×

طاق پیروزی پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /  طاق پیروزی پاریس

یک شاهکار هنر و معماری، طاق پیروزی یکی از نمادین ترین بناهای تاریخی در کل فرانسه است. طاق پیروزی که در بالای خیابان‌های زیبای شانزه‌لیزه قرار دارد، به‌طور معروف در وسط یک دوربرگردان عظیم با ۱۲ بلوار بزرگ که از مرکز به بیرون تابش می‌کنند، قرار دارد. این طاق در سال 1836 تکمیل شد و حکاکی‌ها و حکاکی‌های متعدد آن برای یادآوری پیروزی‌های نظامی فرانسه در دوره‌های انقلابی و ناپلئونی طراحی شد. امروزه نمادی برای ناسیونالیسم فرانسوی است و یکی از پربازدیدترین بناهای شهر نور است. طاق نصرت با موزه، سکوی رصدی که مناظر باشکوهی از شهر زیر را ارائه می دهد و مجسمه ها و حکاکی های باورنکردنی کم ندارد، یکی از «باید دیدنی» پاریس است. حال نگاهی به بازدید و تاریخ و طاق نصرت و غیره می اندازیم.

Image

بازدید طاق پیروزی پاریس

 Arc de Triomphe در منطقه هشتم، درست در بالای خیابان شانزلیزه واقع شده است. از خیابان شانزلیزه پردرخت به سمت طاق نگاه کنید تا یکی از نمادین ترین مناظر پاریس را به تصویر بکشید. خود قوس واقعا باید از نزدیک دیده شود تا قدردانی شود. با ارتفاع 50 متر (164 فوت) و متمایزترین ویژگی آن، چهار مجسمه بزرگ سنگ آهکی در پایه هر ستون است. هر مجسمه یادگاری از یک پیروزی نظامی متفاوت است که برجسته ترین آنها La Marseillaise اثر فرانسوا رود است. مجسمه زنده Rude از سرود ملی فرانسه الهام گرفته شده است.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 


منظره زیر طاق کم تماشایی نیست. این بخش از نما با نام‌های پیروزی‌های فرانسه در دوران انقلاب و ناپلئون به همراه نام ژنرال‌های برجسته آن زمان مزین شده است. در زیر پای خود مقبره سرباز گمنام را خواهید دید که از سال 1920 بر روی طاق قرار دارد و دارای شعله ای ابدی است که یادآور سربازان از دست رفته در جنگ جهانی اول و دوم است.
بازدیدکنندگان همچنین می توانند از موزه کوچکی که در داخل طاق قرار دارد، بازدید کنند. این موزه بر تاریخچه و ساخت بنای تاریخی تمرکز دارد و هزینه ورودی همچنین به شما امکان دسترسی به سکوی تماشای 50 متری (164 فوت) در بالای طاق را می دهد. این یک صعود 234 پله ای به قله است، اما منظره ها ارزش آن را دارند. از اینجا می توانید به سمت خیابان های بزرگ شانزه لیزه، تا میدان کنکورد و فراتر از آن به پایین نگاه کنید.

تاریخ طاق پیروزی پاریس

ساخت طاق های پیروزی برای یادبود پیروزی های نظامی به امپراتوری روم برمی گردد و در فرانسه این سنت توسط سلسله بوربون بازگردانده شد. ناپلئون از جایی که پادشاهان بوربن متوقف شدند ادامه داد و طاق پیروزی را در سال 1806 برای بزرگداشت پیروزی فرانسه در آسترلیتز در اوایل همان سال سفارش داد.
این بنا که توسط ژان فرانسوا ترز شالگرین طراحی شده است، سبک نئوکلاسیک رایج در آن زمان را منعکس می‌کند و شباهت زیادی به طاق تیتوس در رم دارد که به قرن اول بازمی‌گردد. ناپلئون در سال 1814 از فرانسه تبعید شد و قبل از اینکه طاق در نهایت در سال 1836 افتتاح شود درگذشت. با این حال، چهار سال بعد در سال 1840، بقایای ناپلئون از سنت هلنا بازگردانده شد تا دوباره در پاریس دفن شود. مراسم تشییع جنازه او که هزاران نفر در آن شرکت کردند، از زیر طاق پیروزی در مسیر Les Invalides گذشت.

طاق نصرت توسط ناپلئون سفارش داده شد - اگرچه او هرگز آن را کامل ندید.
ناپلئون اول ساخت طاق یادبود را در سال 1806، دو سال پس از اینکه خود را «امپراتور فرانسوی‌ها» در کلیسای نوتردام اعلام کرد، راه‌اندازی کرد. او قبل از تاجگذاری، نقش فعالی در امور سیاسی و نظامی فرانسه داشت. پس از موفقیت انقلاب فرانسه در سال 1799، او کنترل فرانسه را به دست گرفت و جنگ های زیادی را به راه انداخت که به جنگ های ناپلئونی معروف شدند.
او برای احترام به کسانی که در هر دو سری این نبردها جنگیدند و جان باختند، ساخت یک طاق یادبود را پیشنهاد کرد. همانطور که انتظار می رفت، این پروژه بزرگ زمان زیادی را به طول انجامید. در واقع، تا سال 1836 تکمیل نشد - 15 سال پس از مرگ ناپلئون.

این طاق از طاق رومی تیتوس الگوبرداری شده است

به شیوه واقعی امپراتوری، ناپلئون هنگام تصور بنای یادبود خود به روم باستان نگاه کرد. به طور خاص، ژان فرانسوا شالگرین، معمار طاق پیروزی، از طاق تیتوس الهام گرفت، سازه ای در قرن اول که برای ادای احترام به تیتوس، فرمانده نظامی و امپراتور مشهور رومی ساخته شد.
طاق پیروزی با ارتفاع 164 فوتی بسیار بلندتر از طاق 50 فوتی تیتوس است. علاوه بر این، طراحی آن پیچیده تر از الهام باستانی آن است. در پایه خود، چهار گروه مجسمه سازی را شامل می شود: ورود ناپلئون، خروج داوطلبان، فتح اسکندریه، و نبرد آسترلیتز. در بالای بنای یادبود 30 سپر حک شده با فهرستی از پیروزی های مهم فرانسوی ها حک شده است، در حالی که دیوارهای داخلی آن نام 660 نفر از جمله 558 ژنرال را نشان می دهد.

Image

یک سرباز گمنام در زیر طاق دفن شده است

علاوه بر کسانی که در جنگ‌های انقلابی و ناپلئونی شرکت کرده‌اند، طاق پیروزی نیز به مردی که در جنگ جهانی اول جنگیده است، احترام می‌گذارد. با این حال، برخلاف اولی، نام او بر روی بنای یادبود حک نشده است. در واقع هویت او اصلا مشخص نیست.

توصیه شخصی 

ورود به موزه و سکوی تماشای طاق پیروزی با پاس پاریس رایگان است. طاق یک جاذبه بسیار محبوب بین بازدیدکنندگان است، اما در روزهای هفته با جمعیت کم‌تری مواجه خواهید شد. اگر می توانید، توصیه می کنیم زمان بازدید خود از عرشه مشاهده را با غروب خورشید تنظیم کنید - مناظر به سادگی شگفت انگیز هستند!

مطالب مرتبط : 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر