×

برج سن ژاک پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /  برج سن ژاک پاریس

در سال‌های اولیه زندگی‌ام در پاریس، به‌صورت نیمه‌روز از یک سایت ساخت‌وساز غیرقابل توصیف در مرکز شهر عبور می‌کردم. با داربست‌ها و ورقه‌های پلاستیکی تیره، سایتی که در نزدیکی خیابان ریوولی قرار دارد، در یکی از شلوغ‌ترین معابر پاریس به نظر من کمی آزاردهنده بود. حال در مورد تاریخچه و تخریب و بازدید از برج و تورهای با راهنما صحبت می کنیم.سال‌ها گذشت و من هرگز آنقدر کنجکاو نشدم که بپرسم چه چیزی زیر داربست نهفته است، یا اینکه چرا ساختن یک ساختمان اداری یا چیزی شبیه به آن، اینقدر طول کشیده است. در سال 2008، اشتباه بودن این نظریه ثابت شد - داربست از بالا برداشته شد و آنچه به نظر می رسید یک برج به سبک گوتیک بود شروع به ظهور کرد، گویی به آسمان سلام می کرد.

Image

تاریخچه برج سن ژاک پاریس

سپس یک روز صبح در سال 2009، من سوار اتوبوسی بودم که درست در روبروی خیابان از میدان دروازه ای که محل قرار داشت توقف کرد. وقتی از اتوبوس پیاده شدم، به بالا نگاه کردم تا این را ببینم - و عملاً احساس کردم که فکم از ترس شل شده است: یکی از زیباترین برج های پاریس، تور سن ژاک متعلق به قرن شانزدهم است. چیزی آشکار کننده در این مورد وجود داشت - به معنای واقعی کلمه که سایت ناگهان با تمام زیبایی حیرت انگیز و غیرمنتظره اش آشکار شد. تور سنت ژاک قرن شانزدهمی که عمدتاً برای سال ها از دید پنهان بود، بازگشته بود. و با شکوه بود.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 


اگر متوجه شدید که آیا این برج دراماتیک زمانی به یک کلیسا متصل بوده است، تبریک می گویم - شما به وضوح معماری فرانسوی پیشامدرن خود را می شناسید. تور سنت ژاک که در حدود سال 1523 تکمیل شد، تنها چیزی است که از یک کلیسای قرون وسطایی به نام Eglise Saint-Jacques باقی مانده است، که متأسفانه در سال 1797 در طول سال های پرتلاطم انقلاب فرانسه ویران شد. این کلیسا که خود از قرن دوازدهم ساخته شد، یک مکان زیارتی مهم در پاریس برای کاتولیک‌ها و توقفی در مسیر معروف زیارتی سنت ژاک دو کمپوستل بود که از جنوب از طریق فرانسه به اسپانیا منتهی می‌شود.
این برج به سبک گوتیک پر زرق و برق طراحی شده است، که با ویژگی هایی مانند نوک تیز، نوک تیز، و طاقچه های کنده کاری شده تزئین شده با مجسمه ها، گارگویل ها و عناصر دیگر گواه است. دکور مجلل آن تا حدی به حمایت قصابان ثروتمندی نسبت داده می شود که در نزدیکی بازار عظیم لس هالس فعالیت می کردند و این کلیسا به خاطر آنها نامگذاری شده است. اتفاقاً گفته می شود که یکی از حامیان کلیسای اصلی نیکلاس فلامل، کیمیاگر مشهور است که یک خانه صدقه در آن نزدیکی اداره می کرد.

Image

تخریب برج سن ژاک پاریس

پس از تخریب و غارت کلیسا در انقلاب، مدتی به عنوان معدن سنگ مورد استفاده قرار گرفت. دولت فرانسه این برج را در سال 1836 به دست آورد و در دهه 1860 آن را به عنوان یک بنای تاریخی اعلام کرد. تنها در طول امپراتوری دوم بود که تلاش‌های عمده مرمتی برج را به چهره اصلی و مجلل خود بازگرداند. یک معمار به نام تئودور بالو رهبری طراحی مجدد را بر عهده داشت و میدانی به سبک قرن نوزدهمی ایجاد کرد و اطراف آن پارک کرد و برج را روی یک پایه قرار داد. مجسمه‌ها، گارگویل‌ها و سایر عناصر گوتیک نیز بازسازی شدند یا به طور کامل جایگزین شدند.
همه اینها در زمانی اتفاق می افتاد که پاریس به طور اساسی از طرح قرون وسطایی خود تغییر شکل می داد و خیابان های باریک و سنگفرش شده جای خود را به بلوارهای بزرگ و وسیع می دادند. بنابراین تجدید تور سنت ژاک در اواخر قرون وسطی به این معنی بود که تا حدودی متناقض، به بخش مهمی از مرکز شهر در پاریس جدید، جسورانه و زیبای زیبا تبدیل شد که کاملاً متفاوت از شهر قرن‌های قبل بود.
این برج دوباره در دهه اول دهه 2000 پس از کشف شکاف‌های عمده در سنگ - قسمت اعظم اصلی آن - بازسازی شد. در سال 1998، تا حدی به لطف تایید آن به عنوان یک توقف تاریخی در امتداد مسیر زیارتی سانتیاگو د کامپوستلا (سن ژاک د کمپوستل) به میراث جهانی یونسکو تبدیل شد. بقایای قدیس در داخل برج کشف شد و ارتباط را ثبت کرد.

بازدید از برج سن ژاک پاریس و آنچه باید دید

تحسین نما از میدان سرسبز چیزی است که من به شدت توصیه می کنم – و تنها چند دقیقه طول می کشد. بهتر از آن، یک پیک نیک از محصولات نانوایی داشته باشید یا از غذا بیرون بیاورید و از ناهار روی یکی از نیمکت های میدان لذت ببرید، و در حین غذا خوردن، جزئیات برج را در نظر بگیرید.
پایه برج که بر روی یک پایه با پله‌ها قرار گرفته است، دارای ساختارهای طاق‌دار حکاکی شده، مجسمه‌ها و گارگویل‌های کوچک است. مجسمه ای از ریاضیدان و فیزیکدان فرانسوی بلز پاسکال در ساختار طاق قرار دارد که برای بزرگداشت آزمایش های او بر روی فشار اتمسفر ساخته شده است. بر اساس گزارش های متناقض، آنها یا در اینجا یا در همان نزدیکی انجام شده اند.
در گوشه شمال غربی، مجسمه‌های چهار انجیلی (شیر، گاو نر، عقاب و انسان) را تحسین کنید – این مجسمه‌ها به جای نمونه‌های اصلی، کپی هستند و در قرن نوزدهم بازسازی شده‌اند. غرق‌ها و مجسمه‌های قدیسان که دیوارهای برج را تزئین می‌کنند نیز کپی هستند.  مجسمه ای از سنت ژاک لو ماژور نیز وجود دارد که روی یک سکو ایستاده است. یک ایستگاه هواشناسی کوچک در سال 1891 توسط رصدخانه مونتسوریس، یک رصدخانه هنوز فعال در نزدیکی مونپارناس در جنوب پاریس، در اینجا ساخته شد.

تورهای با راهنما و بالا رفتن از برج سن ژاک پاریس

در طول تور، باید از 300 پله باریک به سمت بالا بالا بروید، جایی که می‌توانید چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای را از سمت راست و چپ پاریس داشته باشید. همچنین می توانید نگاه دقیق تری به برخی از مجسمه های تزئین شده و سایر جزئیات طراحی برج از نقطه نظر پرنده خود داشته باشید. اگر کلاستروفوبیک هستید یا از سرگیجه رنج می برید، ممکن است بخواهید از آن اجتناب کنید و هرکسی که ناراحتی قلبی یا ریوی دارد، مطمئناً باید از این کار خودداری کند.

مطالب مرتبط : 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر