×

موزه لوور پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /  موزه لوور پاریس

موزه لوور بزرگترین موزه جهان است و یکی از چشمگیرترین مجموعه های هنری تاریخ را در خود جای داده است. کاخ و موزه باشکوه به سبک باروک در امتداد سواحل رودخانه سن در پاریس قرار دارد. یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری این شهر است. حال نگاهی به تاریخ موزه لوور و تاثیر کمک های بناپارت و نقاشی‌های لوور و آثار دیگر و گنجینه ای باارزش و غیره می اندازیم.

Image

تاریخ موزه لوور

لوور در ابتدا به عنوان یک قلعه در سال 1190 ساخته شد، اما در قرن شانزدهم بازسازی شد تا به عنوان یک کاخ سلطنتی عمل کند. موزه لوور در طول مدت اقامت خود به عنوان یک اقامتگاه سلطنتی، شاهد رشد فوق العاده ای بود. به گفته  وبسایت History.com، تقریباً هر پادشاهی آن را گسترش داده است. امروزه مساحت کل آن 652300 فوت مربع (60600 متر مربع) است. در سال 1682، لویی چهاردهم، اقامتگاه سلطنتی را به ورسای منتقل کرد و موزه لوور محل استقرار آکادمی‌های هنری مختلف شد و نمایشگاه‌های منظمی از آثار اعضای خود ارائه می‌کرد.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 


 
در طول انقلاب فرانسه، لوئی شانزدهم و همسرش، ماری آنتوانت، به زور از ورسای خارج شدند و در کاخ تویلری، که در آن زمان در مجاورت موزه لوور بود، زندانی شدند. آنها در سال 1793 از آنجا جلوتر بودند. مجلس ملی در اوت 1793 موزه لوور را با مجموعه ای از 537 نقاشی افتتاح کرد. موزه در سال 1796 به دلیل مشکلات ساختاری ساختمان بسته شد. ناپلئون موزه را دوباره باز کرد و مجموعه را در سال 1801 گسترش داد و موزه به موزه ناپلئون تغییر نام داد.
گودک اسناژدار می گوید: «این ناپلئون بناپارت بود که پایه و اساس موزه مشهور جهان را که امروز لوور است ایجاد کرد. او می‌خواست مسئول ایجاد مجموعه‌ای از آثار هنری در لوور باشد، به همین دلیل نام آن را در سال 1802 به «موزه ناپلئون» تغییر داد. او می‌خواست موزه‌ای در فرانسه با مجموعه‌ای از هنرهای شگفت‌انگیز از سرتاسر جهان ایجاد کند. او با آوردن آثار هنری از مبارزات نظامی‌اش، کمک‌های خصوصی و سفارش‌هایی که انجام می‌داد، مجموعه آن را افزایش داد.»

تاثیر کمک های بناپارت

به گزارش Napoleon.org، کمک های ناپلئون شامل غنایم از بلژیک، ایتالیا، پروس و اتریش بود. در سال 1815، زمانی که ناپلئون با معاهده فونتنبلو کناره‌گیری کرد، تقریباً 5000 اثر هنری به کشورهای مبدأ بازگردانده شدند. فرانسه اجازه داشت تنها چند صد اثر را نگه دارد و موزه لوور به نام اصلی خود بازگشت. بنا به گزارش History.com، بسیاری از آثار باستانی از فتوحات ناپلئون در مصر باقی مانده است.
پس از ناپلئون، موزه لوور به گسترش خود ادامه داد. بنا به گزارش napoleon.org، مجموعه چند ساختمانی لوور در اواسط قرن نوزدهم در دوران سلطنت ناپلئون سوم تکمیل شد.

Image

نقاشی‌های لوور و آثار دیگر

مجموعه لوور شامل عتیقه‌های مصری، مجسمه‌های یونانی و رومی باستان، نقاشی‌های استادان قدیمی (هنرمندان برجسته اروپایی از قبل از سال ۱۸۰۰) و جواهرات تاج و سایر مصنوعات اشراف فرانسوی است. آثار آن قرن ششم قبل از میلاد است. تا قرن 19 ق. بیش از 35000 اثر در هر زمان به نمایش گذاشته می شود. نمایش‌ها به هشت بخش تقسیم می‌شوند: آثار باستانی خاور نزدیک. آثار باستانی مصر؛ آثار باستانی یونانی، اتروسکی و رومی؛ هنر اسلامی؛ مجسمه ها; هنرهای تزئینی؛ نقاشی; و چاپ و طراحی، طبق وب سایت لوور. بدون تردید، مشهورترین اثر موزه لوور «مونالیزا» اثر لئوناردو داوینچی است که انبوهی از بازدیدکنندگان را با لبخند مرموز خود مسحور می کند. به گفته وب سایت لوور، این تابلوی کوچک و نمادین - تنها 21 در 30 اینچ (53 در 77 سانتی متر) است که با شیشه های ضد گلوله پوشانده شده و توسط محافظ هایی در کنار آن قرار گرفته است. این محافظ نتیجه دزدیده شدن آن در سال 1911 است. (در سال 1913 کشف شد.)
انبوهی از مردم نیز برای تماشای زیبایی بدون بازو «ونوس د میلو» و «پیروزی بالدار»، مجسمه یونان باستان که به «نایک ساموتراس» نیز معروف است، هجوم می‌آورند. از دیگر آثار پرطرفدار می توان به یک استیل حک شده با رمز حمورابی، مجسمه تراژیک داوینچی "برده در حال مرگ" و مجسمه قرن هجدهم آنتونیو کانووا "روان احیا شده توسط بوسه کوپید" اشاره کرد. "آزادی رهبری مردم" یوژن دلاکروا، که الهه آزادی با سینه برهنه را به تصویر می کشد که در انقلاب فرانسه رهبری یک اتهام را به عهده دارد و گمان می رود که الهام بخش "بیچارگان" ویکتور هوگو باشد و "تاج گذاری ناپلئون" ژاک لوئی داوید. به سفارش خود ناپلئون و یادآوری خوبی از تاریخ موزه لوور است.

Image

گنجینه ای با ارزش

گودک سناجدار به Live Science توصیه های منحصر به فردی برای فرهنگ توریست داد. برخی از موارد مورد علاقه او از مجموعه هنرهای خاور نزدیک آمده است.او "فریز کمانداران" را از قرن ششم قبل از میلاد توصیه می کند. و "گاو بالدار با سر انسان" از قرن هشتم قبل از میلاد. او همچنین پیشنهاد می کند که شاهکار دیگری از داوینچی، "باکره و کودک با سنت آن" را مشاهده کنید که بسیار به "مونالیزا" نزدیک است. او می گوید: به جای گم شدن در میان جمعیت در مقابل «مونالیزا»، قطعاً نگاهی به آن تابلو می اندازم و در آرامش و سکوت از کار این نقاش ایتالیایی لذت می برم. همچنین، «تعدادی از نقاشی‌های یوهانس ورمیر را قطعاً نباید از دست داد (مخصوصاً زمانی که می‌دانید تنها 34 مورد از آنها در جهان وجود دارد). این فرصتی عالی برای دیدن برخی از آنها است.

معماری موزه لوور

گودک سناژدار گفت: «اگرچه امروزه مجموعه آن جالب‌ترین بخش موزه است، اما خود ساختمان نیز یک نمایشگاه مهم است. او گفت که ساختمان در درجه اول از سبک رنسانس و کلاسیک فرانسوی است. اولین عناصر قرون وسطایی از قلعه قدیمی هنوز در زیر زمین، زیر هرم، در اطراف منطقه لابی دیده می شود.گودک اسناژدار می‌گوید: «احتمالاً معروف‌ترین قسمت آن، «کلوناد» کلود پرو در نمای شرقی لوور است. "این در قرن هفدهم ساخته شده است و نمونه فوق العاده ای از کلاسیک گرایی فرانسوی است. از ستون های کورنتی جفتی با آلاچیق هایی در گوشه های نما تشکیل شده است." او گفت که بر بسیاری از ساختمان ها تأثیر گذاشته است - ایالات متحده. کاپیتول در واشنگتن دی سی، و موزه متروپولیتن در نیویورک تنها برخی از آنها هستند.

مطالب مرتبط : 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر