×

موزه انولید پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /  موزه انولید پاریس

موزه‌ها، بناهای تاریخی، مقبره، خانه سالمندان برای سربازان، و بیمارستانی برای جانبازان جنگ، انولید در پاریس مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و حیاط‌هایی است که به همه چیز نظامی اختصاص داده شده است. زمانی که در منطقه هفتم هستید، قبل یا بعد از سفر به برج ایفل، یا هر زمان که می خواهید درباره تاریخ نظامی جذاب فرانسه اطلاعات بیشتری کسب کنید، حتما باید آن را ببینید. حال نگاهی به تاریخچه  Les Invalides و حیاط اصلی در انولید و مقبره ناپلئون بناپارت و غیره می اندازیم.
ستاره نمایش، به اصطلاح، خود ناپلئون است، زیرا مقبره او زیر گنبد طلایی غول پیکر مشخص است. همچنین در داخل این مجموعه، موزه نظامی فرانسه، موزه نظامی فرانسه قرار دارد. به‌علاوه، موزه‌ای برای نقشه‌ها و محل دفن قهرمانان جنگ وجود دارد. مانند بسیاری از چیزها در پاریس، بیمارستان انولید تاریخ طولانی و پیچیده ای دارد و داستان های زیادی برای گفتن دارد. بیایید عمیق تر کاوش کنیم، از ابتدا شروع کنیم.

Image

تاریخچه  Les Invalides 

داستان در سال 1670 آغاز شد. لویی چهاردهم دستور ساخت خانه سالمندان را برای سربازان داد. نام رسمی آن بیمارستان انولید بود. اکنون تصورش سخت است، اما در آن زمان هیچ پناهگاه امنی برای سربازان بیمار، پیر یا معلول وجود نداشت. تا زمانی که انولید تکمیل شد، این مجموعه دارای پانزده حیاط، یک کلیسای کوچک با گنبد طلایی و فضای کافی برای 4000 ساکن بود.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 


یک قرن بعد، در 14 ژوئیه 1789، شورشیان خشمگین به انولید حمله کردند و کنترل مهمات ذخیره شده در زیرزمین ها را به دست آوردند. آنها توپ ها و تفنگ ها را دزدیدند و به خیابان ها ریختند و به باستیل یورش بردند. بقیه، همانطور که می گویند، تاریخ فرانسه است.

آنچه را که در Musée de l'Armée ببینید

علاقه مندان به تاریخ جنگ را به موزه بیاورید. مملو از اشیاء مربوط به تاریخ نظامی فرانسه از قرون وسطی تا قرن بیستم است، از جمله لباس‌های زرهی، لباس‌های تاریخی، شمشیرها، شمشیرها، نقاشی‌ها، عکس‌ها و مجسمه‌ها. این موزه به چندین بخش تقسیم شده است - زره و اسلحه باستانی (قرن 8 تا 17)، لویی چهاردهم تا ناپلئون سوم (1643 تا 1870)، دو جنگ جهانی (1871 تا 1990)، توپ های کلاسیک فرانسوی، و آثار تاریخی شارل دوگل. مرکز.

این موزه که در سال 1905 راه اندازی شد، یکی از معتبرترین مجموعه های تاریخ نظامی و هنری در جهان را در خود جای داده است. یکی از این گنجینه ها، نقاشی ژان آگوست اینگر، ناپلئون بر تخت شاهنشاهی (1806) است. در آن، ناپلئون لباس مخملی بنفش زرق و برقی که با زنبورهای طلایی تزئین شده است، می پوشد. بر سرش تاج گلی طلایی بسته و عصای شارلمانی را در دست گرفته است.
همچنین موزه طرح برجسته (نقشه‌های برجسته) است که دارای مدل‌های مینیاتوری دقیقی است که در دوران سلطنت لویی چهاردهم و ناپلئون سوم از قلعه‌ها، شهرها و شهرک‌های مستحکم قرن هفدهم و هجدهم فرانسه ساخته شده‌اند. در آن زمان، آنها برای کمک به برنامه ریزی توپخانه دفاعی ساخته شدند. پیدا کردن نمایشگر سه بعدی کمی سخت است. به طبقه چهارم ساختمان Les Invalides بروید.
 

حیاط اصلی در انولید

شصت توپ برنزی، جواهرات مجموعه توپخانه فرانسه، با افتخار در حیاط اصلی به نمایش گذاشته شده است. 200 سال تاریخ را دنبال کنید و یاد بگیرید که این تجهیزات چگونه ساخته شده است. اولین نمونه از این قوانین کلاسیک فرانسوی در سال 1666 توسعه یافت و در محاصره در طول جنگ های لویی چهاردهم مورد استفاده قرار گرفت و تا سال 1764 تقریباً بدون تغییر باقی ماند.

مقبره ناپلئون بناپارت

کلیسای کوچک و گنبد سلطنتی در اواخر دهه 1600 ساخته شد و در سال 1706 توسط معمار فرانسوا مانسارت (که مهمترین معمار زمان خود محسوب می شد) تکمیل شد. این یکی از شناخته شده ترین گنبدها در کل فرانسه است. از بیرون، ستون‌های دوریک و کورنت و مجسمه‌های شارلمانی را تحسین کنید. در زیر گنبد، نقاشی دیواری بازسازی شده سنت لوئیس است که شمشیر خود را به مسیح می دهد.
در سال 1841، بیست سال پس از مرگ ناپلئون، بقایای ناپلئون از سنت هلنا به پاریس بازگردانده شد. بیست سال دیگر می گذشت تا او در دخمه ای در کلیسای کوچک در انولید دفن شود. اما، او تنها نیست. در کنار او برادرانش جروم و ژوزف و پسرش ناپلئون دوم دفن شده اند. "فرانتس" که پسرش نامیده می شد، در سال 1832 در سن بیست و یک سالگی در وین بر اثر آنفولانزا درگذشت. در سال 1940، آدولف هیتلر از همه مردم دستور داد جسد فرانتس به انولید در پاریس بازگردانده شود. همه چیز را پس دادند به جز قلب و روده او که در اتریش باقی مانده است. اما منحرف می شویم.

Image

میراث ناپلئون

به دوازده مجسمه پیروزی در اطراف تابوت ناپلئون توجه کنید. آنها توسط مجسمه ساز سوئیسی ژان ژاک پرادیر و نماد لشکرکشی های نظامی ناپلئون هستند. هشت پیروزی او بر روی زمین مرمر حک شده است و ده نقش برجسته از دستاوردهای مدنی او خبر می دهد.
در صورتی که تاریخ ناپلئونی شما زنگ زده باشد، این دستاوردها شامل قانون مدنی، لژیون افتخار، آثار در مقیاس بزرگ، کد تجاری، دادگاه حسابرسی، دانشگاه فرانسه، شورای دولتی، آرامش ملت، تمرکز اداری و کنکوردات (قرارداد بین واتیکان و دولت سکولار). جای تعجب نیست که گفته می شود ناپلئون "لایق ترین انسانی است که تا به حال زندگی کرده است."

مرکز تاریخی شارل دوگل

با صدها نمایش سمعی و بصری - منابع خبری، پوستر، عکس، همراه با فیلم و مصاحبه، خود را در تاریخ شارل دوگل غرق کنید. شما می توانید دستاوردهای او را از رهبر فرانسه آزاد (1940 تا 44)، تا دولت موقت جمهوری فرانسه (1944 تا 46)، تا رئیس جمهور فرانسه از 1958 تا 1969 دنبال کنید. 

مطالب مرتبط : 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر