×

اسپانیا در کجا قرار دارد؟

راهنمای سفر به اروپا  »  راهنمای سفر به اسپانیا » اسپانیا در کجا قرار دارد

اسپانیا، کشوری واقع در منتهی الیه جنوب غربی اروپا. این کشور حدود 85 درصد از شبه جزیره ایبری را اشغال می کند که با همسایه کوچکتر خود پرتغال مشترک است. اسپانیا کشوری تاریخی با قلعه‌های سنگی، کوه‌های پوشیده از برف، بناهای تاریخی وسیع و شهرهای پیشرفته است که همگی آن را به مقصدی مطلوب برای سفر تبدیل کرده‌اند. این کشور از نظر جغرافیایی و فرهنگی متنوع است. مرکز آن یک فلات مرکزی وسیع در ارتفاع نیم مایلی از سطح دریا است. بخش اعظم منطقه به طور سنتی به دامداری و تولید غلات اختصاص دارد. در این محیط روستایی بود که دن کیشوت اثر میگل دو سروانتس به سمت آسیاب‌های بادی بلندی که هنوز در چند نقطه مناظر پراکنده هستند، روانه شد.در مقاله امروز به مباحث اسپاگتی وسترن، حومه اسپانیا، فرهنگ اسپانیا و آب و هوای اسپانیا می پردازیم.

 

اسپاگتی وسترن

 در شمال شرقی این کشور دره وسیع رودخانه ابرو، منطقه کوهستانی کاتالونیا و دشت ساحلی تپه ای والنسیا قرار دارد. در شمال غربی، کوه‌های کانتابریان قرار دارد، رشته‌ای ناهموار که در آن دره‌های پوشیده از جنگل‌های انبوه و باران‌بار با قله‌های بلند پراکنده شده‌اند. در جنوب، زمین‌های پر از باغ مرکبات و آبی در دره رود گوادالکیویر قرار دارد که در اشعار مشهور شاعران اسپانیایی فدریکو گارسیا لورکا و آنتونیو ماچادو جشن گرفته می‌شود. بر فراز این دره سیرا نوادای پوشیده از برف بالا می رود. بخش جنوبی کشور صحرا است، گسترش صحرا که از طریق فیلم‌های «اسپاگتی وسترن» دهه 1960 و اوایل دهه 70 برای آمریکایی‌ها آشنا شد. سواحل جنوب شرقی مدیترانه و جزایر بالئاریک با درختان نخل، بوته‌های رزماری و سایر گیاهان گرمسیری پوشیده شده‌اند و از آب و هوای ملایمی برخوردار هستند و میلیون‌ها بازدیدکننده و بازنشسته به‌ویژه از شمال اروپا را به خود جذب می‌کنند.

حومه اسپانیا

حومه اسپانیا عجیب است، مملو از قلعه ها، قنات ها و خرابه های باستانی است، اما شهرهای آن به شدت مدرن هستند. پایتخت اندلس سویا (سویل) به دلیل فرهنگ موسیقی و شیوه های سنتی سنتی خود مشهور است. پایتخت کاتالونیا بارسلونا به دلیل معماری سکولار و صنعت دریایی. و پایتخت ملی مادرید به دلیل خیابان‌های پر پیچ و خم، موزه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها، و سبک زندگی شبانه‌روزی‌اش. مادرید بزرگترین شهر اسپانیا است و همچنین مرکز مالی و فرهنگی آن است، همانطور که برای صدها سال بوده است.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

فرهنگ اسپانیا

فرهنگ‌های متعدد و متنوعی که در اسپانیا شکل گرفته است - فرهنگ‌های کاستیلی، کاتالونیایی‌ها، لوزیتانی‌ها، گالیسی‌ها، باسک‌ها، رومی‌ها، عرب‌ها، یهودیان و روم‌ها (کولی‌ها) در میان دیگر مردمان- به خاطر غذاهای متنوع خود مشهور هستند. آداب و رسوم، و کمک های پربار به میراث هنری جهان. فاتحان رومی کشور زبان، جاده ها و بناهای تاریخی خود را ترک کردند، در حالی که بسیاری از بزرگ ترین فرمانروایان امپراتوری روم اسپانیایی بودند، از جمله تراژان، هادریان و مارکوس اورلیوس. مورها که تقریباً 800 سال بر بخش‌هایی از اسپانیا حکومت کردند، میراثی از معماری زیبا، غزل و علم به جا گذاشتند. روماها موسیقی پرهیجانی به نام کانته جوندو (شکلی از فلامنکو) را ارائه کردند، که به گفته گارسیا لورکا، «از نژادهای دوردست می آید و از گورستان سال ها و شاخه های بادهای خشک می گذرد. از اولین هق هق و اولین بوسه می آید.» حتی وندال‌ها، هون‌ها و ویزیگوت‌هایی که پس از سقوط روم سراسر اسپانیا را در نوردیدند، در کلمات و بناهای یادبود به یاد می‌آیند، که گارسیا لورکا را بر آن داشت که بگوید: «در اسپانیا، مردگان زنده‌تر از مردگان هر کشور دیگری در جهان هستند. "

 

در سال 1492، سالی که آخرین فرمانروایان مور از اسپانیا اخراج شدند، کشتی‌های تحت فرمان کریستف کلمب به آمریکا رسیدند. برای 300 سال پس از آن، کاشفان و فاتحان اسپانیایی به سراسر جهان سفر کردند و مدعی سرزمین‌های عظیمی برای تاج و تخت اسپانیا شدند، که جانشینی از فرمانروایان کاستیلی، آراگون، هابسبورگ و بوربون بودند. برای نسل‌ها اسپانیا بدون شک ثروتمندترین کشور جهان و مطمئناً دورافتاده‌ترین کشور جهان بود. اما با فرسایش مداوم امپراتوری قاره ای و ماوراء بحری خود در طول قرن های 18 و 19، اسپانیا در امور جهانی فراموش شده بود، اما برای سه سالی که جنگ داخلی اسپانیا (1936-1939) که از نظر ایدئولوژیکی بارها بود، این کشور را در معرض خطر قرار داد نجات داد. مرکز صحنه جهان، تنها برای اینکه در طول چهار دهه حکومت دیکتاتور فرانسیسکو فرانکو، هر چه بیشتر منزوی و منزوی شود. پس از مرگ فرانکو در سال 1975، یک پادشاه بوربون، خوان کارلوس، به سلطنت بازگشت و سلطنت مشروطه را تأسیس کرد. این کشور از آن زمان توسط مجموعه ای از دولت های منتخب اداره می شود، برخی سوسیالیست، برخی محافظه کار، اما همه به دموکراسی اختصاص داده شده اند.

آب و هوای اسپانیا

اسپانیا با همپوشانی یک تقسیم آب و هوایی اساسی (بین مناطق مرطوب و نیمه خشک و خشک) با دیگری (تقسیم سه گانه شبه جزیره به آب و هوای دریایی، قاره ای و کوهستانی) مشخص می شود. این پیچیدگی ناشی از اندازه شبه جزیره است که برای ایجاد یک رژیم حرارتی قاره ای به اندازه کافی بزرگ است. موقعیت آن در نزدیکی اقیانوس اطلس و شمال آفریقا، آن را در معرض تأثیرات دریایی و صحرا قرار می دهد. و برجستگی کوهستانی آن که نه تنها مناطق آب و هوایی خاص خود را ایجاد می کند، بلکه با ایجاد سایه های بارانی در سمت های بادگیر کوه ها، خشکی محلی را نیز مبالغه می کند.

مطالب مرتبط : 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر