×

کانال ونیز

راهنمای سفر به اروپا  /  راهنمای سفر به ایتالیا /  مناطق دیدنی در ایتالیا  /  کانال وینز

کانال بزرگ ونیز به عنوان اصلی ترین آبراه شهر ونیز در ایتالیا به شمار می رود که از میان شهر ونیز گذشته و آن را به دو قسمت تقسیم خواهد کرد. یکی از زیباترین شهرهای شمال ایتالیا ونیز می باشد، درون خود دارای آبراه ها و کانال های آبی است که رفت و آمد مردم از طریق همین کانال ها انجام می شود. ضمن اینکه  گردشگران تور ایتالیا نیز با اجاره قایق از این آبراه زیبا مشاهده می نمایند و  از مناظر اطراف بهره مند می گردند. در کرانه های آبراه اصلی ونیز ساختمان های زیبا و تاریخی شهر قرار دارد که  چشم هر بیننده ای را محسور خود خواهد کرد. به طور کلی کانال اصلی شهر ونیز در ادامه خود به آبراه هایی کوچکتر تقسیم خواهد شد که قایق هایی خوش ساخت در جای جای آن در حال حرکت می باشند . در واقع  سفر با قایق بر روی این آبراه و شاخه های آن محبوب ترین جاذبه گردشگری در شهر ونیز به شمار می رود. 

Image

موقعیت جغرافیایی شهر ونیز

در منطقه ونتو ایتالیا شهر رویایی ونیز به عنوان یکی از شمالی ترین ایالت‌های این کشور شناخته می شود . این شهر باستانی و از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار بوده و  در ابتدا در 100 جزیره کوچک در دریای آدریاتیک ساخته شده بود. در عوض جاده‌ها و خیابان های ماشین رو، برای عبور و مرور به یک سری آبراه‌ها و کانال‌های آبی مجهز می باشد که رفت و آمدها از طریق آن ها صورت می گیرد و هیچگونه وسیله نقلیه ماشینی در این شهر وجود نخواهد داشت. 

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

تاریخچه شهر ونیز

شهر ونیز بعد از سقوط امپراتوری روم، بین شهرهای اصلی ایتالیا ایجاد شد. این شهر در اصل جزیره ای زیبا به شمار می رود که شامل چندین جزیره کوچک بوده، در شمال کشور ایتالیا قرار دارد و جزیی از خلیج تالاب ونتزیا محسوب می شود. همانطور که عنوان شد این جزایر کوچک توسط کانال های آبی به یکدیگر اتصال می یابند و وسیله نقلیه رایج این شهر قایق هایی بوده که در این کانال‌ها تردد دارند و چیزی به اسم خودرو در این شهر وجود ندارد.

Image

جاهای دیدنی ونیز

یکی از مشهورترین مناطق این شهر، کانال آن بوده که در دنیا به نام کانال بزرگ معرفی می گردد که در زمان رنسانس اهمیت بالایی را در بر می گیرد. میدان مرکزی شهر یکی دیگر از مناطق بی نظیر این شهربوده که به نام پیازا سان مارکو نامگذاری گردید. وجود طیف وسیعی از موزائیک‌های بیزانس و میدان سنت مارک باسیلیکا را می توان در این شهر مشاهده نمایید. میدان سنت مارک یکی از پر بازدید ترین جاهای دیدنی ونیز معرفی می گردد. این مکان محل دفن مرقس از حواریون حضرت مسیح بوده و هیمن موضوع باعث شده تا  مورد توجه واقع شود؛ سنت مارک لقب این شخص می باشد. کلیسای سنت مارک از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر شگفت‌ انگیز می باشد. شهر ونیز از  محبوب ترین شهرهای دنیا و از بزرگترین پایگاه‌های گردشگری کشور ایتالیا و حتی جهان به شمار می رود که همواره  سالیانه میزبان بسیاری از گردشگران سر تا سر دنیا می باشد. با توجه به آمار به دست آمده  تعداد بازدید کنندگان این شهر تاریخی تا سالی بیست میلیون نفر نیز خواهد رسید. علت این امر ضمن برخورداری از معماری زیبا و شکل و شمایل خاص این شهر، آثار تاریخی و دیدنی متعددی می باشد که در آن قرار دارد. یکی از جذاب ‌ترین جاهای دیدنی ونیز کانال ونیز بزرگ‌ می باشد. این کانال به اندازه ای از  زیبا برخوردار است که بسیار تماشایی می باشدو به خوبی به عنوان یک گذرگاه مشهور و معروفی برای گردشگران و توریست‌ها شناخته می شود. قسمت ‌های مهم ونیز همچون: پل ریالتو، میدان سن مارکو و کلیسای جامع سن مارکو را توسط این کانال به یکدیدگر پیوند می بخشد. 

مطالب مرتبط : 

برج پیزا ایتالیا
سینکو تره ایتالیا
دولومیت ایتالیا
کاخ ریولی ایتالیا
قلعه دل مونته ایتالیا
فواره تروی ایتالیا
هرم سیستیا ایتالیا
کاخ آبی ایتالیا 
کلیسای سانتا ماریا دل فیوره
تفریحات ایتالیا 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر