×

جشن های اسپانیا

اینجا هستید : راهنمای سفر به اروپا  »  راهنمای سفر به اسپانیا » جشن های اسپانیا

به طور سنتی، بیشتر تعطیلات در اسپانیا ریشه مذهبی دارند. در سطح ملی، مهمترین آنها پنج شنبه مقدس (یا بزرگ)، جمعه خوب، دوشنبه عید پاک، کورپوس کریستی، جشن سنت جیمز (25 ژوئیه) و روز همه مقدسین (1 نوامبر) است. مهمترین روز دوره کریسمس و روزی که کودکان در آن هدایا دریافت می کنند، روز سه پادشاه یا عیسی (6 ژانویه) است. در مقابل، تعطیلات غیر مذهبی و مدنی نسبتاً ناچیز بوده است. رژیم فرانکو روز 18 ژوئیه، روزی که جنگ داخلی اسپانیا آغاز شد، یک تعطیلات ملی اعلام کرد، اما پس از سقوط رژیم، این تعطیلات کنار گذاشته شد. از سال 1978 تعطیل رسمی ملی روز قانون اساسی (6 دسامبر) نامگذاری شده است. کاتالونیا و کشور باسک تعطیلات رسمی "ملی" خود را دارند و هر یک از جوامع خودمختار خود را با تعطیلات منطقه ای جشن می گیرند.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

یکی از تعطیلات مهم، هم مذهبی و هم مدنی است. 12 اکتبر روز باکره ال پیلار و همچنین روزی است که در آن "کشف" آمریکا جشن گرفته می شود (همتای جشن روز کلمب در ایالات متحده). آن را در زمان های مختلف روز مسابقه و روز اسپانیایی نامیده اند. رقصنده‌ها و سرگرمی‌ها خیابان‌ها را پر می‌کنند در حالی که سه پادشاه از روی شناور بچه‌ها آب‌نبات پرتاب می‌کنند. روز بعد، خانواده ها هدایایی را با هم رد و بدل می کنند و از یک ناهار بزرگ با هم لذت می برند، و همچنین یک کیک حلقه ای شکل سنتی به نام Roscón de Reyes که نشان دهنده جواهرات تاج است و یک لوبیا و یک اسباب بازی در داخل آن پنهان شده است.

امروز میخواهیم به بررسی روز همه مقدسین، جشنواره سن سباستین، جشنواره جارامپلاس، نمایشگاه بابونه، جشنواره شراب هارو و جشنواره سن آندرس بپردازیم.

 

روز همه مقدسین

روز همه مقدسین توسط کلیساهای کاتولیک رومی و پروتستان در اول نوامبر جشن گرفته می شود. زیارت قبور عزیزان در گذشته و گذاشتن گل یا شمع روشن کردن بر روی آنها رسم است. اگرچه در سراسر کشور جشن گرفته می شود، اما به ویژه در کادیز که جشن ها کمی متفاوت است، سرگرم کننده است. اینجا به توسانتوس معروف است و گادیتانوس ها (محلی های کادیز) کارهای عجیبی مانند آرایش خرگوش ها و خوک های شیرده در بازار انجام می دهند و از میوه ها عروسک درست می کنند. کل منطقه درگیر می شود و جشن ها تمام هفته ادامه دارد.

جشنواره سن سباستین

هر ژانویه، شهر شمالی اسپانیا، سن سباستین، با انفجار آتش‌سوزی و رقص در جشن قدیس حامی مایورکا، سنت سباستین، زنده می‌شود. به مدت دو هفته، بازدیدکنندگان و مردم محلی به طور یکسان از فعالیت های فرهنگی، رویدادهای ورزشی و سرگرمی لذت می برند. در واقع، این رویداد یکی از مهم‌ترین جشن‌های زمستانی اسپانیا است، کباب‌هایی در پالما برگزار می‌شود و طبل معروف تامبورادا که فضا را پر می‌کند.

جشنواره جارامپلاس

جشنواره جارامپلاس که هر 19 و 20 ژانویه در شهر پورنال در استان کاسرس برگزار می‌شود، شامل هزاران چرخش سخت به سمت شخصیت‌های شیطان‌مانند (جاریم پلاس) می‌شود تا ارواح شیطانی را از خود دور کنند. در طول جنگ، چند مرد جوان به نوبت لباس‌های ترسناک از پارچه‌های رنگارنگ، ماسک، شاخ‌های سبز و زره‌های بدن را می‌پوشند. به طرز شگفت انگیزی، به تصویر کشیدن جاریم پلاس آنقدر افتخار محسوب می شود که یک لیست انتظار 20 ساله وجود دارد! در حالی که منشاء دقیق جشنواره ناشناخته است، یک نظریه رایج این است که Jarramplas یک دزد گاو است که زمانی توسط مردم محلی مجازات شده است.

نمایشگاه بابونه در Sanlucar de Barra Meda

مردم محلی نوشیدنی محلی خود را با مصرف مقادیر ناسالم آن به همراه ماهی فراوان و تا پاهای خوش طعم جشن می گیرند. هفته به طور رسمی با روشن شدن چراغ ها شروع می شود، اما جشن ها معمولاً از اوایل آخر هفته قبل شروع می شوند. روز یکشنبه، یک نمایش آتش بازی تماشایی برای پایان دادن به جشنواره با صدای بلند وجود دارد.

 

جشنواره شراب هارو

جشن هایی در سراسر اسپانیا به مناسبت برداشت شراب اسپانیایی برگزار می شود. یکی از بهترین ها در هارو در منطقه La Rioja است. La Batalla de Vino یا مبارزه با شراب، با یک مهمانی خیابانی بزرگ در آستانه 29 ژوئن آغاز می شود. روز بعد، مردم محلی از کوهی در نزدیکی بالا می روند و با استفاده از اسپری، سطل، تپانچه آب یا هر چیزی که می توانند روی آن بگذارند، یکدیگر را با ریوجا خیس می کنند. نبرد سپس به پایین کوه و به شهر منتقل می شود، جایی که رقص و شادی عمومی ادامه دارد، همه با نوشیدن مقدار زیادی شراب قرمز همراه است. لباس کهنه بپوش!

جشنواره سن آندرس

در تئوری، فستیوال سن آندرس در مورد چشیدن شراب سال جدید است، اما معمولا بیشتر در مورد ایجاد سر و صدای زیاد در خیابان ها با قابلمه ها، تابه ها و اشیاء مختلف است. جشن‌ها قوطی‌ها و سایر اشیاء فلزی پر سر و صدا را که به سیم و نخ بسته شده‌اند در خیابان‌های شهر می‌کشند و همه تا ساعات اولیه نوشیدنی می‌نوشند.

مطالب مرتبط : 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر