×

پل الکساندر سوم پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /  پل الکساندر سوم پاریس

Pont Alexandre III  یا همان پل الکساندر سوم، از زیباترین، باشکوه ترین و مجلل ترین پل های پاریس است: یکی از زیباترین گذرگاه های رودخانه در جهان. این برای نمایشگاه جهانی 1900 ساخته شد، نمایشگاه بین المللی جهانی که فیلم های سخنگو، پله برقی، عروسک های تودرتو روسی، تلگراف بی سیم (رادیو) و قوی ترین تلسکوپ ساخته شده را معرفی کرد. رودولف دیزل موتور احتراقی جدید خود را که فقط با روغن بادام زمینی کار می کرد به نمایش گذاشت و شهر اولین بازی های المپیک را در خارج از یونان برگزار کرد. این نمایشگاه سبک آرت نوو را وارد فرهنگ عامه کرد و برای اولین بار چراغ های الکتریکی شهر نور را روشن کردند. حال نگاهی به موقعیت و تاریخچه و معماری و عصر زیبا پاریس و محبوبیت می اندازیم.

Image

موقعیت پل الکساندر سوم پاریس

این پل، محل مقبره ناپلئون را در کرانه چپ به شانزه لیزه در کرانه راست متصل می کند. مناظری از برج ایفل را اضافه کنید و به مکانی ایده آل برای عکس های عروسی تبدیل شود. عبور از پل با پای پیاده، شما را به قدم زدن در جایی می برد که می توان آن را به عنوان اولین موزه در فضای باز (در هوای آزاد) پاریس با مجموعه ای از مجسمه های استادانه مانند شیرها، کروبی ها، پوره ها، دوشیزگان، کوپیدها، ارواح آب، ماهی، صدف های صدف دار و هیولاهای دریایی. لامپ های زیبای هنر نو روشنایی را فراهم می کنند.
چهار ستون وزنه تعادلی را برای قوس پل ایجاد می کنند بدون اینکه مانع دید شوند. بر روی هر پایه یک مجسمه تمثیلی قرار دارد که نشان دهنده فرانسه در دوره ای متفاوت است: شاه شارلمانی، رنسانس، پادشاه لوئی چهاردهم که ورسای را ساخت، و دوران مدرن. مجسمه های تمثیلی طلاکاری شده با شکوه بر ستون ها تاج می گذارند. علوم، هنر، تجارت و صنعت هر کدام اسب بالدار پگاسوس را به پاشنه می کشند.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

تاریخچه پل الکساندر سوم پاریس


پس از جنگ فرانکو پروس 1870-1871، موج دوم انقلاب صنعتی ثروت، رونق و حتی نفوذ فرهنگی بیشتری را برای فرانسه و پاریس به‌ویژه به ارمغان آورد. صلح برای بیش از 40 سال از این قاره دیدن کرد و روند زمان خوش بینانه بود. موسسات آموزشی، پزشکی و علمی فرانسه با وجود رقابت سخت انگلستان، اتریش و آلمان، اکنون در تمام اروپا بهترین بودند. این پل به افتخار تزار الکساندر سوم، که اتحاد روسیه با جمهوری سوم را در سال 1892 نهایی کرد، نامگذاری شده است. این پل این رابطه دیپلماتیک جدید بین فرانسه و روسیه را جشن می گیرد و به یادگار می گذارد، که اشراف آن ها یاد گرفتند که در سن جوانی مانند بومی خود به زبان فرانسه صحبت کنند. زبان. پسر اسکندر، نیکلاس دوم، سنگ بنای پل را در اکتبر 1896 گذاشت.

Image

معماری پل الکساندر سوم پاریس

تزئینات باشکوه Pont Alexandre III بسیار ارزشمند است، و پل از سال 1975 به عنوان یک بنای تاریخی در فهرست قرار گرفته است. چهار ستون بنایی به ارتفاع 17 متر، دو ستون بر روی هر کرانه، به عنوان وزنه تعادل برای طاق عرشه عمل می کنند. در بالای این مجسمه‌های برنزی طلایی دیده می‌شود که پگاسوس، اسب بالدار را مهار می‌کنند که هر کدام نماد جنبه‌های فرهنگی متفاوتی است. نقوش برجسته پوره با مس چکش کاری شده، طاق های مرکز پل را تزئین می کند. در بالادست، پوره‌های رود سن، بازوهای پاریس را احاطه کرده‌اند. در پایین دست، پوره های نوا بازوهای طلاکاری شده امپراتوری روسیه را همراهی می کنند. چهار مجسمه مسی چکش‌کاری شده که نشان‌دهنده ارواح آب هستند بر روی جان پناه در پایه ستون‌ها نصب شده‌اند. 
بیش از یک قرن پس از افتتاح، Pont Alexandre III عملاً از هر نظر به جز رنگ خود بدون تغییر باقی مانده است. این به رنگ خاکستری مرواریدی که رنگ اصلی آن بود بازیابی شده است. پل الکساندر سوم همچنین منظره قابل توجهی را برای کسانی که از آن عبور می کنند ارائه می دهد. در یک طرف می توان کاخ انولید را دید و در طرف دیگر کاخ بزرگ پتی و کاخ بزرگ است.

عصر زیبا پاریس

طاق کوتاه و بلند این پل، با هنرهای زیبا و دکوراسیون هنر نو، نمونه ای از عصر زیبا پاریس از 1871 تا 1914 است. در دورانBelle Époque، هنرها شکوفا شد و هنرهای هنوز محبوب را به وجود آورد. سبک Art هنر جدید که انحناهای سینوسی آن واکنشی به دکوراسیون بیش از حد و نتیجه محبوبیت جدید هنر ژاپنی و سایر هنرهای آسیایی بود. نام این دوره پس از ویرانی ها و رنج های دو جنگ جهانی پس از آن تنها به صورت گذشته نگر بود. این پل چیزی بیش از یک گذرگاه رودخانه است. با آراستن به هنرهای نفیس، یکی از زیباترین مقاصد سفر در پاریس است.
 
این گزیده از پل های پاریس با اجازه مایکل سنت جیمز و انتشارات سیترون بی منتشر شده است. این کتاب میز قهوه شامل 350 عکس رنگی اصلی است: پرتره های خیره کننده از هر پل و همچنین لحظات صمیمی در کنار رودخانه. سنت جیمز همچنین تاریخچه پل هایی که از رودخانه سن در پاریس عبور می کنند را بیان می کند. 
سنت جیمز که به مدت یک سال به عنوان یک پاریسی زندگی می کرد، سبک زندگی آمریکایی خود را ترک کرد و روزها و شب های خود را با گرفتن تصاویری از بالا، روی، کنار و زیر پل های پاریس سپری کرد. او خود را در فرهنگ فرانسوی غوطه ور کرد تا خود هنرمند اصیل خود را جستجو کند.

Image

محبوبیت پل الکساندر سوم پاریس

بین آوریل تا نوامبر 1900، در طول نمایشگاه جهانی، بیش از 50 میلیون نفر از این پل بازدید کردند. این محبوبیت الهام بخش چندین ماکت در نقاط مختلف جهان از جمله لاس وگاس شد. ظاهر ابهت‌انگیز و خاطره‌انگیز آن به‌گونه‌ای است که به‌عنوان صحنه یا پس‌زمینه توسط کارگردانان سینما مورد استفاده قرار گرفته است. این فیلم در صحنه‌هایی در تولیدات متنوعی مانند آناستازیا، دیدگاهی برای کشتن، نیمه‌شب در پاریس، آرسن لوپن ژاک بسنارد، رونین و رمانتیک فانتزی لوک بسون فرشته A (2005)  ظاهر شد که در آن قهرمان و قهرمان با هم ملاقات می‌کنند و بعدها داستان خود را بر روی پل نمادین به پایان برسانند.

مطالب مرتبط : 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر