×

دولومیت

راهنمای سفر به اروپا  /  راهنمای سفر به ایتالیا /  مناطق دیدنی در ایتالیا  /  دولومیت

در شمال شرق ایتالیا دولومیت قرار دارد که رشته‌ کوهی است که در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسید. دولومیت بخشی از آلپ و یکی از جاهای دیدنی ایتالیا به شمار می رود  که در سراسر ایتالیای شمالی (تیرول جنوبی، ترنتینو و بلونو) ادامه دارد و بلندترین ارتفاع قله آن ۳,۳۴۳ متر می باشد. کوه‌های دولومیت جهت انجام ورزش های اسکی در زمستان و کوهنوردی، پیاده ‌روی، دوچرخه سواری و... در اواخر بهار و تابستان شناخته تر می باشند. همچنین می ‌توانید بعضی از زیبا ترین مناظر کوهستانی با دیوارهای عمودی و صخره‌ های مرتفع را در کنار دره‌ های باریک، عمیق و طولانی  مشاهده نمایید.

Image

کوه های دولومیت کجاست؟

کوه‌های دولومیت در شمال شرقی ایتالیا در میان استان ‌های بلونو، ترنتینو و تیرول جنوبی قرار دارد  که میان  رشته کوه‌های آلپ سوئیس و اتریش نیز قابل رویت است.  این کوه‌ها در شمال غربی با دره‌های ایزارکو  و در  شمال با پوستریا ، و از  شرق و جنوب با  پیاو احاطه شده‌اند.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

معرفی کوه های دولومیت

کوه‌ های دولومیت به عنوان جاذبه های گردشگری کورتینا دامپتزو در ایتالیا شناخته می شوند که با دیواره‌ های سنگ آهکی سربه‌ فلک‌ کشیده و دره‌ های سرسبز و خارق‌العاده، ستون‌های عمودی، یخچال‌های طبیعی، مراتع آلپ و دریاچه‌های زلال کوهستانی معروف می باشد. 
 لوکو ربوزیه، معمار برجسته فرانسوی بزرگ ‌ترین معماری طبیعی در جهان ، دولومیت آلپ معرفی می کند. چشم‌اندازهای پانورامایی دولومیت اغلب به دلیل زیبایی کوه‌های آهکی رنگ‌ پریده آن می باشد. با وجود انکاه دولومیت زیرشاخه‌ای از رشته کوه‌های آلپ به شمار می رود، کاملا با سایر مناطق این رشته کو‌ه‌ها تفاوت دارد.این محدوده دارای تعدادی قله چشمگیر بوده که ۱۸ مورد از آن ‌ها دارای ارتفاعی بیشتر از ۳,۰۵۰ متر می باشند. در گذشته بسیاری از بخش‌های شیب‌دار در ارتفاعات کم، جنگلی بودند که امروزه فقط گوشه‌ای از آن جنگل‌ها در کنار علفزارها باقی مانده است.

Image

تاریخچه کوه های دولومیت

خط مقدم بین ارتش ایتالیا و اتریش-مجارستان در طول جنگ جهانی اول، از میان کوه‌های دولومیت عبور می کرد. جایی که هر دو طرف به شکل گسترده از مین استفاده می کردند. جالب اینکه این کوهستان برای سربازان ایتالیا و اتریش-مجارستان به‌عنوان یک قلعه جنگی به شمار می رفت. طرف‌ های متخاصم توپخانه‌های سنگین خود را در این منطقه قرار داده بودند.  تونل‌هایی را در زیر مواضع یکدیگر ایجاد نموده و به این صورت قله‌های کوه‌ها را منفجر کردند تا با ایجاد بهمن‌، منجر به کشته‌ شدن دشمن شوند. ارتش‌ها همچنین پناهگاه‌های زیادی در این منطقه بنا و درون کوه را به همین منظور حفاری نمودند.در سال ۲۰۲۱ در بالای مونت کریستالو کوهنوردان ایتالیایی خانه متروکه ‌ای در ارتفاع ۲۷۰۰ متری پیدا کردند که گمان می‌رود در سال ۱۹۱۵ توسط سربازان ایتالیایی و به‌عنوان پناهگاهی برای اختفا ساخته بودند. همواره گردشگران زیادی در طول سال از این مکان دیدن می کنند.

علت نامگذاری و شهرت دولومیت

کوه‌های دولومیت برگرفته از نام  زمین شناس فرانسوی دیودونه دولومیو» در قرن هجدهم گرفته‌ شده که اولین مطالعه علمی را در مورد منطقه و زمین‌شناسی آن انجام داد. کوهستان‌های دولومیت، زیبایی منحصربه ‌فردی را به خود اختصاص داده است . تقریبا دامنه‌ های عمودی دارد و به نظر قله‌ها آسمان را به دوش دارد. کوده مارمولادا در مرز بین دو منطقه ترنتینو و ونتو بلندترین قله‌ دولومیت محسوب می شود. ارتفاع زیاد این محیط باعث شده تا  محلی ایدئال جهت اسکی باشد.

Image

بهترین زمان سفر به کوه های دولومیت

کوه ‌های دولومیت، مقصدی کوهستانی در تمام طول سال به شمار می رود که دارای  دو فصل اوج گردشگری می باشد. تابستان جهت پیاده‌روی، کوهنوردی و دوچرخه ‌سواری در کوهستان و زمستان برای اسکی بسیار محبوبیت دارند. از ژوئن تا اوت اوج فصل پیاده‌ روی می باشد. در صورتی که قصد دارید به‌ طور کامل از شلوغی دوری باشید، ماه‌ های مه یا سپتامبر انتخاب خوبی برای سفر خواهد بود. با این حال، حتی در ماه‌ های اوج گردشگری نیز می ‌توانید بدون ازدحام زیاد، از نقاط برتر دولومیت بازدید کنید. 
تعداد گردشگران در کوه‌های دولومیت در فصل بهار کمتر می باشد و برای کسانی که به‌ دنبال سفر مقرون‌ به‌ صرفه می باشند، مناسب خواهد بود.همچنین کلبه‌ های کوهستانی در این فصل فعالیت نخواهند داشت. بیشترین گردشگر در تابستان، به ‌خصوص ماه اوت راهی این منطقه می ‌شوند و این فصل از نظر آب ‌وهوایی بهترین زمان سفر به دولومیت به شمار می رود. فصل پاییز با مقداری برف همراه خواهد بود بنابراین  تعداد گردشگران کمتر می باشد. بسیاری از افراد نیز جهت اسکی در زمستان به کوه‌های دولومیت سفر می کنند.

مطالب مرتبط : 

برج پیزا ایتالیا
سینکو تره ایتالیا
دولومیت ایتالیا
کاخ ریولی ایتالیا
قلعه دل مونته ایتالیا
فواره تروی ایتالیا
هرم سیستیا ایتالیا
کاخ آبی ایتالیا 
کلیسای سانتا ماریا دل فیوره
کانال ونیز ایتالیا
تفریحات ایتالیا  

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر