×

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره

راهنمای سفر به اروپا  /  راهنمای سفر به ایتالیا /  مناطق دیدنی در ایتالیا  /  کلیسای سانتا ماریا دل فیوره

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره و کلیسای جامع فلورانس کلیسای اصلی شهر فلورانس ایتالیا به شمار می رود. به طور کلی به صورت متداول، اندومودی فیرنزه مورد خطاب است، در سال ۱۲۹۶ میلادی بر حسب طراحی آرنولفو دی کامبیو به سبک معماری گوتیک آغاز به  ساخت نمود. و در نهایت از نظر ساختمانی در سال ۱۴۳۶ با گنبدی به اتمام رسید که توسط فیلیپو برونلسکی مهندسی شده بود. مجتمع کلیسای جامع، که در پیزا دل دومو واقع گردیده، شامل تعمید گاه و برج کلیسای جوتو است. سه ساختمان به عنوان مکان میراث جهانی یونسکو است که مرکز تاریخی فلورانس را در بر می گیرد و جاذبه اصلی برای توریست ‌هایی می باشد.

Image

تاریخچه کلیسای سانتا ماریا دل فیوره

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره  در مرکز شهر واقع شده است که از مجموعه ‌ی بی‌نظیری از آثار تاریخی هنر کلاسیک برخوردار می باشد و به علت  طراحی خاص طاق گرد و منحصربه‌ فردی که دارد ، از شهرتی جهانی برخوردار می باشد. گردشگران می ‌توانند با گذراندن ۴۶۳ پله‌ی کلیسا، به پشت بام رسیده و به تماشای منظره‌ای زیبا از فلورانس بپردازند. کلیسای جامع اصلی‌ ترین کلیسای فلورانس به شمار می رود که در سال ۱۲۹۶ میلادی با توجه به طرحی از آرنولفو دی کامبیو و به سبک معماری گوتیک ساخته شد. البته در سال ۱۴۳۶ ساخت آن با گنبدی که فیلیپو برونلسکی طراحی شده بود، به اتمام رسید. این بنا به عنوان مشهور‌ترین کلیساهای ایتالیا به شمار می رود  و بخش داخلی آن نیز بسیار عظیم و جالب خواهد بود. برج ناقوس کلیسا نیز در سال ۱۲۳۴ توسط نقاشی به نام جونو دی بوندونه طراحی و با کمی تغییر بعد از مرگش ساخت آن تکمیل گردید. بوندونه جهت طراحی این برج از معماری گنبد سلطانیه الهام گرفته شده است. دیوارهای داخلی بنا با مرمرهای مختلفی ایجاد شده که رنگ ‌ها را به شکل فریبنده‌ای با یک‌دیگر ترکیب می نماید.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

قسمت بیرونی کلیسای سانتاماریا دل فیوره

اگر چه در قرن نوزدهم عمده ‌ی قسمت بیرونی کلیسای سانتاماریا دل فیوره ساخته شده، بسیار شبیه به معماری اصلی کلیسا در دوران قرون وسطی می باشد و به خوبی با برج Giotto در گوشه‌ ی کلیسا سازگار می باشد. در قسمت بیرونی از سنگ مرمر مربوط به توسکان استفاده شده به همراه طاقچه ‌های مجسمه و طرح‌های پیچیده برخوردار می باشد. یک پنجره‌ی مدور بزرگ در بالای درگاه مرکزی کلیسا وجود دارد که به صورت گل رز وجود دارد و بسیار بر نمای خارجی کلیسا افزوده است. در اطراف این پنجره‌ ی دایره ‌ای هم طرح‌هایی از صلیب مشاهده می گردد و هم مجسمه ‌هایی از حواریون وجود دارد . دو نمونه ی کوچک ‌تر از همین پنجره‌ی مدور بزرگِ گل ‌رز مانند در سمت‌ های چپ و راست نمای برو به رو کلیسا هم وجود دارند.

Image

فلورانسی ها و کلیسای دلفیوره

میدان دومو دریت مکانی که  کلیسای جامع دلفیوره در آن قرار داده شده است؛ در مرکز فلورانس افسانه ای واقع شده می باشد و ساکنان آن احساس پرشور و ویژه ای به دلفیوره می بخشند. عزت نفس و شعف بالایی با  "گنبد بزرگ" (دلفیوره) همواره به شهروندان فلورانس می دهد. ساختار کلیسای فلورانس نشان دهنده شخصیت منحصر به فرد و زیبایی شهروندان فلورانس می باشد که اشکال معماری ساده را تحسین می نماید. دلفیوره، آثار هنری ارزشمند عظیمی از جمله پرتره مشهور دانته که به وسیله میشلینو کشیده شده، را در دل خود قرار داده است. این کلیسا همانند سایر کلیساهای فلورانسی حسی از "تقوای محض" را با خود دارد و روحانیت عمیقی را به بازدیدکنندگان انتقال می دهد. "از افتخار فلورانسی ها را می توان این را دانست که، وقتی میکل آنژ جهت ساختن گنبد سن پیتر به رم مراجعه می نمود، در حالی که زیر سقف گنبد برونلسکی ایستاده بود، عنوان کرده بود به رم می روم جهت ساختن خواهر شما، بزرگ تر اما نه زیباتر."
فلورانسی ها از سال ۱۴۰۰ میلادی دفن افراد مشهور در کلیسا را ممنوع نمودند تا فضایی آرام و روحانی جهت تفکر و دعا در این مکان را افزایش دهند.

مطالب مرتبط : 

برج پیزا ایتالیا
سینکو تره ایتالیا
دولومیت ایتالیا
کاخ ریولی ایتالیا
قلعه دل مونته ایتالیا
فواره تروی ایتالیا
هرم سیستیا ایتالیا
کاخ آبی ایتالیا 
کانال ونیز ایتالیا
تفریحات ایتالیا 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر