×

کاخ آبی ایتالیا

راهنمای سفر به اروپا  /  راهنمای سفر به ایتالیا /  مناطق دیدنی در ایتالیا  /  کاخ آبی

کاخ آبی ایتالیا، به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در ایتالیا شناخته می شود. در حال حاضر بخشی از کاخ آبی به عنوان موزه فرهنگ و هنر کاربرد دارد. در ساحل رودخانه آرنو می توان از کاخ آبی پیزا بازدید نمود. قدمت این بنای تاریخی به قرن یازدهم میلادی ارتباط دارد. ولی با گذشت  قرن های شانزدهم و هفدهم میلادی بخش های جدیدی به آن افزوده شد. خانواده های مشهور که از نفوذ بالایی برخوردار بودند در طی دوران مختلف صاحب این کاخ با شکوه و تاریخی بوده اند. 

Image

تغییرات کاخ آبی طی قرون مختلف

 کاخ آبی در قرن نوزدهم بازسازی گشت و شاخه ی دیگر به آن افزوده شد. با این بازسازی نمای کاخ به رنگ آبی نمادین فعلی  تغییر نمود. فضای داخلی کاخ از تزیینات و نقش و نگارکه به  قرن نوزدهم مرتبط می شد ،تغییر کرد. طبقه اول کاخ کاملا لوکس و مبله می باشد که حاکی از طراحی داخلی اشرافی قرن نوزدهم داشت. موزه ی فرهنگ و هنر در قسمت دیگر از کاخ آبی را به خود اختصاص داده است.موزه پیزا بیش از 300 اثر هنری را در خود جا داده است که از قرن 14 تا 20 را شامل می شود. این آثار به هنرمندان سرشناسی مانند Nino Pisano، Cecco di Pietro و Benozzo Gozzoli تعلق دارد . طی زمان های مختلف کاخ آبی همواره  تغییرات زیادی را به خود دیده است. آثار باستانی و هنری زیادی به آن افزوده شده است. ولی ماندگاری و قدمت تاریخی این بنا همچنان پابرجا است. 

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

تاریخچه بنای تاریخی کاخ آبی

این ساختمان که در ابتدا به نام دیگری شناخته می شد ،در اواخر قرون وسطی با نام Palazzo Blu معرفی گردید. این ساختمان متعلق به یکی از مهم ترین مالکین پیزا به نام Dell’Agnellos بود که در دو خانه برج مانند نزدیک به هم زندگی می کردند.  در سال 1356 میلادی تصمیم گرفتند که با یک پل این دو برج را به هم ارتباط دهند که در نهایت تبدیل به یک ساختمان شیک و زیبا گشت. تا جایی که چارلز هشتم پادشاه فرانسه در سال ۱۴۹۴ وقتی که به پیزا آمد در این ساختمان اقامت کرد.
این ساختمان همواره در دوره های مختلف به خانواده های مشهور و اشرافی داده شده است که در دهه 1500 کاخ به خانواده های Sancasciani و سپس Del Testa رسید. بین سال های 1577 تا 1789 که به Bracci Cambinis فروخته شده بود و با تغییراتی نیز مواجه شد. تغییرات نما و طراحی جزیی پنجره ها و بالکن از جمله این تغییرات محسوب می شدند. Fondazione Pisa در اوایل قرن بیستم کاخ آبی پیزا را خریداری نمود و از آن به عنوان مکانی برای انتقال فرهنگ، هنر و تاریخ ایتالیا بهره برداری نمود.

چرا توریست ها کاخ پیزا را می پسندند؟ 

این کاخ برای گردشگران به عنوان یک  اقامتگاه تاریخی، گردشگری و توریستی شناخته می شود. کارکنان کاخ به زمان های مختلفی همچون  ایتالیایی، اسپانیایی، آلمانی و انگلیسی تسلط کامل دارند. لذا برقراری ارتباط بسیار راحت خواهد بود. قسمتی از کاخ که از آن به عنوان هتل بهره برداری می گردد از  اتاق های مجهز و تمیزی برخوردار بوده که گردشگران می توانند در آنجا اقامت راحتی داشته باشند. همچنین می توان به صورت  آنلاین اتاق را رزر کرد  و توریست هایی که قصد بازدید از کاخ را دارند می توانند برای راحتی رفت و آمد از قبل اتاقی را در آنجا رزرو نمایند.بازدید از کاخ آبی برای توریست ها خلاصه ایی از جمع آوری اطلاعاتی در رابطه با  فرهنگ و تاریخ ایتالیا خواهد بود. زمانی که می توان از آن به عنوان عصر پیشرفت و دوره ی شکوفایی ایتالیا در عرصه ی فرهنگ و هنر یاد آور شد.

Image

آثار مهم و معاصر در موزه ی کاخ آبی

همانطورکه می دانید ایتالیا تاریخ کهن شگفت انگیز و جذابی دارد که همین موضوع باعث شده تا همواره مردم زیادی درباره ی مردم شناسی و قدمت دیرینه ی ایتالیا کنجکاوی کنند. در این ساختمان قسمتی از آن مربوط به  مردم شناسی و رسم و رسوم می باشد. در این قسمت عکس، اشکال، ابزار، مجسمه ها و نقش و نگارهایی درباره ی زندگی مرسوم مردم ایتالیا در دوران قرون وسطی قرار دارد. این تصاویر و نمادها از طریق داستان های زندگی مردم در مزرعه، معدن، تئاتر های عامیانه و روابط مردم محلی انتقال یافته و کشیده شده است. نمونه های دیگر نیز به دوران جنگ، فقر، بیماری، آزار و اذیت نژاد پرستانه و مبارزه برای آزادی مربوط می شوند. به طور کلی  طرز زندگی مردم و آداب و رسوم حاکی از بخش بزرگی از تاریخ یک کشور خواهد بود. بنابرایت  کاخ آبی پیزا به عنوان  بزرگ ترین منابع جهت جمع آوری اطلاعات درباره ی ایتالیا و مردم می باشد. 

مطالب مرتبط : 

برج پیزا ایتالیا
سینکو تره ایتالیا
دولومیت ایتالیا
کاخ ریولی ایتالیا
قلعه دل مونته ایتالیا
فواره تروی ایتالیا
هرم سیستیا ایتالیا
کلیسای سانتا ماریا دل فیوره
کانال ونیز ایتالیا
تفریحات ایتالیا 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر