×

کاخ ریولی

راهنمای سفر به اروپا  /  راهنمای سفر به ایتالیا /  مناطق دیدنی در ایتالیا  /  کاخ ریولی

کاخ ریولی  از مکان های دیدنی پاریس می باشد که  شاید کمتر کسی باشد آن را در لیست گردشگری خود قرار نداده باشد. پاریس شهری زیباییست که تمام تصویر تاریخی اروپا را در خود نگه داشته است. کاخ ریو در کشور ایتالیا؛ شهر تورین قرار دارد. کاخ ریولی  که به عنوان موزه هنرهای معاصر می باشد به عنوان یک اقامتگاه‌ قدیمی سابق برای خاندان سلطنتی ساووی در تورین شناخته می شد که در سال ۱۷۸۸، با سبک معماری باروک بنا گردیده است.  این بنا به عنوان میراث جهانی در لیست یونسکو ثبت شده است و امروزه موزه هنرهای معاصر می باشد. میان موزه لوور و میدان کنکورد، مسیرهای شنی این پارک و تفریحگاه سرسبز به عنوان یک میزبان برای گردشگرانی شناخته می شود که از زمان افتتاح این پارک در سده ۱۶ میلادی، به این پارک می‌آیند تا از منظره رود ریولی را مشاهده کنند و لذت ببرند. مجسمه‌ های باشکوهی در پارک شهری وجود دارد که نسخه اصلی آن ها به موزه لوور انتقال داده شده است و نمونه شبیه سازی شده در پارک خودنمایی می نماید. در این مجموعه باغ ‌هایی به سبک‌ های مختلف طراحی گردیده اند. 

Image

کاخ ریولی  و موزه هنرهای معاصر

همانطور که می دانید کاخ ریولی یک از اقامتگاه‌ های قدیمی خاندان سلطنتی ساووی در تورین شناخته می ‌شود که در سال ۱۷۸۸، با سبک معماری باروک ایجاد گردید. در حال حاضر این بنا در لیست بنای تاریخی سازمان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، در حال حاضر میزبان موزه هنرهای معاصر می باشد.  در سال ۱۹۸۴، این موزه به عنوان اولین موزه هنرهای معاصر در ایتالیا افتتاح شد که ضمن  بر گردآوری و نمایش آثار هنری، به فعالیت‌های تحقیقاتی و برنامه‌های آموزشی نیز رسیدگی می کند.  خیابان قدیمی ریوُلی در شهر پاریس میان میدان کًنکورد و موزه لوور ایجاد شد. این خیابان که در زمان ناپلئون به این بخش از پاریس افزوده گردید، از معماری منحصر به‌ فرد و چشمگیری برخوردار می باشد. این میدان در واقع ایده‌ی ساخت یک مسیر شاهی شرقی غربی در پاریس بود که قرار بر عبور و مرور حکومت پادشاهی داشت، ولی هرگز صورت نگرفت . در واقع بعد از  شورش‌ های اطراف باغ تویلری  به یک مسیر ارتباطی بین میدان کنکورد و کاخ لوور نیاز شد. ناپلئون با نقشی که در سرکوب شورش ‌ها و اعتراضات طرفداران سلطنت در سال ششم انقلاب داشت، به این موضوع کاملا آگاه بود. او در اوایل پاییز آن سال، مامور سرکوب شورش طرفداران سلطنت در منطقه کلیسای سَن رُش واقع در خیابان سنت اُنوره شده بود.

Image

تاریخچه ساخت خیابان ریولی  

در نه اکتبر سال ۱۸۰۱ میلادی درست وقتی که ناپلئون در نقش کنسول اول در کشور فرانسه شناخته می گشت. او با الهام‌ از یک پروژه انقلابی که در سال ۱۷۹۳ میلادی مطرح گردیده بود، فرمانی را صادر نمود که بر حسب آن باید بین باغ تویلری، میدان وندوم، خیابان سنت اُنوره، خیابان سن فلورنتین، باغ‌های مجمع اَسومپسیون، بلوار کَپوسین و فوییان مسیری تازه باز می گشت. این خیابان جدید به پاسداشت مهم‌ترین پیروزی نظامی فرانسه در ایتالیا در نخستین لشکرکشی به این کشور؛ ریوُلی نامیده شد. نحوه ساخته شدن خیابان ریولی امکان ایجاد دو خیابان دیگر به نام‌های کاستیلیون و پیرامید را نیز فراهم ساخت. عملیات تخریب و پاک‌ سازی برای احداث این گذرگاه مهم و جدید در سال ۱۸۰۲ میلادی آغاز گردید. ریولی تا سال ۱۸۰۳ از میدان کُنکورد به‌ سمت خیابانی که امروزه اِشِل نام دارد، در امتداد باغ‌ها و قصر تویلری و لوور گسترش پیدا نمود. در سال ۱۸۰۴ میلادی این خیابان جهت جشن‌ تاج‌ گذاری ناپلئون سنگ ‌فرش گردید.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

دو معمار مشهور به نام‌های پِرسیه و فونتِن طراحی ساختمان‌ها را به شکلی که با طراحی پارک و قصر مجاورشان هماهنگی داشته باشد، برعهده گرفتند. آن ها جهت ساخت این تفرجگاه تصمیم داشتند از چیدمان منظمی برای نما استفاده نمایند که هویتش را وام دار طاق‌های تزئین شده بود. کاخ ریولی محل اقامت و اسکان سلاطنین ایتالیایی می باشد  که در شهر تورین قرار دارد. تزیینات چشم نواز مرمری این قصر، گالری بزرگ و زیبا و پارک زینت شده با انواع درختان و سایه سارها از ویژگی‌های خاص قصر بزرگ و رویایی ان به شمار می رود که در آثار میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

مطالب مرتبط : 

برج پیزا ایتالیا
سینکو تره ایتالیا
دولومیت ایتالیا
قلعه دل مونته ایتالیا
فواره تروی ایتالیا
هرم سیستیا ایتالیا
کاخ آبی ایتالیا 
کلیسای سانتا ماریا دل فیوره
کانال ونیز ایتالیا
تفریحات ایتالیا  

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر