×

فرهنگ آفریقا جنوبی

راهنمای سفر به آفریقا /   راهنمای سفر به آفریقای جنوبی /   راهنمای تور سشیل /  فرهنگ آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی فسیل های اولیه انسان را در Sterkfontein و سایر مکان ها را در دل خود جا داده است از همین رو فرهنگ آفریقا جنوبی و پیشینه آن بسیار گسترده و قدمت دار است. اگر بخواهیم بیشتر درباره فرنگ آفریقا جنوبی بدانیم باید گفت که اولین ساکنان مدرن این کشور قوم شکارچی سان («بوشمن») و خوی («هاتنتوت») بودند که به دامداری می پرداختند. قبیله‌ های بانتو زبان که اجداد نگونی‌ ها (مردم زولو، خوسا، سوازی و ندبل امروزی) و گروه‌های زبان تسوانا-سوتو (سوتو/باسوتو، تسوانا و پدی امروزی) از شرق آفریقا در اوایل یازدهم میلادی مهاجرت کردند. این مساله با شواهد باستان شناسی اخیر هم از طریق نمونه های سفالی کشف شده، تأیید شده است. این گروه ها در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم، زمانی که استعمارگران مهاجرت خود را از کیپ آغاز می کردند، با مهاجران اروپایی مواجه شدند. بازرگانان، سربازان و کشاورزان اروپایی کیپ، دامداران بومی خوی را از بین بردند، بیرون کردند، یا به بردگی گرفتند و نیروی کار برده را از ماداگاسکار، اندونزی و هند وارد کردند. هنگامی که بریتانیا برده داری را در سال 1834 لغو کرد، الگوی سلطه قانونی سفید پوستان تثبیت شد. در داخل کشور، پس از تقریباً نابودی سان و خوی، فرهنگ آفریقای جنوبی و مردم بانتو زبان تغییر کرد و استعمارگران اروپایی در یک رشته جنگ های قومی و نژادی که تا دگرگونی دموکراتیک سال 1994 ادامه یافت، با یکدیگر به نزاع پرداختند

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

Image

درگیری میان سران بانتو زبان به همان اندازه رایج و شدید بود که بین بانتوها و سفیدپوستان. در مقاومت در برابر گسترش استعماری، حاکمان آفریقایی سیاه‌پوست پادشاهی‌ ها و کشورهای قدرتمند و بزرگی را با ترکیب روسای جمهور همسایه تأسیس کردند. نتیجه ظهور ملل زولو، خوسا، پدی، وندا، سوازی، سوتو، تسوانا و سونگا همراه با آفریقایی‌ های سفید بود. آفریقای جنوبی مدرن از این درگیری ها بیرون آمد.از آنجایی که آفریقای جنوبی کشوری چندزبانه و دارای تنوع قومی است، هیچ «فرهنگ آفریقای جنوبی» وجود ندارد. علاوه بر 11 زبان رسمی شناخته شده، تعداد زیادی زبان دیگر - آفریقایی، اروپایی، آسیایی و غیره - در آفریقای جنوبی صحبت می شود، زیرا این کشور در چهارراه جنوب آفریقا قرار دارد.
در واقع، در آفریقای جنوبی پس از آپارتاید، اسقف اعظم آنگلیکن آن زمان کیپ تاون، دزموند توتو، اصطلاح "ملت رنگین کمان" را ابداع کرد تا وحدت چندفرهنگی و گرد هم آمدن مردم از نژادهای مختلف در یک کشور را در بر بگیرد. زمانی با تقسیم دقیق سفید و سیاه شناسایی شد.این عبارت توسط پرزیدنت نلسون ماندلا در ماه اول ریاست جمهوری خود در سال 1994 تشریح شد، زمانی که او اعلام کرد: «هر یک از ما به همان اندازه که درختان جاکاراندای معروف پرتوریا و درختان میموزای این کشور به خاک این کشور زیبا دلبسته ایم. بوشولد - ملت رنگین کمانی در صلح با خود و جهان است» (مانزو 1996).

Image

بررسی فرهنگ آفریقا جنوبی

این ویژگی تاریخچه کانون توجه، آغاز یک آرشیو گسترده از اطلاعات در مورد گروه‌های زبانی و فرهنگ آفریقای جنوبی در وجه های متعدد و متنوع است. ما بیوگرافی، مقاله، کتاب و غیره را در طول سال به این ویژگی اضافه خواهیم کرد.قانون اساسی این کشور وضعیت برابر 11 زبان رسمی را تضمین می کند تا مردمان مختلف کشور و فرهنگ های آنها را تامین کند. اینها عبارتند از: آفریکانس، انگلیسی، ندبله، خوسا، زولو، پدی، سوتو، تسوانا، سوازی، وندا، سونگا.زبان های دیگری که در آفریقای جنوبی صحبت می شود و در قانون اساسی ذکر شده است، زبان های خویی، ناما و سان، زبان اشاره، عربی، آلمانی، یونانی، گجراتی، عبری، هندی، پرتغالی، سانسکریت، تامیل، تلهگو و اردو است. همچنین چند کریول و پیجین بومی وجود دارد.زبان انگلیسی به طور کلی در سراسر کشور درک می شود، زیرا زبان تجارت، سیاست و رسانه و زبان این کشور است. اما از میان 11 زبان رسمی به عنوان زبان اصلی تنها در رتبه پنجم قرار دارد.تنوع زبانی و فرهنگی آفریقای جنوبی به این معنی است که زبان ها و فرهنگ ها تأثیر عمیقی بر یکدیگر داشته اند. برای مثال، انگلیسی آفریقای جنوبی مملو از کلمات و عبارات آفریکانس، زولو، نام و دیگر زبان‌های آفریقایی است. امروزه تقریبا 80 درصد از جمعیت آفریقای جنوبی پیرو مذهب مسیحی هستند. دیگر گروه‌های مذهبی مهم هندوها، مسلمانان، یهودیان و بودایی‌ ها هستند. اقلیت های جمعیت آفریقای جنوبی به هیچ یک از ادیان اصلی تعلق ندارند، اما خود را سنت گرایان بدون وابستگی مذهبی خاص می دانند.

جمعیت سیاه پوست

سیاه پوستان آفریقای جنوبی عموما افرادی خونگرم، صبور، بردبار، خلاق و کاریزماتیک هستند. آنها همچنین از نظر فرهنگ آفریقا جنوبی بسیار متنوع هستند و از جمعیت هایی از گروه های قبیله ای متعدد (به عنوان مثال، قبایل زولو، خوسا، سوتو، تسوانا، سونگا، سوازی و وندا) تشکیل شده اند. اعضا تمایل دارند که قبایل دیگر را با خود بسیار متفاوت ببینند و با وجود اینکه از یک نژاد هستند احساس می‌کنند که به آنها وابسته نیستند. هر قبیله دارای سیستم های اعتقادی سنتی، زبان ها و شیوه های فرهنگی منحصر به فرد خود است که به تاریخ بازمی گردد. قبایل تمایل دارند برای اکثر سیاه پوستان آفریقای جنوبی واقعی ترین شکل هویت خود را ارائه دهند. برای مثال، افراد ممکن است تصدیق کنند که آفریقای جنوبی هستند، اما خود را در درجه اول زولو می دانند.با وجود زیاد بودن تعدادسیاه پوستان در آفریقا جنوبی، اما آنجا هم متاسفانه تفاوت قابل توجهی بین ثروت و فرصت های موجود برای سیاه پوستان متوسط آفریقای جنوبی در مقایسه با سایر گروه ها وجود دارد. با این حال، چشم‌انداز مدنی جدید آفریقای جنوبی پس از آپارتاید، جمعیت سیاه‌پوست را سریع‌تر از دیگران شهرنشینی و تحصیل کرده است. تعداد سیاه‌پوستان آفریقای جنوبی در طبقه متوسط و پست‌های بالا در جامعه و دولت به طور تصاعدی در حال افزایش است.

مطالب مرتبط : 

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی
چگونه به آفریقای جنوبی برویم
چگونه در آفریقای جنوبی بگردیم
غذا و نوشیدنی در آفریقای جنوبی
فعالیت در آفریقای جنوبی
شرایط ویزای سفر آفریقای جنوبی
امنیت در آفریقای جنوبی

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر