله نقلیه خود را تحویل دهید. سعی نکنید مقاومت کنید.

Image

موارد مکرری از شکستن شیشه های خودرو و بردن اشیای قیمتی در حالی که خودروها در تقاطع منتظر هستند، وجود دارد. اشیای قیمتی را از دید دور نگه دارید. شما می توانید با درخواست از شرکت مراقبت کرایه خود برای وسیله نقلیه ای که روی شیشه ها فیلم «Smash and Grab» نصب شده است، بیشتر از خود محافظت کنید.
پارازیت از راه دور خودرو توسط مجرمان برای غیرفعال کردن سیستم قفل مرکزی خودرو استفاده می شود. همیشه باید قبل از اینکه از ماشین خود دور شوید، دوباره چک کنید که درهای ماشینتان قفل شده باشند.عتراضات و تظاهرات
به طور منظم راهپیمایی های اعتراضی و تظاهرات مربوط به اعتصاب، و حوادث دوره ای بی نظمی عمومی در سراسر آفریقای جنوبی وجود دارد که می تواند به خشونت تبدیل شود و امنیت در آفریقا جنوبی را از بین ببرد. چنین اعتراض‌ ها، راهپیمایی‌ ها و تظاهراتی می‌تواند در هر نقطه از آفریقای جنوبی، گاهی اوقات در کوتاه‌مدت رخ دهد. شما باید از مناطقی که در آن تظاهرات، تظاهرات یا راهپیمایی برگزار می شود، به خصوص در مراکز شهرها و شهرستان ها اجتناب کنید. سعی نکنید از موانع معترضان عبور کنید زیرا ممکن است واکنش خشونت آمیزی را برانگیزد. شما باید رسانه های محلی و اجتماعی را برای به روز رسانی، از جمله رادیو محلی، زیر نظر داشته باشید

مطالب مرتبط : 

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی
چگونه به آفریقای جنوبی برویم
چگونه در آفریقای جنوبی بگردیم
غذا و نوشیدنی در آفریقای جنوبی
فعالیت در آفریقای جنوبی
فرهنگ آفریقای جنوبی
شرایط ویزای سفر آفریقای جنوبی

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر