×

لاس رامبلز

راهنمای سفر به اروپا  /  راهنمای سفر به اسپانیا /راهنمای سفر به شهر بارسلون  / ساحل نووا ایکاریا

ما برخی از قابل توجه ترین مناظر و کارهایی را که باید در حین قدم زدن در نمادین ترین خیابان بارسلون انجام دهید را نشان می دهیم - و همچنین از مواردی که باید اجتناب کنید! به علاوه نکاتی درباره بهترین بارها و رستوران‌های بلوار، و اگر به دنبال هتلی در قلب شهر هستید، کجا اقامت کنید. حال قصد داریم در این مقاله به بررسی جاذبه های لاس رامبلاس، فواره کانالتس، موزاییک میرو، تئاتر Liceuو بنای یادبود کلمب می پردازیم.

Image

لاس رامبلز خوب، بد و زشت

قلب تپنده شهر برای برخی، تله شنیع توریستی برای برخی دیگر، بلوار لاس رامبلاس نه تنها شهر قدیمی را به دو قسمت تقسیم می کند، بلکه افکار عمومی را نیز قطبی می کند. فدریکو گارسیا لورکا، شاعر، با توجه به ویژگی‌های مثبت آن، زمانی این خیابان نمادین را به عنوان «یک خیابان در جهان که نمی‌خواستم به پایان برسانم» توصیف کرد، و هنوز هم چیزهای زیادی برای توجیه ستایش شاعر اسپانیایی، به‌ویژه حال و هوای پاریسین، ایجاد شده توسط کافه‌های فضای باز و ستون‌های درختان باریک، و هنرمندان نمایش بازیگوش و فضای کارناوال پرهیاهو این خیابان 1.2 کیلومتری.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 


 
این نام که هر دو به عنوان La Rambla (مفرد) و Las Ramblas (جمع) نامیده می شود، از یک کلمه قدیمی عربی «رملا» به معنای بستر رودخانه شنی گرفته شده است، و در واقع این بلوار باشکوه به این شکل آغاز شد - به عنوان یک نهر خشک و محقر در خارج از دیوارها. در محله گوتیک در آغاز قرن هجدهم، اولین خانه‌ها ساخته شدند، و تنها در پایان قرن هجدهم، لارامبلا به شکل امروزی ظاهر شد، یک بلوار درخت‌کاری گسترده در مرکز شهر.
این خیابان معمولاً به صورت جمع، لاس رامبلاس نامیده می‌شود، زیرا در واقع مجموعه‌ای از خیابان‌ها است که از میدان کاتالونیا شروع می‌شوند و به سمت پایین می روند. در این مکان خیابان هایی هستند که به تازگی ساخته شده است، که بلوار را به مرکز خرید Maremagnumوصل می شود. 
نکته: چندین رامبلای دیگر در بارسلونا وجود دارد، از جمله Nou و Raval، اما اینها در مجموع خیابان های جداگانه ای هستند!

جاذبه های لاس رامبلز

پیاده‌روی از بالا تا پایین لاس رامبلاس برای هر بازدیدکننده‌ای که برای اولین بار به شهر می‌آید، یک مراسم گذر است و در مسیر، مجموعه‌ای سالم از جاذبه‌های ارزشمند بارسلون را خواهید دید. مراقب موارد زیر باشید.

فواره کانالتس

این فواره زیبا، اواخر قرن نوزدهم، چهار ضربه خورده و نوشیدنی، نشان شهر بارسلونا را دارد و بیشتر به عنوان مکانی که هواداران بارسا برای جشن گرفتن پیروزی‌های حماسی مانند قهرمانی و جام حذفی، یا برتری رئال مادرید در آن جمع می‌شوند، مشهور است. در ال کلاسیکو دربی اسپانیا این سنت از روزهای قبل از تلویزیون سرچشمه می گیرد که هواداران در اینجا جمع می شدند و مسابقات را از رادیو گوش می دادند. طبیعتاً اگر از فواره آب بنوشید سرنوشتتان این است که به شهر بازگردید…
 

بازار مواد غذایی Boqueria 

بازار غذای La Boqueria یک لذت برای افراد لذیذ است و فرصتی برای مزه کردن برخی از بهترین محصولات با کیفیت در اسپانیا، از میوه و سبزیجات. به غذاهای دریایی و گوشت و خیلی چیزهای دیگر. ساکنان و رستوران‌داران از بازار برای خرید مواد غذایی روزانه خود استفاده می‌کنند، اما مسافران همچنین می‌توانند برای برداشتن آب‌میوه‌های تازه، یا لقمه‌های خوشمزه برای خوردن میان‌وعده، سر بزنند، یا در یکی از غذاخوری‌های متعدد بازار توقف کنند (می‌دانید که از مواد تازه استفاده می‌کنند! ).

موزاییک میرو

خوان میرو یکی از مشهورترین پسران بارسلونا است و دوستداران هنر ممکن است بخواهند موزه ای را که به آثار او در Montjuic اختصاص داده شده است، بررسی کنند. این هنرمند کاتالانی چندین اثر هنری عمومی در سراسر شهر دارد، اما هیچ کدام بیشتر از Pla de l’Os شناخته شده نیست، موزاییکی جسورانه که نشانگر ورودی La Boqueria است و هزاران گردشگر روز به روز آن را زیر پا می گذارند. فقط مراقب باشید به جایی که قدم می گذارید نگاه کنید و آن را از دست ندهید!

تئاتر Liceu

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های قدم زدن در لارامبلا، فرصت دیدن افراد محلی است که برای اجرای اپرا یا باله در تئاتر Liceu لباس پوشیده‌اند. این مرکز فرهنگی مجلل روزهای سختی را پشت سر گذاشته است، اما همچنان به عنوان قلب صحنه فرهنگ کلاسیک شهر قوی است.

Image

بنای یادبود کلمب

بسیاری از کشورها، از جمله اسپانیا و به طور خاص کاتالونیا، کاوشگر بحث‌برانگیز را ادعا کرده‌اند، و در حالی که افکار عمومی مدرن در مورد او در سال‌های اخیر تغییر کرده است، و «دستاوردهای» او بازنگری شده است، او اگر نگوییم تأثیرگذار نبود. مجسمه او بر روی ستونی چشمگیر با ارتفاع نزدیک به 60 متر نصب شده است.

پرنیان

جدای از جاذبه‌های فراوان، همانطور که انتظار دارید، لاس رامبلاس خانه چندین هتل لوکس، مکان‌های عالی برای خوردن و نوشیدن است – و بیش از تعداد کمی از مکان‌های بد، از جمله زنجیره‌های فست فود جهانی که همه جا حاضر هستند.اینها تا حدی همان چیزی است که اخیراً به لاس رامبلاس شهرت دو چندانی بخشیده است، و بدون شک خیابانی که مملو از گردشگران و مشاغلی است که برای آنها سرو می شود، به نوعی قربانی محبوبیت خود شده است. در حالی که موقعیت مرکزی آن به این معنی است که هرگز توسط شهروندان بارسلونا رها نخواهد شد (آنها نمی توانند، حتی اگر بخواهند!)، گاهی اوقات لاس رامبلاس شبیه سیرک توریستی با تعداد زیادی حیله و سوغاتی، شلوغی مزمن و مصرف گرایی بی روح است. مانند بسیاری از شهر قدیمی، این منطقه جیب برهایی را به خود جذب می کند (طاعون در بارسلونا) که ساده لوح ها را شکار می کنند.

مطالب مرتبط : 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر