×

برج ایفل در پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /  برج ایفل در پاریس

چه به اندازه کافی خوش شانس باشید که از پاریس دیدن کرده باشید یا فقط رویای رفتن به آنجا را داشته باشید، به احتمال زیاد محبوب ترین مکان دیدنی پایتخت فرانسه را می شناسید: برج ایفل. برج ایفل در فرانسه، نمایشگاه اصلی نمایشگاه پاریس - یا نمایشگاه جهانی - در سال 1889 بود. این برج برای بزرگداشت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه و برای نشان دادن پیشرفت صنعتی فرانسه به جهان ساخته شد. گودک اسناژدار، مورخ هنر مقیم آمستردام، استاد موزه و وبلاگ نویس در نشریه کالچر توریست می گوید: «اگرچه در ابتدا به عنوان «زشت ترین ساختمان پاریس» دیده می شد، اما به زودی به نماد شهر تبدیل شد. حال نگاهی به مرکز نمایشگاه جهانی و بزرگترین مشکل و ساخت برج ایفل و حقایق جالب برج ایفل می اندازیم.

Image

مرکز نمایشگاه جهانی

گوستاو ایفل، مهندس عمران فرانسوی (در برگه جدید باز می شود)، معمولاً با طراحی برجی که نام او را یدک می کشد، شناخته می شود. با این حال، در واقع این دو مرد کمتر شناخته شده، موریس کوچلین و امیل نوگوئه بودند که نقشه های اصلی این بنای تاریخی را ارائه کردند. کوچلین و نوگیه مهندسان ارشد شرکت مهندسی ایفل - شرکت مهندسی گوستاو ایفل - بودند. مهندسان به همراه ایفل و یک معمار فرانسوی، استفان ساوستر، طرح های خود را به مسابقه ای ارائه کردند که محور اصلی نمایشگاه جهانی 1889 در پاریس را تعیین می کرد. طرح شرکت ایفل برنده شد و ساخت برج آهنی در ژوئیه 1887 آغاز شد. اما همه در پاریس از ایده یک بنای غول پیکر فلزی که بر فراز شهر خودنمایی می کرد هیجان زده نشدند.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 


حتی برای چشمان معاصر، برج ایفل بی نظیر است. اما در اواخر قرن نوزدهم، چیزی شبیه آن دیده نشده بود. گودک اسناژدار می‌گوید: «معماری مدرن کمی در پاریس قبل از برج ایفل ظهور می‌کرد. آهن که به تازگی به عنوان مصالح ساختمانی به دلیل انقلاب صنعتی رایج شده بود، به سنگ بنای معماری مدرن تبدیل شد. اما در سال 1887، تنها در داخل، به عنوان سازه های پشتیبانی، یا در ساختمان های بی اهمیت مانند گرمخانه ها، کارخانه ها و پل ها ظاهر شد.

بزرگترین مشکل

بزرگترین مشکل این بود که آنها هنوز نمی دانستند چگونه با مواد جدید چیزی از نظر زیبایی شناختی جذاب بسازند. زمانی که از آن استفاده می کردند، سعی می کردند سازه های سنگی تاریخی را تکرار کنند. با این حال، با برج ایفل آنها به طور کامل روش استفاده از مواد جدید را تغییر دادند. ساختار، ظاهر آن کاملاً جدید و مدرن است. هنگامی که ساخت برج در Champs de Mars آغاز شد، گروهی متشکل از 300 هنرمند، مجسمه ساز، نویسنده و معمار طوماری را به کمیسر نمایشگاه پاریس فرستادند و از او خواستند که ساخت "برج مضحک" را که مانند پاریس بر پاریس تسلط دارد، متوقف کند. به "دودخانه غول پیکر سیاه". اما اعتراض جامعه هنری پاریس بر سر زبان ها افتاد. ساخت این برج در کمتر از دو سال، در 31 مارس 1889 به پایان رسید.

ساخت برج ایفل

هر یک از 18000 قطعه مورد استفاده برای ساخت این برج به طور خاص برای این پروژه محاسبه شده و در کارخانه ایفل در حومه پاریس آماده شده است. سازه فرفورژه از چهار پایه قوسی عظیم تشکیل شده است که روی پایه‌های بنایی قرار گرفته‌اند که به سمت داخل منحنی می‌شوند تا در یک برج منفرد و مخروطی به هم بپیوندند. ساخت این برج به 2.5 میلیون پرچ مونتاژ شده حرارتی و 7300 تن آهن نیاز داشت. برای محافظت از برج در برابر عوامل، کارگران هر اینچ از سازه را رنگ آمیزی کردند، شاهکاری که به 60 تن رنگ نیاز داشت. این برج از آن زمان تاکنون 18 بار رنگ آمیزی شده است.

Image

حقایق جالب برج ایفل

  • گوستاو ایفل از آهن فرفورژه مشبک برای ساخت برج استفاده کرد تا نشان دهد که این فلز می تواند به اندازه سنگ قوی باشد در حالی که سبک تر است.
  • ایفل همچنین چارچوب داخلی مجسمه آزادی را خلق کرد.
  • هزینه ساخت برج ایفل در سال 1889 معادل 7799401.31 فرانک طلای فرانسه یا حدود 1.5 میلیون دلار بود.
  • برج ایفل 1063 فوت (324 متر) ارتفاع دارد که شامل آنتن بالای آن نیز می شود. بدون آنتن، 984 فوت (300 متر) است.
  • این بلندترین سازه جهان بود تا اینکه ساختمان کرایسلر در سال 1930 در نیویورک ساخته شد.
  • این برج به گونه ای ساخته شد که در باد کمی تکان بخورد، اما خورشید بیشتر بر برج تأثیر می گذارد. با گرم شدن سمت رو به خورشید برج، قسمت بالایی آن به اندازه 7 اینچ (18 سانتی متر) از خورشید دور می شود.
  • خورشید همچنین باعث می شود که برج حدود 6 اینچ رشد کند.
  • وزن برج ایفل 10000 تن است.
  • 5 میلیارد چراغ روی برج ایفل وجود دارد.
  • فرانسوی ها برای این برج لقبی دارند: La Dame de Fer، "بانوی آهنین".
  • سکوی اول 190 فوت بالاتر از سطح زمین است. سکوی دوم 376 فوت است و سکوی سوم تقریباً 900 فوت است.
  •  برج ایفل 108 طبقه دارد که 1710 پله دارد. با این حال، بازدیدکنندگان فقط می توانند از پله ها به سکوی اول بروند. دو آسانسور وجود دارد.
  • یک آسانسور در مجموع مسافتی معادل 64001 مایل (103000 کیلومتر) را در سال طی می کند.
  • برج ایفل هنوز هم مرکز مناظر شهری پاریس است. طبق وب سایت رسمی این جاذبه، سالانه بیش از 7 میلیون نفر از این برج نمادین بازدید می کنند. از زمان افتتاح این برج در سال 1889، 250 میلیون نفر از سراسر جهان از همه چیزهایی که برج ایفل ارائه می دهد لذت برده اند.

مطالب مرتبط : 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر