×

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی

راهنمای سفر به آفریقا /   راهنمای سفر به آفریقای جنوبی /   راهنمای تور سشیل /  بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی

آفریقا جنوبی پر از جاذبه های هیجان انگیز است. از کیپ تاون پویا و حال و هوای جهانی ژوهانسبورگ گرفته تا مناطق پر از حیات وحش مانند کالاهاری و کوه‌های دراکنزبرگ، در واقع بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی به جاییکه که دوست دارید از آن بازدید کنید بستگی دارد. ماه های پر طرفدار و بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی (نوامبر تا مارس) است. این ماه ها پر از جشنواره است. نوامبر تا مارس تابستان در آفریقای جنوبی است، با حداکثر دمای روز به 32 درجه سانتیگراد (90 درجه فارنهایت)، اغلب با رطوبت بسیار زیاد است. اگر به دنبال سفر در این فصل اوج گردشگری هستید، باید از قبل برنامه ریزی کنید. اقامتگاه‌ ها در مناطق ساحلی و پارک‌ های ملی می‌ توانند از ماه‌ ها قبل رزرو کنند و مکان‌های تعطیلات پرطرفدار شاهد افزایش قیمت اقامتگاه‌ها تا ۵۰ درصد یا بیشتر هستند، گفته می‌شود، اگر بودجه سفر در فصل اوج را دارید، می‌توانید از مجموعه‌ای از جشنواره‌ها و رویدادها لذت ببرید. AFROPUNK، یک جشنواره بین المللی موسیقی چند روزه عظیم که هنرمندانی را از سرتاسر جهان جذب می کند، در دسامبر آغاز می شود. کارناوال مینسترل کیپ تاون (که در محلی به عنوان Kaapse Klopse شناخته می شود) هر ساله در 2 ژانویه برگزار می شود، یک رژه خیابانی با روحیه بالا که قدمت آن به اواسط دهه 1800 می رسد و پیوندهای مهمی با غلبه بر آپارتاید و تاریخ طولانی برده داری آفریقای جنوبی دارد.

Image

آوریل، می، سپتامبر و اکتبر بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی و به معنای قیمت های پایین تر و تماشای عالی حیات وحش است. برخی بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی را  در فصل‌ های میانی می دانید، جمعیت کمتر و چندین جشنواره مهم وجود دارد - از جمله جشنواره موسیقی اسپلشی فن آوریل در دوربان. جذابیت بزرگ در پاییز تماشای حیات وحش است، زیرا انتهای هوای خشک تابستان، حیات وحش را به فضای باز می آورد. ماه های بهار سپتامبر و اکتبر بهترین شانس را برای رویارویی با پرنده های زیبا به ارمغان می آورد. فصل گل‌های وحشی در اواخر آگوست در شمال و اوایل سپتامبر در جنوب به اوج می‌رسد، اما بسته به باران می‌تواند از ژوئیه شکوفا شود و اگر خیلی گرم نباشد تا اکتبر ادامه یابد.

فصل خلوت (ژوئن تا آگوست) بهترین زمان برای مسافران مقرون به صرفه است

زمستان آفریقای جنوبی از ژوئن تا آگوست قیمت های پایین تر (به جز سافاری ها) و جمعیت کمتری را به همراه دارد. این فصل بارانی در کیپ تاون و کیپ غربی است (با رستوران‌های کیپ‌تاون که اغلب غذاهای ویژه زمستانی جیب‌پسند ارائه می‌دهند)، اما هنوز آفتاب زیادی در اطراف وجود دارد. در سایر نقاط کشور، زمستان‌ ها بسیار خشک‌ تر است و شرایط برای سافاری ایده‌آل است (البته برای شب‌های سرد و رانندگی‌ های پر مه در اوایل صبح آماده باشید). برترین جشنواره های زمستانی شامل جشنواره ملی هنر در کیپ شرقی و جشنواره 10 روزه صدف Knysna در ماه جولای است.

ذخایر بازی آفریقای جنوبی در ماه های زمستان بهترین است

اگر در سافاری هستید، باران به احتمال زیاد در سفر شما اختلال ایجاد می کند. ذخایر شکار شمالی مانند پارک ملی کروگر از ماه می تا سپتامبر، در زمستان آفریقای جنوبی، خشک ترین است. در حالی که ممکن است پس‌ زمینه‌ های سرسبز را برای عکس‌ های خود نداشته باشید که در بهار و تابستان داشتید، اما تشخیص حیات وحش اغلب آسان‌ تر است زیرا پوشش گیاهی از بین می‌رود و حیوانات در اطراف چاله‌ های آب جمع می‌ شوند.

شب‌های سرد زمستان نیز به معنای پشه‌ های کمتر است، اما باید لایه‌ هایی را برای گرم نگه‌ داشتن شما در طول بازی‌ های سحر به همراه داشته باشید. برای سافاری‌ ها در کیپ غربی، ماه‌ های تابستان خشک‌ تر است، اما همزمان با دوره شلوغ کریسمس و تعطیلات تابستانی مدارس آفریقای جنوبی است.

Image

فصل تماشای نهنگ در سپتامبر و اکتبر است

اگرچه نهنگ‌ ها و دلفین‌ ها را می‌ توان در تمام طول سال در سواحل جنوبی و شرقی آفریقای جنوبی دید، اما بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی برای تماشای نهنگ ها سپتامبر و اکتبر است. بین ژوئن و نوامبر، نهنگ‌های راست جنوبی و گوژپشت‌ ها به قطب جنوب مهاجرت می‌ کنند تا تولید مثل کنند و بچه‌هایشان را در آب‌ های گرم‌ تر موزامبیک و ماداگاسکار به دنیا بیاورند. از ماه مه تا ژوئن نیز شاهد تعداد زیادی ساردین است که نهنگ‌ها، دلفین‌ها، کوسه‌ها و پرندگان دریایی را به خود جذب می‌کند (دوربان یک پایگاه عالی برای تماشای این منظره است).
در حالی که چیزهای بیشتری از قایق تماشای نهنگ خواهید دید، نهنگ ها اغلب به اندازه کافی به ساحل نزدیک می شوند که از خشکی دیده شوند. این امر به ویژه در نزدیکی شهر هرمانوس است که توسط صندوق جهانی حیات وحش به عنوان یکی از برترین مقاصد تماشای نهنگ در جهان جشن گرفته می شود، جایی که نهنگ ها در اوایل آوریل قابل مشاهده هستند. Gqeberha (به نام پورت الیزابت یا PE سابق) در کیپ شرقی به عنوان پایتخت جهانی دلفین های دماغ بطری شناخته می شود و غلاف ها اغلب بین ژانویه و ژوئن دیده می شوند.
با خواندن این مطلب به این نتیجه می رسیم که بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی بستگی به مقصود شما از سفر، زمان سفر و بودجه در نظر گرفته شما برای سفر به آفریقا بستگی دارد و بطور کلی هر ماه و هر فصل برای سفر به آفریقا مناسب است و این شما هستید که بهترین زمان سفر را تعیین می کنید.

مطالب مرتبط : 
چگونه به آفریقای جنوبی برویم
چگونه در آفریقای جنوبی بگردیم
غذا و نوشیدنی در آفریقای جنوبی
فعالیت در آفریقای جنوبی
فرهنگ آفریقای جنوبی
شرایط ویزای سفر آفریقای جنوبی
امنیت در آفریقای جنوبی

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر