×

گالری لافایت پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /  گالری لافایت پاریس

پاریس بدون شک پایتخت مد جهان است. و در 125 سال گذشته، یک مرکز خرید خاص (بیشتر شبیه تجربه خرید) به تقویت این ایده کمک کرده است. به گالری لافایت در بلوار هاوسمن خوش آمدید. در این مقاله به بررسی زیرزمین، طبقه همکف و برندهای لوکس و مناظر و سطوح مختلف این گالری می پردازیم. این فروشگاه بزرگ پاریس متوسط شما نیست. از زمانی که دو پسر عموی خود از آلزاس در سال 1894 چیزی را به عنوان یک "فروشگاه متفرقه" افتتاح کردند، این یک چهره در شهر نورها بود. در سال 1912، این مغازه کاملاً تغییر کرد و به عنوان یک بازار لوکس به عموم معرفی شد. از آن زمان، این برند در سراسر جهان گسترش یافته است. اما همه چیز از پاریس شروع شد.

Image

 
شما می توانید شبکه 65 فروشگاهی آنها را در سراسر جهان (از برلین تا پکن) پیدا کنید، اما فروشگاه اصلی آنها در بلوار هاوسمان پاریس است. این فروشگاه دیگر فقط یک مرکز خرید نیست، بلکه به تنهایی یک مقصد گردشگری است. سه ساختمان وجود دارد: یکی برای محصولات خانگی و محصولات غذایی، دیگری برای مد مردانه، و ساختمان اصلی "کوپل" که دارای گنبد معروف هنر نو و نمای پشت بام است. ساختمان اصلی دارای هشت طبقه، بیش از 2000 برند و تعدادی کافه، بار و رستوران است. خیلی به نظر می رسد؟ نگران نباش من این مرکز خرید محبوب را کاوش کردم تا بفهمم چه چیزی آن را بسیار خاص می کند. در اینجا راهنمای طبقه به طبقه گالری لافایت در پاریس است.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

زیرزمین، طبقه همکف و برندهای لوکس

وقتی وارد گالری لافایت می‌شوید، کاملاً واضح است که وارد نوع دیگری از مرکز خرید می‌شوید. به محض ورود، محافظان امنیتی با کت و شلوارهای تیز از شما استقبال می کنند. بله، همه چیز مد است، درست به کارمندان. این یکی از اولین چیزهایی است که متوجه خواهید شد - همه چیز براق است و همه لباس های زیبایی به تن دارند.
طبقه همکف به عنوان "Espace Luxe" یا فضای لوکس شناخته می شود. نکته دیگری که ممکن است متوجه شوید این است که هیچ "فروشگاهی" به معنای مرکز خرید سنتی وجود ندارد. این بیشتر یک فضای باز است که هر برند ادعای بخش متفاوتی دارد. من را به یاد یک بازار سرپوشیده کشاورزان می اندازد، اما برای برندهای لوکس فانتزی. کیف‌های حدس بزنید روی ویترین آویزان هستند، جواهرات سواروسکی زیر قاب‌های محافظ می‌درخشند، دیور عطر را در نزدیکی به نمایش می‌گذارد، و نمی‌توانید تابلوی گوچی قرمز نئونی را از دست بدهید.
اگر کفش نقطه ضعف شماست، به زیرزمین بروید. اینجاست که همه چیز را از پمپ های شیک گرفته تا صندل های براق پیدا خواهید کرد. و همچنین  Pierre Hermé، شیرینی‌فروشی گران‌قیمت پاریسی که به‌خاطر ماکارون‌هایش معروف است، وجود دارد.

Image

سطح 1 گالری لافایت

سفر خرید شما به تازگی آغاز شده است. حالا برو طبقه اول
سطح 1 به مد زنانه اختصاص دارد. Yves-Saint Laurent و Burberry از جمله برندهای معرفی شده در اینجا هستند. اوه، بله، یک نوار خاویار نیز وجود دارد. بله، یک خاویار. بار کاسپیا مجموعه‌ای از خاویارهای خوب و شامپاین (این شامپاین با حرف C است زیرا از منطقه شامپاین فرانسه است) در میان غذاهای لذیذ دیگر وجود دارد. باز هم، این مرکز خرید متوسط شما نیست.
برای سفر بین هر سطح، پله برقی و آسانسور وجود دارد، اما اگر مشکلی برای پیاده روی کوچک ندارید، پله ها را توصیه می کنم. آنها با صفحات چوبی با نرده های طلایی رنگ پوشیده شده اند، فقط در صورتی که قبلاً تحت تأثیر این همه شکوه قرار نگرفته اید.

سطوح 2-3 و گنبد هنر نو

هنگامی که به طبقه دوم رسیدید، با بوی برشته شدن قهوه مواجه خواهید شد. این از Joe and The Juice، یک کافی شاپ و آبمیوه بین المللی است.
طبقه دوم محل شما برای لباس زیر است. Levi’s و Urban Outfitters از جمله برندهای بزرگ اینجا هستند. در طبقه سوم، با مدهای بیشتری مواجه خواهید شد، از جمله محصولات رالف لورن و هوگو باس. برای انتخابی سازگار با محیط زیست، به دنبال تابلوی نئونی صورتی روشن از Le Good Spot باشید که در زمینه مد پایدار تخصص دارد. پس از رسیدن به طبقات دوم و سوم، نگاه بهتری به طراحی تماشایی گنبد هنر نو خواهید داشت.

گنبد شیشه ای رنگارنگ رنگ های متنوعی را می درخشد که با طاق های رز رنگ تکمیل می شود. یک صنعتگر فرانسوی پنجره های شیشه ای رنگی را در اوایل قرن بیستم به سبک نئو بیزانسی طراحی کرد. گنبد 141 فوتی به نماد Galeries Lafayette Paris Haussmann تبدیل شد و این منظره بزرگ - و رایگان - قطعاً یکی از بهترین لیست‌های شماست.
 

سطوح 4-6: نمایش مد، بخش کودکان و سوغاتی ها

سطح 4 دارای اقلام حمام و محصولات بیشتر لباس زیر است. یک سطح بالاتر از آن کفی برای رویدادهای خاص و مد کودکانه است. سالن اپرا را در خود جای داده است، فضای رویدادی که میزبان همه چیز است، از کارگاه‌ها و جلسات گرفته تا نمایش‌های مد معروف (و قبلاً رایگان) این مرکز خرید. به وب سایت آنها نگاه کنید تا رویدادهای بعدی آنها را جستجو کنید. شما می توانید آخرین روندها را کشف کنید یا فقط بتوانید بگویید "من به یک نمایش مد در پاریس رفتم"، که بسیار جالب است.

مناظر رایگان از پشت بام در گالری لافایت

در طبقات دیگر آسانسور و پله برقی وجود دارد. اما برای رسیدن به پشت بام، باید از پله های طبقه ششم بالا بروید. این یک پله کوتاه است و بلافاصله ارزشش را دارد. هنگامی که به بیرون رسیدید، از یک منظره 180 درجه ای رایگان از شهر با منظره ای از برج ایفل لذت خواهید برد. و به لطف مانع شفاف در لبه ساختمان، عکس های شما از منظره شامل حصار حجیم نخواهد بود.

مطالب مرتبط : 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر