×

سینکو تره

راهنمای سفر به اروپا  /  راهنمای سفر به ایتالیا /  مناطق دیدنی در ایتالیا  /  سینکو تره

ممکن است شما هم بر این باور باشید که ایتالیا کشوری باستانی و تاریخی است و بیشتر به دنبال چنین جاذبه هایی به آن سفر کنید ولی  سینکو تره ایتالیا مکانی متفاوت م یباشد. اگر به دنبال مکان های جذاب جهت تفریحات ساحلی یا گشت و گذار در میان روستاها و مردمان ایتالیایی می باشید ، سینکو تره بهترین انتخاب خواهد بود.این مکان ضمن برخورداری از آرامشی اصیل و خاص، دارای معماری پلکانی با خانه های رنگارنگ و شادی آور باعث شده تا همه سال  مسافر و گردشگری را به خود جذب کند.

Image

معرفی سینکو تره

سینکو تره  که به اسم  چینکو تره و چینکوئه تره نیز معرفی می گردد، با معنای لغوی پنج سرزمین، شامل  روستاهای مختلفی است که قدمت چند صدساله برخوردار می باشد . به طور کلی هر روستا  دوست ‌داشتنی ‌تر از دیگری می باشد. این روستاها شامل  مانارولا، ریوماتزوره، مونته روسو، ورناتزا و کورنیلیا  می باشد. خط ساحلی، مجموع پنج روستا به همراه تپه ‌های پیرامون، پارک ملی چینکو تره را شامل می شود که  در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. در طول قرن ‌ها این منطقه از جاذبه ‌های گردشگری شمال غربی ایتالیا  به شمار می رود. نمای ساختمان‌ها با رنگ ‌های روشن و مختلف، ساحل صخره‌ای دریا، مسیرهای پیچ در پیچ و غذاخوری‌های ایتالیایی که با تازه‌ترین غذاهای دریایی از مهمانان پذیرایی می‌ کنند، از جمله جذابیت‌های چینکو تره به شمار می رود. 

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

زمان بازدید از سینکو تره

زمان در این روستاها به کندی پیش می رود یا گاهی حس می کنید که زمان توقف کرده است.  در واقع سینکو تره ایتالیا به دلیل همین موضوع به مقصدی با تفریحات بی پایان معرفی می شود. بنابراین برای سفر یک روزه انتخاب مناسب نخواهد بود چرا که مدت زمان زیادی برای رسیدن به ماهیت این روستا نیاز خواهید داشت. با این حال حتی اگر زمان شما در تور ایتالیا و بازدید از این کشور اندک است بهتر است پس از بازدید از بناهای باستانی و تاریخی رم باستان سری هم به این منطقه بزنید. به طور کلی 4 یا 5 روز نیاز است تا به خوبی از روستا ها را بازدید کنید یک شب اقامت به شما اجازه می دهد تا با فضای شبانه و حال و هوای کافه های نزدیک ساحل آشنا شوید.

Image

پنج روستای شگفت انگیز سینکو تره

روستاهای مشهور مهمترین دیدنی های شهر سینکو تره را شامل می شوند، روستای ریوماجیوره، اولین روستایی است که در ورود می توانید از آن دیدن نمایید. در این روستا خانه هایی را خواهید دید که از سقف های رنگی برخوردار می باشند و به صورت پلکانی بر روی یکدیگر قرار گرفته شده اند. این خانه در یک مسیر باریک به خط ساحلی می رسند دیدن منظره غروب از بالای این خانه بسیار تماشایی و لذت بخش خواهد بود.  در کنار اسکله باغ گیاه شناسی و مرکز تماشای پرندگان از تجربه هایی جذاب در این روستا می باشد.

از دیگر روستاهای واقع در سینکو تره، مانورلا می باشد روستایی با ویژگی های منحصر به فرد و دوست داشتنی که توجه هر مخاطبی را به خود جلب خواهد کرد.  این روستا از خیابان های اصلی و پر رفت و آمد بوده و  این روستای دیدنی به صورت پله ای می باشد و تا نزدیکی خط ساحلی کشیده شده است. در انتهای این روستا به یک خط ساحلی نزدیک خواهید شد که غروب زیبای این روستا نیز بسیار دلپذیر و چشم نواز است قدم زدن در کنار اسکله و دیدن قایقران ها و ماهیگیران بهترین  تجربه های سفر به این روستا محسوب می شود. همچنین می توانید تجربه ی  کوهنوردی  را در این  روستا داشته باشید و از زیبایی های آن دیدن فرمایید.
کورنیگلیا، روستایی که به صخره های بلند و مرتفع معروف است  با نشستن در لبه صخره های ۱۰۰ متری می توانید هیجان زیادی را حس نمایید.  مزارع انگور از دیگر زیبایی های این روستا محسوب می شود که نمای زیبایی از دریا را پیش روی شما قرار داده . این روستا تنها روستای واقع در شهر سینکوه تره می باشد که امکان دسترسی به ساحل نداشته ولی خیابانی که تراسی رو به دریا به شمار می رود. 

Image

 
روستای ورنازا از مهمترین بنادر این منطقه بوده که می توانید از آن دیدن نمایید. این بندر کوچک از قدمتی بسیار طولانی برخوردار می باشد. خانه های نرگی را از جذابیت های این روستا می دانند که بسیار  تماشایی می باشد. آمفی تئاتر از دیگر جذابیت های این روستا می باشد که  می توانید چنین نمایی را از کافه های اطراف ساحل نیز مشاهده نمایید. همچنین با سرو غذاهای ایتالیایی لذیذ و خوشمزه می توانید تجربه های بیشتر داشته باشید. این روستا دارای کوچه های پر پیچ و خم می باشد. 
مونتروسو از دیگر دیدنی های شهر سینکو تره بوده که  به عنوان تنها روستایی شناخته می شود که از نوار ساحلی برخوردار می باشد. تنها کافیست با پیاده روی کردن در کنار این ساحل از چشم اندازهای زیبایی دیدن کنید. این روستا در تابستان نیز از مناظر زیبایی برخوردار می باشد  رستوران های ساحلی که در بخش های مختلفی از روستا قرار دارند به عنوان جذابیت های آن برای گردشگران شناخته می شود .

شهر سینکو تره از مکان های دیدنی ایتالیا به شمار می رود  که کمتر کسی از آن مطلع می باشد و شما در سفر خود به این منطقه می توانید با یکی از بکرترین جاذبه های ایتالیا آشنا شوید این شهر جذابیت های متنوعی را برای گردشگران در خود جای داده است.

مطالب مرتبط : 

برج پیزا ایتالیا
دولومیت ایتالیا
کاخ ریولی ایتالیا
قلعه دل مونته ایتالیا
فواره تروی ایتالیا
هرم سیستیا ایتالیا
کاخ آبی ایتالیا 
کلیسای سانتا ماریا دل فیوره
کانال ونیز ایتالیا
تفریحات ایتالیا  

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر