×

موزه هنرهای زیبا پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /  موزه انولید پاریس

کاخ پتی که بین رود سن و شانزه لیزه واقع شده، بخشی از یک محیط استثنایی به یاد ماندنی است. جواهر معماری ساخته شده توسط چارلز ژیرو برای نمایشگاه پاریس در سال 1900 با کاخ بزرگ و Pont Alexandre III، پتی کاخ در سال 1902 به موزه هنرهای زیبا تبدیل شد تا مجموعه های غنی شهر پاریس را در خود جای دهد. مجموعه ها نمای هنری گسترده ای از دوران باستان تا آغاز قرن بیستم ارائه می دهند. باغ داخلی آن که بهشت واقعی صلح است، پذیرای بازدیدکنندگان است و به آنها اجازه می دهد استراحتی دلپذیر داشته باشند. حال نگاهی به تاریخچه موزه و مجموعه ها و داخل کاخ می اندازیم.

Image

تاریخچه موزه هنرهای زیبا پاریس

موزه هنرهای زیبای روئن اندکی پس از انقلاب از طریق فرمان چاپال در سال 1801 ایجاد شد، اما اولین گام ها برای تشکیل یک مجموعه عمومی در سال 1790 آغاز شد. موزه ابتدا در کلیسای یسوعی قرار گرفت و در سال 1799 شروع به پذیرایی از عموم کرد. ، قبل از انتقال به تالار جدید شهر، جایی که در سال 1809 با کاتالوگ 244 نقاشی افتتاح شد. این مجموعه ها در طول قرن نوزدهم به طور چشمگیری رشد کردند. دموکریتوس اثر ولاسکز به عنوان بخشی از مجموعه هنرمند گابریل لمونیر، یکی از بنیانگذاران موزه، اضافه شد.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 


 دلاکروا درخواست کرد که شاهکارش عدالت تراژان در سال 1844 در روئن به امانت گذاشته شود و آثار هنرمندان منطقه مانند پوسن و ژریکو جستجو شد. تعداد خریدها و کمک‌های مالی (از جمله کلوئت، ون دایک، پوگت، انگرس، مورئو و تراورسی) به زودی از آثار جرارد دیوید، ورونز و روبنس که در زمان ناپلئون مصادره و در سال 1803 به موزه فرستاده شده بودند، بیشتر شد. این مجموعه از 300 عکس در سال 1823 به 600 عکس در سال 1878 افزایش یافت.

مجموعه ها موزه هنرهای زیبا پاریس

موزه هنرهای زیبا یکی از برجسته ترین مجموعه های عمومی فرانسه را در خود جای داده است. این شامل نقاشی ها، مجسمه ها، طراحی ها و اشیاء هنری از هر مدرسه، از قرن 15 تا به امروز است. پروژینو، جرارد دیوید، کلوئت و ورونز اولین نشانه‌های مهم در مداری هستند که با گروهی استثنایی از نقاشی‌های قرن هفدهم، از جمله شاهکارهای روبنس، کاراواجو، ولاسکز، ووت، لاهیر، پوسین و لو سوئور ادامه می‌یابد. اتاق های اختصاص داده شده به هنر قرن 18 شامل نقاشی های فراگونارد، بوچر و هوبرت رابرت، همراه با مجسمه ها و اشیاء هنری است. در همین حال، تنوع بسیار زیاد مجموعه، گستردگی حرکات هنری ارائه شده و وجود آثار کلیدی استادان بزرگ از اینگر تا مونه، موزه را به معبدی عالی از نقاشی قرن نوزدهم تبدیل کرده است. 
ژریکو، دلاکروا، کورو، گوستاو مورو، دگا و مونه با چندین شاهکار خود نشان داده شده‌اند و اهدای فرانسوا دیپو (1909) روئن را به عنوان خانه بزرگ‌ترین مجموعه امپرسیونیستی فرانسه در خارج از پاریس معرفی کرد. مودیلیانی، دوفی و برادران دوشان مجموعه‌های قرن بیستم را معرفی می‌کنند که عمدتاً بر روی گروه  Puteaux  متمرکز شده است و پس از آن هنرمندان انتزاعی مانند  Vieira da Silva،Dubuffet  و Nemours  قرار دارند. و با آثار بلندپروازانه دلووی و وارینی، هنر قرن بیست و یکم اکنون در موزه ظاهر شده است.  
شکل ذوزنقه ای کاخ پتیت یک محوطه باز را در مرکز ساختمان تشکیل می دهد.این محوطه محصور یک حیاط نیم دایره ای شکل و پراستایل را ایجاد می کند.معماری حیاط شامل عناصر مختلف معماری است. حیاط زیبا به دلیل "ترکیب متقارن" و "تزیینات غنی در نقش برجسته" به سبک هنرهای زیبا در نظر گرفته می شود. ستون های جفت ساخته شده از گرانیت Vosges صورتی و برنز طلایی، حیاط و گالری سرپوشیده حاشیه را احاطه کرده اند. اگرچه حیاط در بخش مرکزی پتی کاخ، یکی از سازه‌های اصلی نمایشگاه است، اما هدف آن فراهم کردن فضایی آرام برای بازدیدکنندگان جدا از نمایشگاه شلوغ بود.

Image

داخل کاخ موزه هنرهای زیبا پاریس

موزه به دو سطح تقسیم می شود که دو سری اتاق به موازات یکدیگر و در کنار هم قرار گرفته اند. فضای داخلی پتی کاخ برای ایجاد فضاهای نمایشگاهی "مناسب برای هر جنبه از یک مجموعه" طراحی شده است: گالری های بیرونی برای اشیا، گالری های داخلی و سقفی برای نقاشی، گالری های پایینی برای ذخیره ها و روتوندا ورودی و گالری اصلی برای مجسمه ها. روتوندا ورودی و گالری اصلی بسیار باشکوه بود. کف با موزاییک، دیوارها با سنگ مرمر و گنبد و طاق ها با نقاشی های تمثیلی پر شده بود.  
نقاشی‌های Musée des Beaux-Arts، که به طور منظم به نمایش گذاشته می‌شوند و اغلب در جاهای دیگر امانت داده می‌شوند، مدت‌ها به شهرت درخشان موزه کمک کرده‌اند. مکمل مجموعه در Bibliothèque Municipale، بخش هنرهای گرافیک موزه با هشت هزار طراحی عجیب و غریب آن در سراسر جهان مشهور است، که عمدتاً به لطف اهدای فوق العاده هانری و سوزان بادرو در سال 1975 از بیش از پنج هزار طراحی، با قطعات اصلی توسط Vouet است. 
تیپولو، انگرس و دگا. چندین رویداد فرصت هایی را برای پرده برداری از ثروت مجموعه روئن (یا حداقل برخی از آن) اغلب در خارج از فرانسه فراهم کرده است، از جمله نمایشگاه گلچینی که در واشنگتن، نیویورک، مینیاپولیس و مالیبو در سال های 1980-1981 ارائه شد (نقاشی های استاد فرانسوی از موزه روئن: از کارون تا دلاکروا). طراحی‌های ایتالیایی همچنین در یک نشریه مجلل به نامGrandi disegni italiani delle  و به سفارش ناشر ایتالیایی Silvana Editoriale به نمایش درآمد.

مطالب مرتبط : 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر