×

غذا و نوشیدنی در آفریقای جنوبی

راهنمای سفر به آفریقا /   راهنمای سفر به آفریقای جنوبی /   راهنمای تور سشیل /  غذا و نوشیدنی در آفریقای جنوبی

غذا و نوشیدنی در آفریقای جنوبی بسیار متنوع است.  فرهنگ غذایی آنها تحت تأثیر جمعیت بومی، همراه با هلندیها، فرانسویها، هندیها و مالزیاییها را میبینید و به همین ترتیب، غذاهای پر جنب و جوشی را ارائه میکند که مطمئناً کام را هیجان زده میکند.
شما پا به خاک آفریقای جنوبی گذاشتید، قبل از لذت بردن از یک غذای سنتی در فضای باز،یا غذاهای کباب شده آنجا را ترک نکنید. آفریقا جنوبی را با یک ملکترت محبوب (شیرینی پر از کاستارد) دنبال کنید و اگر دوست دارید، یک لیوان شیرین و خامه‌ای از Amarula (لیکور) را سر بکشید که قطعا این کار را انجام می‌دهید. در ادامه مطلب شما را با انواع غذا و نوشیدنی در آفریقای جنوبی آشنا خواهیم کرد.

Image

بیلتانگ با دانه فلفل

خشک کردن روشی بود که قبایل بومی آفریقای جنوبی قبل از اختراع یخچال برای نگهداری گوشت استفاده می کردند. معمولاً از گوشت گاو یا شکار تهیه می‌شود، مانند اسپرینگ‌بوک، بیلتانگ (گوشت نازک برش‌شده و خشک شده در هوا) و سوسیس (سوسیس خشک شده در هوا) به‌طور سنتی به عنوان میان وعده مصرف می‌ شوند. گوشت را در مخلوطی از سرکه، نمک، شکر و ادویه‌هایی مانند گشنیز و فلفل می‌ پزند، سپس آویزان می‌ کنند تا خشک شود. محصول نهایی به دلیل پروتئین بالا و محتوای چربی کم, مورد توجه علاقه مندان به سلامت است. امروزه تولیدکنندگان بیلتانگ و دروور اغلب طعم دهنده هایی مانند فلفل یا سیر را به گوشت اضافه می کنند و از انواع گوشت ها مانند شترمرغ و گراز وحشی استفاده می کنند.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

برورز 

غذا و نوشیدنی در آفریقای جنوبی به یک سوسیس سنتی آفریقای جنوبی می رسد که از گوشت گاو، مخلوط با گوشت خوک یا بره و مخلوطی از ادویه جات تهیه می شود. Boerewors به طور سنتی به شکل حلقه‌دار سرو می‌شود، شبیه به سوسیس کامبرلند و روی برای (باربیکیو) پخته می‌شود. کلمه boerewors از واژه های آفریقایی و هلندی boer (کشاورز) و wors (سوسیس) گرفته شده است.

کاری کیپ مالایی

کاری کیپ مالایی با برنج زرد در بشقاب از غذا و نوشیدنی در آفریقای جنوبی است که بسیار محبوب است. در قرن هفدهم، هلندی‌ها و فرانسوی‌ها در کیپ تاون فرود آمدند و ساکن شدند و بردگانی را از اندونزی، هند و مالزی همراه با ادویه‌ها و روش‌های پخت سنتی خود آوردند. هنگامی که با محصولات محلی ترکیب می شود، ادویه های معطر مانند دارچین، زعفران، زردچوبه و فلفل چیلی، کاری و خورش های معطر ایجاد می کند که امروزه نیز در این منطقه محبوب هستند.

پودینگ مالوا

پودینگ مالو در بشقاب با سس خامه ای ترکیبی کم نظیر است. پودینگ مالوا که یک محصول هلندی است، یک پودینگ اسفنجی شیرین و چسبناک است که با مربای زردآلو درست می‌شود و در سس خامه‌ای تند سرو می‌شود. این پاسخ آفریقای جنوبی به پودینگ تافی چسبناک بریتانیایی است که در بسیاری از رستوران‌ ها سرو می‌ شود اما عمدتاً برای ناهار یکشنبه در خانه پخته می‌ شود.

Image

چاکالاکا و پاپ

مورد بعدی در لیست غذا و نوشیدنی در آفریقای جنوبی / چاکالاکا و پاپ است. این غذا پایه های اصلی هر میز شام آفریقای جنوبی هستند. چاکالاکا یک غذای سبزیجات است که از پیاز، گوجه فرنگی، فلفل، هویج، لوبیا و ادویه تهیه می شود و اغلب سرد سرو می شود. پاپ، به معنای فرنی، شبیه به بلغور آمریکایی است و یک غذای نشاسته ای است که از ذرت سفید تهیه می شود. چاکالاکا و پاپ اغلب با هم، همراه با گوشت بری (کبابی)، نان، سالاد و خورش ها سرو می شود.

سیخ گوشت و سبزیجات روی باربیکیو

برای طعم واقعی آفریقای جنوبی، یک braai یا shisa nyama  یک تجربه غذایی است که نباید از دست داد. Braais در شهرستان‌های ژوهانسبورگ سرچشمه می‌گیرد و قصابانی که آخر هفته‌ها جلوی مغازه‌های خود کباب می‌گذاشتند تا گوشت خود را کباب کنند و در خیابان بفروشند. امروزه جوامع محلی در تعطیلات آخر هفته در braais جمع می شوند تا غذا را به اشتراک بگذارند. برای لذت بردن از فضای پر جنب و جوش، به موسیقی گوش دهید و از گوشتی که معمولاً از گوشت گاو، مرغ، خوک، بره و سوسیس تشکیل می شود، انتخاب کنید - این یک گردش برای گیاهخواران نیست!

 چو بانی

این غذا و نوشیدنی در آفریقای جنوبی، خیابانی است و  در سراسر آفریقای جنوبی محبوب شده است و اکنون شروع به ورود به بازارهای غذایی در لندن کرده است. نان های توخالی، پر شده با کاری تند در ابتدا توسط جامعه مهاجر هندی در منطقه ناتال دوربان ایجاد شد و برای ناهار برای کارگران سرو شد. مرغ، گوشت خوک یا انواع گیاهی حاوی عدس و لوبیا را امتحان کنید.

آمارولا دون پدرو

این دسر کوکتل از آمارولای آفریقای جنوبی، یک لیکور خامه ای ساخته شده از میوه بومی مارولا، ترکیب شده با بستنی استفاده می کند. آن را در هر بار پیدا کنید یا یک بطری از Amarula را از معافیت به خانه ببرید تا خودتان بسازید!

9. بوبوتی

یکی دیگر از غذا و نوشیدنی در آفریقای جنوبی که تصور می شود توسط مهاجران آسیایی به آفریقای جنوبی آورده شده است، بوبوتی است که اکنون غذای ملی این کشور است و در بسیاری از خانه ها و رستوران ها طبخ می شود. گوشت چرخ کرده را با ادویه جات ترشی جات، معمولاً پودر کاری، سبزی و میوه های خشک می پزند، سپس با مخلوطی از تخم مرغ و شیر می پزند و تا زمانی که سفت شوند، می پزند.

ملکترت

مشابه تارت کاستارد بریتانیایی یا پاستی د ناتا پرتغالی، ملکترت از یک کیسه شیرینی پر از شیر، تخم مرغ و شکر تشکیل شده است که معمولاً با آرد غلیظ می شود. تارت تمام شده به طور سنتی با دارچین پاشیده می شود. یک غذای راحتی واقعی آفریقای جنوبی است که به عنوان دسر سرو می شود و همچنین در بسیاری از نانوایی ها موجود است.

مطالب مرتبط : 

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی
چگونه به آفریقای جنوبی برویم
چگونه در آفریقای جنوبی بگردیم
فعالیت در آفریقای جنوبی
فرهنگ آفریقای جنوبی
شرایط ویزای سفر آفریقای جنوبی
امنیت در آفریقای جنوبی

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر