×

ورزشگاه نیوکمپ

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به اسپانیا / راهنمای سفر به شهر بارسلون  /  ورزشگاه نیوکمپ

اگر فوتبال را شنیده باشید قطعاً نام لیونل مسی را شنیده اید، اگر نام مسی را شنیده باشید، نام باشگاه بارسلونا را شنیده باشید، و اگر نام باشگاه بارسلونا را شنیده باشید، هیچ راهی وجود ندارد که در مورد نیوکمپ چیزی نشنیده باشید، نیوکمپ به یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری در اسپانیا تبدیل شده است. در واقع، تور Camp Nou Experience  ساخته شده در اطراف آن به قدری محبوب است که به طور متوسط سالانه بیش از 2 میلیون گردشگر در این تور شرکت می کنند.نیوکمپ به معنای زمین جدید با گنجایش 99354 صندلی، بزرگترین ورزشگاه اروپا و چهارمین استادیوم بزرگ فوتبال در جهان است. در زیر برخی از حقایق کمتر شناخته شده اما بسیار جالب در مورد نیوکمپ را ارائه می دهیم. حال به بررسی لادیسلائو کوبالا، ساخت و ساز، مسی و تاریخچه می پردازیم.

Image

تاریخچه ورزشگاه نیوکمپ

کمی تاریخ، یا سیاست امروزی، یا هر چیزی که می خواهید اسمش را بگذارید. کاتالونیا می خواهد از بقیه اسپانیا جدا شود و کشور خود را تشکیل دهد. به همین دلیل اهتزاز پرچم کاتالونیا به عنوان نشانه اعتراض در نظر گرفته می شود و از این رو در اسپانیا ممنوع است. اما نیوکمپ و فضای مجاور یکی از مکان‌های نادری در کشور است که می‌توان آزادانه به زبان کاتالانی صحبت کرد و پرچم کاتالونیا را کنار گذاشت.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 


 
جام جهانی فوتبال 1982 در اسپانیا برگزار شد و نیوکمپ یکی از ورزشگاه هایی بود که برای آن انتخاب شد. به همین دلیل، در سال 1980 نیوکمپ با رده سوم گسترش یافت که ظرفیت را به 120000 مکان رساند. برای مدت کوتاهی در آن مرحله با ماراکانا برای عنوان بزرگترین ورزشگاه جهان رقابت کرد. اما بعداً به دلایل ایمنی مجبور شدند ظرفیت آن را کاهش دهند.

پس از سال‌ها مطالعه گزینه‌ها برای ارتقای زمین خود، در سال 2017، نیوکمپ گرس مستر را انتخاب کرد، که از یک نسخه ترکیبی از چمن استفاده می‌کند که چمن طبیعی را با الیاف مصنوعی ترکیب می‌کند تا یکپارچگی تمام فصل را ارائه دهد. گرس مستر یک زمین چمن 100٪ طبیعی است که توسط 20 میلیون الیاف پلی پروپیلن تقویت شده است. الیاف به عمق 18 سانتی متر و 2 سانتی متر بالاتر از سطح، تقریباً هر 2 سانتی متر در سراسر زمین تزریق می شوند. ریشه های طبیعی چمن در اطراف الیاف رشد می کنند و در نتیجه مزرعه را لنگر می اندازند. سیستم هیبریدی یک سطح همیشه یکنواخت و پایدار را تضمین می کند.

Image

شاید بزرگترین انقلاب تاکتیکی که به اسپانیا کمک کرد در اوایل این دهه بر فوتبال جهان مسلط شود، تیکی تاکا باشد. اگرچه به نظر می رسد پپ گواردیولا این روزها همه اعتبار رسانه ها را برای معرفی این سبک به دست آورده است، در حقیقت مدتی پیش در سیستم بارسا ریشه دوانده بود. بارسا بین سپتامبر 1987 و مه 1988، تحت حمایت لوئیس آراگونس، مرحله ای نیست که نه باشگاه و نه هواداران به آن افتخار کنند. فقدان اشتیاق و ایده در تیم وجود داشت، و پایه هواداران سرخورده شده بود - و سپس، یوهان کرایف اتفاق افتاد. یکی از مشهورترین بازیکنان و مدیران بارسا، این او بود که سبک بازی تیکی تاکا را به وجود آورد و کل فلسفه در نیوکمپ مورد توجه قرار گرفت و استاد شد. 

متعلق به مردم

آیا می دانستید که بارسا یکی از معدود باشگاه های جهان است که متعلق به اعضای آن است؟ این بدان معناست که نیوکمپ متعلق به گروهی از افراد است، به طور دقیق 140000 عضو بارسا.
 اسپانیا تنها مدال طلای المپیک خود را در فوتبال در سال 1992 در نیوکمپ به دست آورد. آنها در فینال لهستان را 3-2 شکست دادند.
نیوکمپ در حال برنامه ریزی برای ارتقای بزرگی از نظر افزایش ظرفیت خود به 130000 است که حتی از بزرگترین استادیوم فوتبال جهان، استادیوم ماراکانا در ریودوژانیرو، برزیل که ظرفیت فعلی 120000 نفر دارد، بزرگتر می شود.

طرفداران می توانند تمام جوایز برنده شده را مشاهده کنند

طرفداران باشگاه بارسلونا می توانند تمام جام های کسب شده توسط این باشگاه فوتبال در طول سال ها را ببینند. آنها در موزه نیوکمپ به نمایش گذاشته شده اند. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که تور کمپ نو را رزرو کنید. در طول این تور، 22 جام لیگ و 4 جام لیگ قهرمانان را مشاهده خواهید کرد. کفش طلا و توپ طلای مسی نیز موجود است.

چمن نیوکمپ همیشه تغییر می کند

سقف بزرگ ورزشگاه نیوکمپ از رسیدن اشعه خورشید به چمن جلوگیری می کند و به همین دلیل نیاز به مراقبت و تغییر مداوم دارد. با این حال، در سال 2006 آنها را به چمن هیبریدی تغییر دادند که ترکیبی از چمن طبیعی با الیاف مصنوعی برای ایجاد پایداری مطلوب است.

ساخت و ساز ورزشگاه نیوکمپ

ساخت و ساز سه سال به طول انجامید (1954-1957)، و استادیوم در 24 سپتامبر 1957 با یک مسابقه بین بارسا و تعدادی از بازیکنان شهر ورشو افتتاح شد. تیم کاتالان در این دیدار با نتیجه 4 بر 2 پیروز شد. بعداً در همان سال، در 6 اکتبر، اولین بازی رسمی در نیوکمپ برگزار شد و تیم میزبان خیلی راحت رئال جائن را 6 بر 1 شکست داد.

مسی در ورزشگاه نیوکمپ

اگر شما طرفدار مسی هستید، یا حتی در این مورد، و می‌خواهید تمام کفش‌های طلا و توپ‌های طلایی او را ببینید، یا می‌خواهید تمام 22 جام لیگ و 4 جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا توسط بارسا را ببینید. همه اینها در موزه نیوکمپ به نمایش گذاشته شده است.

لادیسلائو کوبالا  

او دلیل اصلی تصمیم مدیران بارسا به ساخت یک استادیوم جدید بود. بارسا در ژوئن 1950 با او قرارداد امضا کرد و به زودی محبوبیت او در میان هواداران به سرعت افزایش یافت. Camp de Les Corts، استادیوم بارسا تا آن زمان، با ظرفیت 48000 نفر قادر به پذیرش هواداران کافی نبود. باشگاه بارها سعی کرد لس کورتس را گسترش دهد، اما نتوانست بیش از 60000 ظرفیت را افزایش دهد. آن زمان بود که آنها تصمیم گرفتند استادیوم جدیدی بیابند و این پیدایش نیوکمپ بود.

مطالب مرتبط : 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر